Ik ben met een ftp scripje bezig.
Hiermee kan ik via PHP een ftp server benaderen, tevens zit er ook een edit functie in om bestanden te bewerken en vervolgens weer te saven.
Hier gaat iets mis en ik kan niet vinden wat het is.
Ik download eerst het bestand naar een temp folder, dit bestand is in orde als ik dat bekijk in de temp map.
Bij de volgende stap gaat het echter mis, ik open dit bestand en ineens maakt het script er regels bij.
bv:
hier regel 1
dan regel 2
wordt:
hier regel 1
dan regel 2
Zoals je ziet ineens een extra regel ertussen, als je dit saved en je opent het opnieuw zijn er weer meer regels bij gekomen.
Ik snap niet waarom het script er regels bijzet, de tempfile welke is gedownlaod en wordt bewerkt heeft dat niet.
Ook de code om te bewerken van de tempfile is niets bezonders, dit is de code:
Iemand een idee hoe dit kan?
Hiermee kan ik via PHP een ftp server benaderen, tevens zit er ook een edit functie in om bestanden te bewerken en vervolgens weer te saven.
Hier gaat iets mis en ik kan niet vinden wat het is.
Ik download eerst het bestand naar een temp folder, dit bestand is in orde als ik dat bekijk in de temp map.
Bij de volgende stap gaat het echter mis, ik open dit bestand en ineens maakt het script er regels bij.
bv:
hier regel 1
dan regel 2
wordt:
hier regel 1
dan regel 2
Zoals je ziet ineens een extra regel ertussen, als je dit saved en je opent het opnieuw zijn er weer meer regels bij gekomen.
Ik snap niet waarom het script er regels bijzet, de tempfile welke is gedownlaod en wordt bewerkt heeft dat niet.
Ook de code om te bewerken van de tempfile is niets bezonders, dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| $fp = fopen($downloadDir . $file, "w"); ftp_fget($connection,$fp,"$file",$mode) OR DIE(error downloading file); fclose($fp); $data = file_get_contents($downloadDir . $file); $data = htmlspecialchars($data,ENT_QUOTES); $data = trim($data); ?> <html> <HEAD> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="include/script.js"></SCRIPT> </HEAD> <body> <FORM METHOD=POST NAME='editFileForm' ACTION="<?php echo $php_self;?>"> <INPUT TYPE='hidden' NAME='actionType' VALUE='saveFile'> <INPUT TYPE='hidden' NAME='currentDir' VALUE='<?php echo $currentDir;?>'> <INPUT TYPE='hidden' NAME='file' VALUE='<?php echo $file;?>'> <INPUT TYPE='hidden' NAME='mode' VALUE='<?php echo $mode;?>'> <TEXTAREA NAME="fileContent" ROWS='30' COLS='80'><?php echo $data;?></TEXTAREA> <br> <INPUT TYPE="submit" value="save"><INPUT TYPE=button OnClick='cancelEditFile();' VALUE="cancel" > </FORM> </body> </html> <?php unlink($downloadDir . $file); exit; break; |
Iemand een idee hoe dit kan?