Ik heb een netwerkverbinding aangemaakt op mijn nieuwe laptop om data te kunnen overzetten op mijn oude pc. Nu is dit gereed, heb ik de kabel verwijderd en blijft de laptop vragen om de ontbrekende netwerkkabel. Als ik de verbinding uitschakel gaat hij iedere keer bij het opstarten weer aan dus ik wil hem verwijderen. Dit gaat echter niet, als ik de verbinding selecteerd en dan op delete druk krijg ik de melding dat de verbinding niet kan worden verwijderd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je geprobeerd om bij 'hardware' gewoon de netwerkadapter te deïnstalleren? Wellicht dat dat helpt.
Ja, dat heb ik geprobeerd. De adapter verdwijnt dan inderdaad maar de betreffende verbinding blijft aanwezig. Kan het ook zijn dat ik niet genoeg rechten heb om de verbinding te verwijderen? Mijn account is wel van het type 'beheerder'.
Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en dan nog eens gaan klooien is ook een idee. Al geprobeerd?
da's onzin. Je kan een verbinding ook uitschakelen; die hoort niet zomaar terug te komen zodra je opnieuw opstart. Ik zou anders elke keer gezeur krijgen omdat m'n internet 100 Mbit netwerkkaartje géén verbinding heeft omdat ik met een draadloos geval aan het netwerken ben.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:59:
Zo werkt dat in principe niet. De verbinding blijft, omdat je een netwerkadapter hebt.
makkelijke fix die waarschijnlijk wel werkt; niet na een rechtsklik op de netwerkverbinding kiezen voor verwijderen, maar voor uitschakelen... windows geeft dan die vervelende berichtjes allemaal niet meer.
IceOnFire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:02:
makkelijke fix die waarschijnlijk wel werkt; niet na een rechtsklik op de netwerkverbinding kiezen voor verwijderen, maar voor uitschakelen... windows geeft dan die vervelende berichtjes allemaal niet meer.
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:01:
Als ik de verbinding uitschakel gaat hij iedere keer bij het opstarten weer aan
Verwijderd
Relax, ik zeg dat die verbinding blijft omdat ie bij de adapter hoort. Ik zeg niet dat je hem niet uit kan schakelen. Maar dat doe je dus niet door de adapter softwarematig te verwijderen.WFvN schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:00:
[...]
da's onzin. Je kan een verbinding ook uitschakelen; die hoort niet zomaar terug te komen zodra je opnieuw opstart. Ik zou anders elke keer gezeur krijgen omdat m'n internet 100 Mbit netwerkkaartje géén verbinding heeft omdat ik met een draadloos geval aan het netwerken ben.
Ik heb zojuist even geprobeerd in de veilige modus de verbinding te verwijderen.
Als ik daarna weer opstart in de normale modus komt hij, zodra de hardware weer is geinstalleerd (dat gaat natuurlijk automatisch) weer gewoon terug.
Het vreemde is dat dit hele verhaal ook geldt voor de draadloze verbinding die ik bij wijze van proef wilde maken met het netwerk van een buurman. Deze verbinding kwam tot stand maar kan nu ook niet meer worden verwijderd.
Het lastige is dat bij iedere opstart gezocht wordt naar de verbindingen die er niet zijn waardoor de pc naar mijn idee trager wordt.
Als ik daarna weer opstart in de normale modus komt hij, zodra de hardware weer is geinstalleerd (dat gaat natuurlijk automatisch) weer gewoon terug.
Het vreemde is dat dit hele verhaal ook geldt voor de draadloze verbinding die ik bij wijze van proef wilde maken met het netwerk van een buurman. Deze verbinding kwam tot stand maar kan nu ook niet meer worden verwijderd.
Het lastige is dat bij iedere opstart gezocht wordt naar de verbindingen die er niet zijn waardoor de pc naar mijn idee trager wordt.
Ik ga naar 'netwerkverbindingen', LAN- of snelle internetverbinding, klik met de rechter muisknop op de betreffende verbinding en kies uitschakelen.
De inbelverbinding met internet (ADSL) kan ik overigens wel verwijderen.
Onder het kolommetje 'eigenaar' staat overigens 'systeem'.
De inbelverbinding met internet (ADSL) kan ik overigens wel verwijderen.
Onder het kolommetje 'eigenaar' staat overigens 'systeem'.
Verwijderd
Dat is het verschil; die netwerkverbinding is een basisverbinding en hoort bij je netwerkkaart. Die inbelverbinding is een extra (virtuele) verbinding die je makkelijk kunt verwijderen.
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd; die netwerkverbindingen heb ik zelf aangemaakt en waren in eerste instantie dus niet aanwezig. Is toch raar dat je wel een netwerkverbinding kunt aanmaken maar hem vervolgens niet kunt weghalen of uitschakelen en er alleen maar last van hebt.
zelf aangemaakt? vertel mij dan eens hoe je dat doet want ik begrijp er geen snars van.
Ik heb een thuisnetwerkje aangemaakt om documenten ed over te zetten van pc A naar pc B. Gewoon met de wizard netwerk instellen.
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 22:39 ]
Pagina: 1