Vraag mbt notebook-processor

Pagina: 1
Acties:

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:50
Aangezien ik vooral thuis ben in de desktop-wereld, weet ik vrij weinig van de huidige ontwikkelingen op notebook-gebied. Van een kloksnelheid van 1,66 ghz in een dual core-processor (Intel Core Duo Processor T2300) in een laptop sla ik dan niet bepaald stijl achterover.

Kan iemand mij vertellen met welke 'gewone' processor de prestaties van deze processor, die in een notebook zit die ik op het oog heb, te vergelijken zijn?

Dank.

[ Voor 3% gewijzigd door popcorn op 26-01-2006 21:32 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien je kijkt naar de specs, blijkt een enkele core van de Core-duo ongeveer gelijkwaardig te zijn aan een PentiumM 1.80 GHz omdat er toch echt optimalisaties inzitten. En dat komt voor het gevoel overeen met een Pentium4 2.8 of 3.0 of een Athlon64-2800+ qua snelheid.

Maar het een is een dualcore, en juist dualcore is nieuw op de markt. De winst is dan altijd dat je bij meerdere applicaties nog steeds op vol vermogen doorgaat. Zeg maat het verschil tussen een Athlon 3500+ en een AthlonX2-4000+ die ongeveer dezelfde core hebben. In de toekomst gaat dual-core dus alleen maar sneller draaien.

Dat je niet stijl achteroverslaat vind ik raar: voor notebooks zijn die Core-Duo's veruit state of the art en vergelijkbaar met een fictieve Athlon X2 3500+ maar dan geschikt voor notebooks.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Complete Systemen & Laptops

Neem gelijk ook eens de FAQ aldaar door :)

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:50
Ecteinascidin schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:02:
Dat je niet stijl achteroverslaat vind ik raar: voor notebooks zijn die Core-Duo's veruit state of the art en vergelijkbaar met een fictieve Athlon X2 3500+ maar dan geschikt voor notebooks.
Ik doelde eigenlijk op de kloksnelheid. Ik heb namelijk in mijn desktop een AMD XP 1600+ van dik 4 jaar oud. Als je de kloksnelheid van de AMD (1,4 ghz) vergelijkt met die Dual Core (1,66 ghz) lijkt het verschil klein. Na het lezen van je uitleg ben ik onder de indruk :)

Bedankt voor je hulp.

@BalusC: Ik had de FAQ gelezen, en ik had de link naar de site met het (zeer handige) tabelletje met kloksnelheden gevonden, maar daar vond ik het gewenste antwoord niet. Dat heb ik nu wel, dus wat mij betreft kan deze dicht :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tsjah :) Zo zie je maar weer, niet alles draait om kloksnelheden :) De mobiele pentium M's (centrino platform) hebben over het algemeen 2mb aan cache bij zich. Mede hierdoor kan deze chip zich vergelijken met een Pentium 4 van 2 maal de kloksnelheid :) Erg goed gedaan, want het scheelt allemaal qua accuduur :)

www.google.nl