Philips DVD8631 dood?

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
ik heb hier een Philips DVD8631 DVD brander, dit schijnt een Benq 1620 te zijn, hij komt/is van de Dimension 8400.

nu het probleem, tot de straks heeft hij het altijd goed gedaan alleen wilde ik een paar uur terug even een DVD voor een CD wisselen... hierbij ging hij dus maar een klein stukje open. ik drukte nog en keer en er was geen reactie.
Vervolgens de lade open getrokken (voelde geen weerstand) en dvd voor cd gewisseld en weer dicht gedrukt. Daarna nog een keer geprobeerd te openen, dit wilde niet (led brand wel) toen door het gaatje hem open gemaakt en de CD er uit gehaald. vervolgens ging hij na op het knopje te drukken erg snel in en uit.
nu is hij dus helmaal 'dood' lezen doet hij ook niet meer hij reageerd nergens meer op het ledje blfijt wel een tijdje branden als er een cd of dvd in zit

vervolgens denk ik mischien flash ik hem weer tot leven... de firmware update van philips, benq en Dell (die eerst geprobeerd) werkt niet, de ingebouwde flashtool loopt vast.

nu vraag ik me af is er nog een andere flashtool dan de CmbFflashtool MCF die Dell etc. geven?
of andere suggestie's?

ps. garantie zit er net niet meer op :(

-edit- ik wil mijn pc uitschakelen en na dat ik FF uit druk komt de lade half naar buiten maar verder geen reactie

ik heb overgins zelf de search al gebruikt en google... daar kwam ik wel wat meer problemen tegen alleen niet echt helemaal vergelijkbaar

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 26-01-2006 21:38 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Zoals je het verteld lijkt het eerder een mechanisch probleem. Ik zou hem even open schroeven om te kijken wat er aan de binnenkant gebeurd.

Het is inderdaar een benq 1620 ik had namelijk ook zo'n philips ding in mijn HP werkstation zitten.

De firmware was echter om te huilen en updates zijn er niet van dus ik heb hem even heel snel geflashed als benq, en nu loopt die perfect.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
de net zet ik mijn pc weer aan en nog onder de post komt de lade al helemaal naar buiten, verder geen reacties op 't knopje... nu na nog een paar keer drukken in windows nog niet, 2 minuten later kwam hij wel een kleinstukje naar buiten... (zonder te drukken) en ging weer wat later helemaal naar buiten...
nu weer gedrukt en hij trok weer in maar kwam gelijk weer 2 cm naar buiten...

@mash_man, ik heb je toe gevoegd op msn, wil je even vragen hoe jij hem geflashed hebt en nog het een en ander

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.