[XP] Installatie probleem, blijft hangen na blauwe scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 09:42
Ik heb hier een plll systeem staan, hij deed het altijd prima, nu wou ik hem als server laten draaien, dus zou ik ff windows XP installeren, alleen ging hij niet meer verder na het blauwe scherm van de installatie, het moment dat hij het van de hdd moet laden. Er staat dan dat je op een toets moet drukken wil je van de cd laden, maar dat had ik daarvoor al gedaan, dus moet hij nu van de hdd laden om verder te gaan, alleen dit doet hij dus niet. hij doet helemaal niks, hij zit gewoon vast..
Ik heb al een andere HDD geprobeert, maar dit maakt niks uit.
Windows 98 SE heb ik ook geprobeert, alleen bijna hetzelfde probleem

Weet iemand hoe ik hem gewoon kan installeren?

Verwijderd

Vermoedelijk staat je Hard disk niet geselecteerd als active schijf. Je kan dit controleren met fdisk. Zorg ook dat je schijf goed ingesteld staat in je BIOS.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 09:42
Ik heb vandaag weer de hele hdd geformateerd, en Xp geprobeert te installeren, alleen ditmaal ging ie verder, totdat in een keer de Blue Screen of Death ervoor kwam met een melding, kheb per ongeluk niet op gelet wat er stond 8)7 , en gereboot, de cd van 98SE erin gedaan, en die installeerde netjes, omdat ik toch een server ga draaien kan 98SE ook eigenlijk perfect, en dat doet ie nu dus gelukkig ook ;) , maar ik vond het toch raar dat XP Pro er niet op wou...