lokaal heb ik een database draaien die ik met mysql benader.
Omdat ik bij mijn hosting bedrijf de database alleen vanaf localhost mag benaderen en ze daar geen phpmyadmin of iets dergelijks hebben wil ik de inhoud van mijn database uploaden via een php script.
Hier heb ik het volgende script voor gebruikt:
nu krijg ik daarvan de volgede foutmelding:
You have an error in your SQL syntax near 'CREATE TABLE `bloemzaad` ( `ID` int(4) NOT NULL auto_increment, `home` text,' at line 13
Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe, ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie...
Alvast bedankt!
Omdat ik bij mijn hosting bedrijf de database alleen vanaf localhost mag benaderen en ze daar geen phpmyadmin of iets dergelijks hebben wil ik de inhoud van mijn database uploaden via een php script.
Hier heb ik het volgende script voor gebruikt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php // database connectie maken $DBserver = 'localhost'; // Database server $DBuser = 'username'; // Database gebruiker $DBpass = 'password'; // Database wachtwoord $DBname = 'db_gegevens'; // Database naam // Verbinding maken met de database en tabellen laten genereren $DBconnect = mysql_connect($DBserver, $DBuser, $DBpass); mysql_select_db($DBname, $DBconnect); $db_sql = " # MySQL-Front 3.2 (Build 6.0) # Host: localhost Database: db_gegevens # ------------------------------------------------------ # Server version 4.1.14-nt # # Table structure for table db_gegevens # DROP TABLE IF EXISTS `db_gegevens` CREATE TABLE `db_gegevens` ( `ID` int(4) NOT NULL auto_increment, `home` text, `aanhanger` text, `aanhanger_auto` text, ...enz... "; mysql_query($db_sql) or die(mysql_error()); mysql_close(); ?> |
nu krijg ik daarvan de volgede foutmelding:
You have an error in your SQL syntax near 'CREATE TABLE `bloemzaad` ( `ID` int(4) NOT NULL auto_increment, `home` text,' at line 13
Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe, ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie...
Alvast bedankt!