Toon posts:

Beste Router voor draadloos internet en torrentgebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 12.395 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik sta op het punt om een nieuwe router aan te schaffen. Aangezien er op dit forum aardig wat deskundigheid aanwezig is leek het mij raadzaam om eerst hier een bericht te plaatsen.
Ik wil de router gaan gebruiken voor zowel wired als wireless internet. Ook vind ik het belangrijk dat de router geschikt moet zijn voor torrentgebruik(P2P). Verder moet de router de snelheden van chello extreme aankunen. Mijn vraag aan jullie is of er bepaalde merken/type routers zijn waar jullie goede ervaringen mee hebben of goede recensies over hebben gelezen. Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor de informatie en advies!!!

Groeten,

Lutheraan

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zoek eigelijk precies hetzelfde, maar dan nog ondersteuning voor de Nintendo DS (WiFi) erbij... Linksys en SMC zijn 2 merken die ondersteund worden, en wel goed schijnen te zijn... heb er alleen zelf nog geen ervaringen mee.

offtopic:
sorry om jouw topic te gebruiken, maar moet natuurlijk niet een aparte aanmaken voor hetzelfde...

is het geen id om een algemeen ervaringen topic te maken met een lijst met routers?

Home Assistant Configuratie V&A

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Lutheraan eerst welkom hier op Got en verder zijn er diverse en misschien ontzettend veel topics hierover langs geweest. Ik denk dat je eerst handige zoekfunctie van forum moet gebruiken en verder wordt Linksys54WRTG series als een van beste Wireless router aangeraden. Die heeft een van beste bereik maar dat wil nog niet zeggen dat andere merken slechter presteren. AsusW700 serie wordt ook alom geprezen voor zijn mogelijkheden.
Verder als je puur voor snelle internet en download gaat gebruiken dan is Linksys WRT54G toch een aanradertje van mij. Trouwens V5.0 heeft veel bugs maar vanaf versie 1.0 tm 4.0 heb je er custom firmware waarmee ontzettend veel instel mogelijkheden hebt.

Success

Zoek in search naar Linksys WRT54G dan zul je zelf zien.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Na onderzoek op onder andere dit forum heb ik kennis gekregen welke draadloze routers als goed worden ervaren. Er staan echter op dit forum ook veel problemen vermeldt bij deze "goede" routers.
Hierdoor blijf ik twijfelen tussen de volgende routers:

Asus WL500g-deluxe
Linksys WRT54G
Linksys WRT54GS

Van de Asus weet ik dat hij een hoge throughput heeft, maar van de linksys is dit voor mij onbekend. Verder heb ik op dit forum gelezen dat bepaalde versies van de linksys routers beter zijn dan de meest recente versies. Heeft iemand een idee hoe ik aan zo'n oudere versie kan komen? Ik zou graag willen weten welke router je aanbeveelt en waarom. Misschien is er een betere router dan de bovengenoemde 3 dan zou ik dat ook graag willen weten. De router moet wel betaalbaar blijven dus max 90 euro kosten.

Alvast bedankt

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Je kan het beste gaan voor de ASUS WL-500G Deluxe of de WL-550eG. Afhankelijk van wat je wil zou ik tussen die 2 modellen kiezen. Het voordeel van de 500G is dat je er 2 USB2 apparaten aan kan sluiten (printserver, ftp server). De 550eG heeft dit niet, maar is veel meer geoptimaliseerd voor wireless gebruik (ondersteuning voor WPA2, en nog wat meer dingen). Prijzen liggen zo rond de 80 a 90 euro. De Linksys routers zijn goedkoper, maar ik heb de ervaring dat de ASUS modellen veel meer connecties tegelijk aankunnen zonder te crashen, iets wat nodig is voor bittorrent gebruik. Vooral de laatste Linksys modellen hebben problemen omdat ze niet op Linux draaien.

Ik heb hier een WL-500 Non-deluxe staan en deze kan met gemak eMule en Bittorrent tegelijk aan met snelheden van meer dan 1000KB/s downstream met een Chello Classic abbotje.

[ Voor 12% gewijzigd door Lawrentium op 30-01-2006 00:17 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb de ASUS WL-500G Deluxe, en hij is super :), printerserver werkt ook lekker :).
ik trek zo meerdere torrents vol met 600KB/s down (max640KB/s), en 80KB/s up, terwijl ik nog kan WoWen met 50ms :D en hij is nog 0 keer vastgelopen.
en hij wordt officieel ondersteund door Nintendo WiFi :), nou nog een spel halen voor de Nintendo DS, Mario Kart DS... :P
zeker aanradertje die router.

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Ik heb een Linksys WRT54GC, de compacte versie dus. Ongeveer dezelfde prestaties als de WRT54G, maar aangezien die nogal wat problemen heeft in de laatste versie heb ik die vermeden. De WAN--->LAN throughput is ruim 45MBit en draadloos is dat ruim 22 MBit. Ik gebruik heb met mijn Chello Extreme verbinding en torrents lopen perfect. Ruim voldoende instelmogelijkheden en een goede handleiding en daarnaast kost die maar zon 60 euro. De Asus WL-500g is op draadloos gebied misschien nog beter heeft meer mogelijkheden, maar daar betaal je dan ook meer voor en de bediening is niet eenvoudig. De WRT54G en WRT54GS zou ik in ieder geval vermijden of je moet een versie 4 van een van de 2 weten te bemachtigen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, hier kan ik echt wat mee.

