Toon posts:

geen ip adres toegewezen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met het volgende probleem waar ik nu al denk zo'n 4-5 dagen mee aan het stoeien

probleem:

De nieuwe barebone krijgt geen ip adres toegewezen! Het probleem doet zich voor als hij draadloos of bedraad via het netwerk verbinding wilt maken.draadloos of bedraad maakt niet uit.

zelf geprobeert:

De netwerk kabel met laptop(s) omgewisseld, en die doet het dan wel. dus het ligt niet aan de kabel. ook mijn eigen pc doet het gewoon op die router die nu de problemen geeft.

situatie:

adsl=>zyxel router(Prestige 2602H-6) gelinked op smc router wireless(WBR2804, 54G) en alles vanaf de smc gedeeld. 2 pc's +2 laptop's draadloos (1 54G, 11G).

specs barebone:
msi megapc 180 deluxe
Asus dvd brander
samsung spinpoint P 250GB pata
ingebouwde netwerk kaart(nvidia nforce 2)

zelf gedaan:

-faq gelezen, niets gevonden
-google afgestruind, ook niets opgeleverd
- Got afgezocht, maar alle problemen zijn NET iets anders

alvast bedankt voor degene die de gouden tip geeft! ;)

als er nog informatie ontbreekt hoor ik het graag :) !

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Welk OS gebruik je eigenlijk? En if Windows, draait de DHCP client service wel? En wat voor melding krijg je bij "ipconfig /release" gevolgd door "ipconfig /renew"? Iets meer info dus :)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik windows xp professional met sp2, de dhcp serivce draait wel idd van de smc router, die van de zyxel heb ik uitgezet omdat dit kan storen volgens mijn leraar. als ik ipconfig/release en gevolgd door ipconfig/renew doe dat krijg ik een foutmelding dat dit niet kan :? !

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

dc5

Soms helpt het als jij netwerkkaart verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Krijgt jij een ip adres dat begint met 169.......?

Veel suc6!

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
dc5 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:46:
Soms helpt het als jij netwerkkaart verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Krijgt jij een ip adres dat begint met 169.......?

Veel suc6!
heb ik al 2 keer gedaan, inclusief nieuwe drivers van je website van msi geplukt O-) . en welk ip bedoel je? die ik krijg van de internet provider, of met die barebone? |:( die krijgt namelijk geen ip hea, iniedergeval het ip dat we krijgen van tiscali is: 82.171.102.xxx bedankt voor het meedenken :) !

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:04:
gevolgd door ipconfig/renew doe dat krijg ik een foutmelding dat dit niet kan :? !
Wat kan die niet? Copy/paste die melding eens. Probeer eens WinSockRepair te draaien.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:04:
ik gebruik windows xp professional met sp2, de dhcp serivce draait wel idd van de smc router, die van de zyxel heb ik uitgezet omdat dit kan storen volgens mijn leraar. als ik ipconfig/release en gevolgd door ipconfig/renew doe dat krijg ik een foutmelding dat dit niet kan :? !
Ik vroeg niet of je een DHCP server in je netwerk had, maar of de "DHCP Client service" wel draaide? Als je "services.msc" in je "Start --> Run box" intypt (op de barebone) dan zie je alle services; kijk dan even of de DHCP service draait!

Verwijderd

Bij het begin beginnen :
1 - in Device Manager , staat er geen ? of kruisje of uitroepteken bij je netwerkkaart ?
2 - wat krijgen de andere systemen voor IP adres, via DHCP of vast ? reageert de router wel op DHCP verzoeken ?
3 - Staat de firewall aan op de barebone ?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

silverstorm schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 02:07:
[...]

