[2000] Met MUI - waar te bestellen?

Pagina: 1
Acties:

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem:

Op een schip waarvan ik de automatisering heb gedaan heb ik windows XP geinstalleerd op de computers die als afstandsbediening werken. Nu wil de rederij graag windows 2000, dat is op zich niet zo'n probleem. Het is alleen een Franse rederij, dus zij willen een Franse taal (ze zijn zelf best handig) en onze service monteurs moeten het ook kunnen begrijpen.

Ik kom hiermee op een Windows 2000 met Multi Language User Interface. Alleen ik kan geen leverancier vinden die hier aan kan komen. :?

Nu kwam iemand binnen ons bedijf met het idee om een licentie met CD van marktplaats te kopen. Nu vraag ik mij af of dat betrouwbaar is (we praten wel over een levering aan een klant) en of dat uberhaupt legaal is.

Hoe kan ik dit het best aanpakken. Ik heb mijn projectleider echt tig maal op gewezen dat windows 2000 niet meer ondersteund wordt door Microsoft, maar daar wordt niet naar geluisterd. Het _moet_ dus windows 2000 worden _met_ MLUI.

Weet iemand hoe ik hier op een legale en betrouwbare manier aan kan komen?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57

Duinkonijn

Huh?

een retal 2000 is nog wel aan te komen --> www.comcol.nl

maar die mlui is volgens mij alleen vanaf xp, wat ik zo 1 2 3 bij ms zie

je kan ook franse 2k clients nemen met een engelse server

je monteurs kunnen dan alles via die server aan sturen
en de bruikers zien het in hun taal

mm tenzij je zonder server zit :X. dan zou je een met een laptop het kunnen volgen

wat je ook kan proberen is de Mlui van XP op een 2000 machine uit proberen. misschien stinkt hij er :P

[ Voor 29% gewijzigd door Duinkonijn op 26-01-2006 22:43 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De media kan je bestellen als je zoekt bij leveranciers op de productcode B23-03953, dat is de Windows 2000 Prof disk kit english/multi language. Volgens mij moet dat 'm zijn. Maar je zult ook geldige licenties nodig hebben. Nou weet ik niet hoe het daar precies mee zit, over hoeveel werkstations het gaat, wat voor licentie er nu op zit (OEM/Retail/Volume licensing) maar MUI is alleen beschikbaar in Volume licensing, zie FAQ onder How can I acquire Windows MUI?. Met XP Professional licenties (wel een multilanguage licentie) uit een van de volume licensing programma's van Microsoft en het downgrade right zou je volgens mij legaal moeten zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Alain
  • Niet online
blackd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:40:
De media kan je bestellen als je zoekt bij leveranciers op de productcode B23-03953, dat is de Windows 2000 Prof disk kit english/multi language.
Thnx, daar ga ik morgenvroeg op zoeken.
Maar je zult ook geldige licenties nodig hebben. Nou weet ik niet hoe dat daar precies mee zit, over hoeveel werkstations het gaat, wat voor licentie er nu op zit (OEM/Retail/Volume licensing) maar MUI is alleen beschikbaar in Volume licensing, zie FAQ onder How can I acquire Windows MUI?. Met XP Professional licenties (wel een multilanguage licentie) uit een van de volume licensing programma's van Microsoft en het downgrade right zou je volgens mij legaal moeten zijn.
Het gaat om 2 schepen met elk 2 systemen. Dus in totaal 4 licenties. Volgens Microsoft Nederland is het een volume licentie en volgens Microsoft Belgie kan ik deze gewoon per stuk bestellen, afhankelijk van de leverancier. Ik kan alleen geen leverancier vinden die zegt: 'Ja, ik kan het leveren' :(

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57

Duinkonijn

Huh?

aces direct verkoopt hem zo te zien zonder VL.

