voeding wordt zwakker na langdurig zwaar belast te zijn.

Pagina: 1
Acties:

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02-2025
Ik heb een enlight 350 W voeding. Nu wordt mijn systeem de laatste tijd steeds instabieler. Op de vreemdste momenten slaat hij vast. beeld blijft dan staan, maar staat helemaal vast. Kan niks meer doen, alleen koude start helpt.

Nu heb ik enige tijd geleden mijn oude 9800 pro kaart vervangen door een asus x800 xl. Aanvankelijk geen problemen, heb F.E.A.R. helemaal daarop uitgespeeld, maar nu heb ik dus bovenstaande problemen. Ik weet dat ik aan de grens van mijn voeding zit, maar ik dacht als hij het doet, zal die het ook wel blijven doen.

Kan het nu zijn dat door langdurige zware belasting, de voeding zwakker wordt, en hoe kan ik dat meten?

Mijn specs:

asus p4c800 deluxe
pIV 3000
x800 xl
audigy 2 platinum ex
tv kaart
2x512 MB
2 x 120GB HD raid 0
2 x 200 GB HD raid 0
1 x dvd
1 x cd rw
1 x dvd rw
4 x 8 cm casefan

[ Voor 1% gewijzigd door stairman op 26-01-2006 21:14 . Reden: typo ]

Very funny Scotty, now beam up my clothes

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33
Condensatoren willen ook wel eens boller worden dan normaal. Heb laatst nog 2 Qtec voedingen met bolle condensatoren weggegooid, beide hebben het altijd naar volle tevredenheid gedaan, maar na 2 jaar trouwe dienst was het einde verhaal. De ene is gewoon geen goede kwaliteitsvoeding geweest en kon blijkbaar de belasting niet aan, de andere is gesneuveld omdat de fan stilstond (of de fan stond stil omdat de PSU al half gesneuveld was, kan ook :P)