Toon posts:

X850 Pro aansluiten??

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen die mij kan helpen.

Ik heb een ati radeon x850 pro gekocht maar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten ik had gistere met het kabeltje die er bij zat aangesloten maar toen kreeg ik mijn pc niet meer aan.
Ik dacht dat hij kapot was maar je moet dan 5 uur wachten ofzo en dan kun je hem weer aanzetten.

Maar ik wil dit niet weer meemaken dus weet iemand hoe je die kaart moet aansluiten?
Moet ik vantevoren iets aan drivers doen of wat?

alvast bedankt

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
geef wat specs van je systeem
en een iets duiderlijke omschrijving van je probleem zou fijn zijn......

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
kun je vertelen wat voor computer je hebt en wat het probleem exact is?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meestal zit er een mooi boekje bij in de doos, neem dit is door, je probleem staat hier erg duidelijk uitgelegd, zet zoiezo de stroom uit en trek de voedingskabel eruit.
succes ermee! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoerd op 26-01-2006 19:48 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

videokaart in de pc, voeding snoer aansluiten op de achterkant van de kaart, en de pc starten

Verwijderd

Topicstarter
Nou toen ik dus dacht dat ik alles goed had aangesloten bleek dit duidelijk niet zo te zijn want ook al zaten alle stekkers erin de pc ging gewoon niet meer aan.
Maar ik dacht dat de voeding was doorgebrand, maar toen ik hem vanochtend weer probeerde aan te zetten ging hij toch weer aan met mijn oude videokaart erwel in hoor.

Maar hoe kan dit komen? Moet ik eerst de oude videokaart drivers uninstallen of wat is er aan de hand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:49:
videokaart in de pc, voeding snoer aansluiten op de achterkant van de kaart, en de pc starten
dat is nou juist het probleem en niet iedereen is zo handig met pc's zoals ons dus wat meer uitleg mag best wel

maar weet de ts of het pci-express is of agp want dit samen wil niet werken en iets meer info kan geen kwaad zoals je kan lezen

Verwijderd

Topicstarter
het is een PCI-E

• Sjoerd
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:00:
[...]

dat is nou juist het probleem en niet iedereen is zo handig met pc's zoals ons dus wat meer uitleg mag best wel
Hij moet gewoon het boekje erbij pakken en dan nog is posten :9 ken mensen zonder enige technische kennis of whatever die toch een videokaart in kunnen bouwen door de handleiding te volgen ;) die dingen zitten er niet voor niets bij
en de rest van de vragen, tips? Al geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoerd op 26-01-2006 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord met een 3,2 intel 915 chip
512 mb ram en 250 gb harddisk Videokaart nu : ati x600
Wil er een x850 inzetten zoals hierboven allemaal te lezen is.

Merk= fujitsu siemens scaleo T

Hoop hierbij genoeg info over de pc gegeven te hebben.

Verwijderd

ik zou niet weten waarom je 5, VIJF! uur zou moeten wachten, als je de hoofdschakelaar uitzet zijn met een minuut echt wel alle condensators ontladen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar in het boekje staat erg onduidelijk en die zat er ook niet bij maar op internet gezocht.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Wat voor voeding heeft u? Als die niet genoeg power kan leveren kan het zijn dat de pc niet meer wil opstarten :/

Better, Best, Bendtner

• Sjoerd
  • Niet online
Hier nog even een getting started met toch wel duidelijke uitleg over hoe het installeren van een vga kaart (ookal is het een ander type)
http://www2.ati.com/manuals/Getting_Started.pdf

Verwijderd

Je geeft niet echt genoeg info, kijk eens wat voor merk voeding je hebt en hoeveel Watt. Het kan zijn dat je voeding niet genoeg vermogen kan leveren, want die X850 Pro lust wel graag meer stroom dan X600!

De 2e mogelijkheid is dat je pas aangeschafte graka DOA (Dead On Arrival) is, indien het zo is dan omruilen!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is een 350 watt

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
merk.?

• Sjoerd
  • Niet online
Sorry als het verkeerd over komt maar het lijkt echt of je niet geholpen wil worden 8)7
En je weet zeker dat je hem goed hebt aangesloten? Je hebt bv mijn linkje gevolgd om te controleren?
Heb je de beschikking om hem in een andere pc te proberen als je zeker weet hoe je hem moet aansluiten? enz...

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Idd wat is het merk van die 350W voeding? Ik hoop voor je dat je geen Qtec of Sweex voeding hebt. Dat zijn voedingen voor clowns :+. Daarop staat vaak het piekvermogen aangegeven als 'het wattage', terwijl ie dat in het echt nooit kan leveren.

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Je prikt de videokaart in de Slot waar die in hoort (hetzij AGP of PCI-e),

Je sluit de stroomconnector erop (zorg dat je deze kabel niet teveel belast door deze op teveel randapparatuur aan te sluiten, arme draadjes kunnen maar 12Ampere aan :P)

En als je het goed gedaan hebt moet het er zo uit te komen zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/PC/Wires/DSC00973.JPG

Doet je pc het niet? Ik weet uit ervaring dat bij X800 kaarten je 'm moet resetten door 'm uit het slot te halen, power erin, je systeem even starten, en weer uit. Kaart erin & hopelijk doettie het. Hiermee reset je je Videokaart op een bepaalde manier wat mij ook overkomen is & de oplossing was. Een doa hoeft het nog niet perse te zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Op GoT eisen we niet dat iedereen een totale computer-guru is, maar wel dat je uitgebreid en duidelijk bent, eerst zelf op zoek gaat (om te beginnen in de manual van apparaat in kwestie), dan zelf eerst eea probeert en pas als dat allemaal niet lukt een topic te openen, maar dan wel met volledige specs en een omschrijving waar anderen wat mee kunnen.

Helaas ontbreekt eea hiervan hier. Ik zou je aanraden dus eerst voor jezelf alles eens duidelijk op een rijtje te zetten, goede kans dat het probleem zichzelf dan oplost :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.