een xp pro licentie is volgens mij al voldoende om met 2k te draaien.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• blackd
  • Niet online
AlainS schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:49:
Het gaat om 2 schepen met elk 2 systemen. Dus in totaal 4 licenties. Volgens Microsoft Nederland is het een volume licentie en volgens Microsoft Belgie kan ik deze gewoon per stuk bestellen, afhankelijk van de leverancier.
zoals ik al aangaf wordt MUI afaik alleen in volume licenties aangeboden. Nou is het zo dat de licentieprogramma's van Microsoft vanaf 5 werkstations gaan (Zie Microsoft NL), dus dat zou voor 4 werkstations alleen niet kunnen. Of er zou een mogelijkheid moeten zijn om MUI buiten VL om te mogen gebruiken, maar dat lijkt mij niet...
Ik kan alleen geen leverancier vinden die zegt: 'Ja, ik kan het leveren' :(
Meeste groothandels (bijv. copaco.nl weet ik het zeker, misschien ingram micro of techdata ook wel) met een licentiedesk zullen dit wel kunnen leveren hoor. De XP Prof multilanguage licentie zou sowieso geen probleem moeten zijn, misschien dat de mediakit problemen oplevert aangezien het Windows 2000 betreft... maar bijv. bij www.centralpoint.nl zijn nog 4 stuks op voorraad.
Duinkonijn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:50:
aces direct verkoopt hem zo te zien zonder VL.
Je doelt op alleen de media kit neem ik aan? Op zich heb je dan wat je moet hebben, maar je hebt er nog geen officiële licentie voor... Die media kit is overigens ook bij bijvoorbeeld Central Point te krijgen. Dus opzich is de software geen probleem, maar de licentie wel.
een xp pro licentie is volgens mij al voldoende om met 2k te draaien.
Dat ligt eraan. Als het onderdeel is van een volume license, dan mag dat. Maar als het FPP of OEM is, mag het niet. Zie: Downgrade chart
Edit: OEM mag dus wel, zie verderop in het topic.

[ Voor 2% gewijzigd door blackd op 28-01-2006 01:36 . Reden: OEM downgrade mag wel. ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

AlainS schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:49:
Het gaat om 2 schepen met elk 2 systemen. Dus in totaal 4 licenties. Volgens Microsoft Nederland is het een volume licentie en volgens Microsoft Belgie kan ik deze gewoon per stuk bestellen, afhankelijk van de leverancier. Ik kan alleen geen leverancier vinden die zegt: 'Ja, ik kan het leveren' :(
Elke zakelijke, grotere leverancier kan je dit leveren - je moet gewoon even bij je account manager vragen om een MUI editie en je krijgt dan van zelf een MYO voorstel (je zal vermoedelijk wel 5 licenties moeten afnemen omdat dat iirc de minimale hoeveelheid is) :)

• Alain
  • Niet online
Vanmorgen vertelde de projectleider mij dat in overleg met Service & Onderhoud was besloten om toch maar een Franse versie te installeren. Daarmee is de MUI dus overbodig geworden. (Lekker, heb er al een paar uren ingestoken die ik veel nuttiger had kunnen besteden. :()
blackd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:06:
[...]

Dat ligt eraan. Als het onderdeel is van een volume license, dan mag dat. Maar als het FPP of OEM is, mag het niet. Zie: Downgrade chart
Ik heb eens gekeken wat er nu precies op staat en dat is Windows XP Professional met OEM licentie. In de downgrade chart staat:
The OEM EULAs for most OEM versions of systems software do not grant downgrade rights. The exception is the OEM EULA for Microsoft Windows XP Professional, which grants downgrade rights. See the full text of the OEM EULA for the specific downgrade rights.
Waar ik uit opmaak dat ik het wel mag downgraden. In de EULA vind ik dit niet terug.

Alleen ik vind deze regel vaak als ik op google zoek:
Downgrade must be the same language as the Windows XP Professional license.
Of dit nu over volume licentie's gaat is me niet helemaal duidelijk, maar het verhaal gaat dus sowieso niet op. Ik ga 4 nieuwe licenties bestellen - had ik dat nu maar direct gedaan ... :z

Allemaal bedankt voor de hulp. :)

• blackd
  • Niet online
Nog even over dat downgrade verhaal: blijkbaar mag je inderdaad OEM XP downgraden (had ik blijkbaar te snel gelezen). Dat staat ook in de OEM EULA, als je naar dit document over de veranderingen in de EULA kijkt.

De EULA die jij bekijkt is (gok ik) van de retail versie. OEM licenties mag je afaik niet transferren, en dat is wel in die EULA, die jij hebt gelinkt, genoemd als recht.

Pagina: 1