[XP] Programmas starten niet op

Pagina: 1
Acties:

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 12:39
Hallo!

Ik ben een trotse bezitter van een mooie pc, met amd64 X2 3800+ en 1024 geil dual channel, geforce6800gt etc.

Maarja... nu zit ik met het probleem, dat ik bepaalde programmas opeens niet meer kan starten! Het ergste is dat deze onder andere 'simpelere' grabit en ftd zijn. Hoewel Battlefield 2 wel opstart, net als Star Wars Battlefront 2 (met imagecfg) of battlefield 1942. 3dmark06 wilt ook werken, maar de anderem dingen niet.

Zodra ik het geïnstalleerd heb werkt het gewoon zonder problemen. Maar zodra ik een reboot gedaan heb, wilt het niet meer werken.

Ik heb al Imagecfg geprobeerd, maar werkt niet. Ook compatibaliteitsmodus wilt hij niet, met alle opties geprobeerd.

Zelf vermoed ik dus dat het door de dual core komt. Iemand die dit kan bevestigen of verwerpen?
Helaas kun je (dacht ik) met taakbeheer geen affiniteit instellen als je programma niet draait.

En aangezien ik het toch vervelend vind dat ik deze progs niet kan gebruiken, en tot nu toe geen oplossing op google gevonden heb, hoopte ik dat iemand toevallig een betere of snellere oplossing kan geven.

Please ik heb echt hulp hierbij nodig! Elk antwoord is zeer gewaardeerd! Waar kan dit aan liggen? Dan is een oplossing ook makkelijker te vinden :)

Bij voorbaat dank :D

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

BerndWeusthof schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:27:
Maar zodra ik een reboot gedaan heb, wilt het niet meer werken.
Wat gebeurd er dan precies? Foutmelding, totaal geen reactie, crash?

public void ik()

Verwijderd

welke xp 64 bits of xp 32 bits de 64 bits werkt hier ook niet, onhoud niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:35:
welke xp 64 bits of xp 32 bits de 64 bits werkt hier ook niet, onhoud niks.
Ik snap deze zin niet.

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-03 21:05
Hij bedoelt hier waarschijnlijk mee of de TS Windows 64-bit of 32-bit gebruikt.

Mocht hij 64-bit gebruiken, dan kan het natuurlijk zijn dat er programmas zijn die niet op 64-bit windows.

• BBenedictus
Ik gebruik gewoon de windows xp 32 bit versie momenteel. Dus ik neem aan die programmas gewoon compatible hiermee zijn.

Ik zit te denken om over te stappen naar een 64bits xp, maar of dit het probleem oplost?

In elk geval.. Er gebeurd dus gewoon helemaal niks met die programmas. Geen foutmelding, in taakbeheer verschijnt het programma niet. Alleen mijn processor wordt heeeeeeel even 7% belast in totaal. Maar dat is ook als op start klik, en dan nogmals om start weg te halen.

Dat vind ik juist het vreemde. Er gebeurt echt gewoon niks. Alleen bij een versie install werkt het gewoon normaal.

• BBenedictus
[schop]
Niemand die het weet? Dit is echt een frustrerend probleem. Net een nieuwe install Winxp32 sp2 maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik begrijp het echt niet meer.

Overigens heb ik opeens ook hetzelfde probleem met een andere pc. Alleen dan krijg ik nog een foutmelding dat het geen geldige win32 toepassing is ofzo.

Maar het probleem doet zich voor dus bij grabit en ftd. En sinds kort kwam ik erachter dat het ook met andere simpele progs is. Zoals 'sleutelmakers'

Misschien ligt het aan de programmeertaal? Wat voor taal wordt dit meestal geprogrammeerd?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je krijg helemaal geen foutmeldingen?

Als je nou de taskmanager aanzet, en dan een programma start. Komt dat programma dan wel kort in de tasklist te staan?

Gebruik je een virusscanner? Het zou kunnen zijn dat er een virus / malware op staat (dat bijvoorbeeld in je installatiebestand van GrabIt staat --> komt steeds terug).

Kijk eens in je Event Viewer / logboek (Config --> Administrative Tools) of daar rare dingen in staan. Misschien even kijken of er veel events bij staan voor errors (vaak staan er 'Application error' meldingen in als programma's crashen).

Verwijderd

Heb je Microsoft Update al eens bezocht?
Als dat niet helpt, ligt het misschien aan Data Execution Prevention: rechtsklikken Deze Computer, tabblad Geavanceerd, eerste Instellingen knop, tabblad Preventie van gegevensuitvoering (DEP). Controleer of de eerste optie is aangevinkt, en probeer anders met de tweede optie DEP specifiek voor die programma's uit te schakelen.

• BBenedictus
Jaaaaaaaaa!! Dat was hem! Heeeeeeeeeeeeeel erg fcking bedankt SecondChoice !!!! :D:D:D

Je begrijpt hopelijk hoeveel dit betekend voor mij! Ik heb gewoon de tweede optie geselecteerd, en verder niks. En het werkt gewoon ALLEMAAL weer!

Heeel erg bedankt voor al jullie hulp, vooral SecondChoice!

Hoewel ik een vraagje heb.. Hoe wist je dat? :| :D
Pagina: 1