Groeten,

Lutheraan

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:26

rik

Bij Office Centre is nu een MIMO van SiteCom in de aanbieding

http://www.officecentre.n...52/861/zwartwit_F0306.pdf

Iemand die ervaring heeft met dit ding?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat de Asus wl700 gaat kosten en wanneer hij in nederland beschikbaar is? Schijnt ook een goede router te zijn. Maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik denk ik voor de Asus wl550g. Deze router lijkt mij het best gezien de reacties op dit forum. Maar omdat er een nieuwe asus komt is het altijd verstandig om te kijken welke mogelijkheden deze bied.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

in navolging van de TS ben ik ook op zoek naar een vervanger van mijn huidige (perfecte!) Linksys routertje, maar deze heeft alleen draad, en ivm uitbreiding netwerk heb ik wat draadloze connecties nodig. Ik had al begrepen dat ik vooral niet de 54G moet hebben van Linksys, maar hoe zit het dan met de Linksys Wireless LAN 54Mb Router (WRT54GL)? die extra L doet me vermoeden dat dit een net wat andere versie is? Mensen met ervaring met deze router?

Bij norrod te koop voor 72 euro momenteel :)

edit: hmmz, ff wat info gelezen, zoals ik t begrijp is die GL gewoon weer een G, met oudere (4.0) firmware, en werkt ie weer naar behoren...iemand die dat kan bevestigen?

[ Voor 15% gewijzigd door kamstra op 30-01-2006 22:47 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Welke wireless pci adapters werken goed met de Asus draadloze routers WL500g / Wl550g?
Alvast bedankt voor de informatie!

Verwijderd

Cisco 1812

Kost wat maar dan heb je ook wat.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Linksys nemen met 150mbit Wireless support (ook US Robotics heeft dit, maar die van Linksys zijn beter)

Waarom de 150mbit ---> is leuker voor als je een keertje een lannetje op wilt zetten thuis ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

KatirZan schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:54:
Linksys nemen met 150mbit Wireless support (ook US Robotics heeft dit, maar die van Linksys zijn beter)

Waarom de 150mbit ---> is leuker voor als je een keertje een lannetje op wilt zetten thuis ;)
150Mbit? Nog nooit van gehoord. Het zal altijd een veelvoud moeten zijn van 54. Dus 54, 108, 162.

Waarom? Omdat er (volgens mij) nog geen standaard is boven de 54 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:02:
[...]

150Mbit? Nog nooit van gehoord. Het zal altijd een veelvoud moeten zijn van 54. Dus 54, 108, 162.

Welke pci kaart raad je aan voor een asus wl550g die max 125Mbit/s aankan? Is dat maximaal een 108 kaartje en zo ja welke?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:02:
[...]

Die is in ontwikkeling, namelijk 802.11n. Deze wordt eind dit jaar verwacht geloof ik. Echter lopen fabrikanten voor op deze standaard. Deze loopt inderdaad zoals eerder genoemd op 150mbit dankzij het benutten van signaalreflecties en dergelijke. Ik geloof dat dit MIMO wordt genoemd.

Als je echt 150mbit WiFi wilt hebben zou ik voor de ASUS WL550eG gaan. Ook geen gezeik met de firmware updates/versies. Als je een PCI kaartje wil hebben die zeker weten compatible is zou ik een ASUS kaartje nemen, zit je zeker weten goed.

Verwijderd

Topicstarter
Na de vele reacties op o.a. dit forum heb ik het volgende besteld:

Router: Asus Router WL-550gE WLAN 54Mbit
Wlan kaart: U.S. Robotics PCI Adapter 5417 WLAN 125Mbit

Iedereen bedankt voor de hulp bij deze aankoop.

Groeten,

Lutheraan

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:06:
Na de vele reacties op o.a. dit forum heb ik het volgende besteld:

Router: Asus Router WL-550gE WLAN 54Mbit
Wlan kaart: U.S. Robotics PCI Adapter 5417 WLAN 125Mbit

Iedereen bedankt voor de hulp bij deze aankoop.

Groeten,

Lutheraan
Na veel lezen en vergelijken van reviews (vele routers van het lijstje geschrapt), zit ik eraan te denken om ook de Asus WL550-ge te kopen. Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Kan deze router de vele connecties aan voor torrentgebruik?

Verwijderd

Topicstarter
He,

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze router. Goed draadloos signaal en ik heb geen uitval van de router meer gehad tijdens het downloaden van torrents. Deze router is echt een aanrader dus!

Groeten,

Lutheraan

Verwijderd

Kan je niet beter wachten op de .n techniek? Iemand die daar meer over weet?

Verwijderd

Mja, we gaan dit niet als verzameltopic gebruiken voor allemaal losse vraagjes zonder daar eerst behoorlijk Google.com voor uit te persen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.