[PHP] Afbeelding vanaf het klembord uploaden als afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik vroeg me af of het mogelijk is de Schermafdruk die je kan maken door op de "Ctrl" en de "Prt Scr" toets in te drukken, en in bijvoorbeeld paint te plakken, is het mogelijk om deze 'afbeelding' in een filefield te kiezen of gekozen laten worden, zodat ik het naar de server kan kopieren via een server-side script.

Iemand hier ooit van gehoord? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Dit wordt dan clientside, oftwel je hebt niets aan PHP. Zoek eens naar Java of ActiveX om zoiets te doen bij de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48
Als je hem geplakt hebt in paint hoef je alleen nog maar save te drukken, en je kunt die afbeelding uploaden. Ultiem zou zijn als je paint niet nodig hebt. Dus van clipboard naar server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus hij staat op clipboard, maar hoe kun je uploaden wat in het clipboard staat, want staat dat als file of als data in het clipboard, mijn doel is om er thumbnails mee te maken van bijvoorbeeld flashmovies, pdf's. Dat kan ik allemaal op de server afhandelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:08:
Ja, dus hij staat op clipboard, maar hoe kun je uploaden wat in het clipboard staat, want staat dat als file of als data in het clipboard, mijn doel is om er thumbnails mee te maken van bijvoorbeeld flashmovies, pdf's. Dat kan ik allemaal op de server afhandelen.
Als je wilt laten uploaden zul je zelf even een progsel moeten schrijven denk ik.
Het staat meestal als data op clipboard, niet als bestand.

Misschien heb je hier wat aan:
http://msdn.microsoft.com...ataexchange/clipboard.asp
http://www.google.co.uk/s...start=0&ie=utf-8&oe=utf-8

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kun je een Java Applet maken die het clipboard uitleest en de content upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik hoop dat dat niet kan eigenlijk...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03

Reptile209

- gers -

Misschien heb je wat aan deze opmerking die ik hier vond:
I found a shareware solution that suits my needs eventually. An ActiveX control called WebTwain. Allows a paste from ALT+Print Screen and you can automate the upload via http. Works like a dream :-)
Je clients moeten alleen wel een 4.5 MB client installeren, daarna kan alles wat via TWAIN en/of het clipboard kan worden gekopieerd naar je server worden verzonden door de gebruiker. 't Is bovendien shareware... Het kan, maar is een boel werk bij elkaar denk ik.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een jongen uit mijn klas had het een keer over dat zijn broer iets geprogrammeerd had in PHP dat ervoor zorgde dat de hele inhoud van het klembord van een bezoeker, in een mysql db werd weggeschreven.

Soms stonden er dan halve msn gesprekken enzo :) Ik zou hem er wel een keer over aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Voor zover ik weet kun je met JavaScript in ieder geval wel aan tekstobjecten uit het klembord geraken, misschien met figuren ook. Het grote probleem hieraan is de veiligheid zoals ATS waarschijnlijk ook bedoelt: stel je kopiëert en plakt je wachtwoord en hopla: de server kan aan je wachtwoord aan. Dat hadden ze bij Firefox in ieder geval ook gezien en daar is die functie in ieder geval geblokkeerd (in TinyMCE toch, daar krijg je bij het gebruiken van die functies keurig een dialoogvenster met uitleg om de blokkering voor een bepaalde site weg te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Razr schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:16:
Een jongen uit mijn klas had het een keer over dat zijn broer iets geprogrammeerd had in PHP dat ervoor zorgde dat de hele inhoud van het klembord van een bezoeker, in een mysql db werd weggeschreven.

Soms stonden er dan halve msn gesprekken enzo :) Ik zou hem er wel een keer over aanspreken
Dat kon ja, dat was een bug in IE geloof ik. Dan kon je het clipboard uitlezen. Ik heb dat ook een tijdje gedraaid in mijn webicon.
Pagina: 1