Instabiel internet

Pagina: 1
Acties:

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb hier 3 pc's staan, 2 zonder problemen en de derde heeft constant problemen met internet. Het lokale netwerk werkt wel op alle pc's prima.

Ik heb de kabel vervangen,andere poort router geprobeerd, zonder router ertussen, op virussen gecontroleerd, opnieuw geinstalleerd en blijf het probleem houden. De pc laadt pagina's niet/ laad niet door, kan niets downloaden en geen verbinding houden.

Qua software zit op alle pc's AVAST antivirus
Op laptop (centrino 1.8 Ghz, 1GB intern) Win xp pro engels
Op oude pc (P4-1.8 Ghz, 512 MB intern) W2K pro NL

Op probleem pc (p560,1GB intern) Win xp pro nl

Ik heb een firewall in de router zitten en die gebruik ik, maar zonder router ook problemen.

De probleem pc maakt gebruik van onboard netwerkkaart, ASUS P5GD2 met marvell yukon 1gbit 88e8053 pci-e.

usb netwerkkaart(ADMtek ADM8511 USB) geeft zelfde problemen
dion_b schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:03:
Misschien geen overbodige luxe om je ISP te melden... :o
Ok, het is @Home breedband, ik had dit er niet bijgezet omdat ik met 2 van de 3 pc's geen enkel probleem heb

[ Voor 22% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-01-2006 20:07 ]

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien geen overbodige luxe om je ISP te melden... :o

Oslik blyat! Oslik!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54
asfaloth_arwen schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:00:
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb hier 3 pc's staan, 2 zonder problemen en de derde heeft constant problemen met internet. Het lokale netwerk werkt wel op alle pc's prima.

Ik heb de kabel vervangen,andere poort router geprobeerd, zonder router ertussen, op virussen gecontroleerd, opnieuw geinstalleerd en blijf het probleem houden. De pc laadt pagina's niet/ laad niet door, kan niets downloaden en geen verbinding houden.

Qua software zit op alle pc's AVAST antivirus
Op laptop (centrino 1.8 Ghz, 1GB intern) Win xp pro engels
Op oude pc (P4-1.8 Ghz, 512 MB intern) W2K pro NL

Op probleem pc (p560,1GB intern) Win xp pro nl

Ik heb een firewall in de router zitten en die gebruik ik, maar zonder router ook problemen.

De probleem pc maakt gebruik van onboard netwerkkaart, ASUS P5GD2 met marvell yukon 1gbit 88e8053 pci-e.

usb netwerkkaart(ADMtek ADM8511 USB) geeft zelfde problemen
Bekabeling controleren en alles aan beveiligingssoftware van die PC gooien, kijken of je dan nog de problemen hebt.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Vinnienerd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:07:
[...]

Bekabeling controleren en alles aan beveiligingssoftware van die PC gooien, kijken of je dan nog de problemen hebt.
Bekabeling is al vervangen (zie startpost), heb nu ook getest in virtual pc met alleen w2k en had zelfs daar dezelfde problemen :r

edit: antivirus software eraf helpt niet, firewall in router ook uitgezet helpt ook niet

Bekabeling vervangen door STP kabels, werkt nog niet helemaal maar iig een stuks beter |:(

[ Voor 21% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-01-2006 23:16 ]

Specs