Wat kan die niet? Copy/paste die melding eens. Probeer eens WinSockRepair te draaien.
www.winsockfix.nl

/dev/null

Verwijderd

Die melding dat het niet kan, is dat toevallig de melding dat dat bij geen van de geinstalleerde adapters mogelijk is? Want dat is de melding die je krijgt als je netwerkkaart niet staat ingesteld om via DHCP zijn IP te verkrijgen maar gewoon een static IP heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 07:41:
Bij het begin beginnen :
1 - in Device Manager , staat er geen ? of kruisje of uitroepteken bij je netwerkkaart ?
2 - wat krijgen de andere systemen voor IP adres, via DHCP of vast ? reageert de router wel op DHCP verzoeken ?
3 - Staat de firewall aan op de barebone ?
1: nee alles goed geinstalleerd
2: alle andere systemen krijgen via dhcp automatisch.
3: firewall staat aan, maar ook als ik die uit zet doet hij het niet!

bedankt voor meedenken!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:20:
Die melding dat het niet kan, is dat toevallig de melding dat dat bij geen van de geinstalleerde adapters mogelijk is? Want dat is de melding die je krijgt als je netwerkkaart niet staat ingesteld om via DHCP zijn IP te verkrijgen maar gewoon een static IP heeft...
hij staat ingesteld op automatisch ;) !

tanks iig :) !

• Ook

Ook

Yes I can!

En draait die DHCP Client service nou wel (in services.msc)?

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:19:
En draait die DHCP Client service nou wel (in services.msc)?
ow ja! sorry dat ik geen antwoord had gegeven, had het wel al nagekeken. maar die draait gewoon! :'(

Verwijderd

al eens een statisch ip-adres geprobeerd?

bijvoorbeeld ip 192.168.1.xxx
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254 aangezien je een zyxell hebt...

DNS kan je of van je provider of onderstaande proberen:

212.115.192.193
168.95.192.1

dan ga ik er natuurlijk wel van uit dat die SMC als switch is ingesteld ;)

misschien ook nog tcp/ip v6 geinstalleerd staan?
Heb je een netwerkbrug in je netwerkverbindingen hangen?
Kan er allemaal mee te maken hebben....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:46:
al eens een statisch ip-adres geprobeerd?

bijvoorbeeld ip 192.168.1.xxx
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254 aangezien je een zyxell hebt...

DNS kan je of van je provider of onderstaande proberen:

212.115.192.193
168.95.192.1

dan ga ik er natuurlijk wel van uit dat die SMC als switch is ingesteld ;)

misschien ook nog tcp/ip v6 geinstalleerd staan?
Heb je een netwerkbrug in je netwerkverbindingen hangen?
Kan er allemaal mee te maken hebben....
nou alle pc's zijn aangesloten op de smc, en die ondersteunt voorzover ik heb gekeken GEEN staic ip :X . kan btw wel mischien eens de barebone aansluiten op de zyxel! bedankt voor de tip( stom dat IK daar niet aan heb gedacht)

ik heb internet van tiscali maar waar kan je de DNS vinden? of die jij gaf werken die gewoon? heb namelijk zelf nog nooit gewerk met static ip's maar dat had je vast wel gemerkt ;)

edit: heb het volgende gebrobeert: barebone aan de zyxel, en dan static ip;

ip:192.168.1.63
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.254(ip van zyxel router)

DNS: 192.168.1.254

leek mij te kloppen maar werkt evengoed niet! :( . wie heeft er nog een tip!? :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nu net de draadloze netwerk kaart maar weer eens aangezet maar tot mijn verbazing werkt het internet dan wel! 8)7 |:( . snap r echt geen fuck meer van, wie snapt het nog :D ?

Verwijderd

lukt het nu wel om op de pagina van die zyxell te komen ?

http://192.168.1.254

dus alleen je bekabelde kaartje doet het niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 15:34 ]

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
ik heb dit probleem ook met een e-tech router/modem, heel vreemd, boven op zolder waar de modem staat geeft ie wel automatisch ip adres, maar op mijn kamer bij laptop en andere pc krijg ik geen automatisch ip adres. heb alle poorten al geprobeerd maar daar ligt het niet aan. ik heb ze nu maar gewoon zelf ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:33:
lukt het nu wel om op de pagina van die zyxell te komen ?

http://192.168.1.254

dus alleen je bekabelde kaartje doet het niet?
ja op de pagina van de zyxel draadloos lukt wel+gewoon internet. maar bedraad lukt niet. :'(
dsonnaville schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:36:
ik heb dit probleem ook met een e-tech router/modem, heel vreemd, boven op zolder waar de modem staat geeft ie wel automatisch ip adres, maar op mijn kamer bij laptop en andere pc krijg ik geen automatisch ip adres. heb alle poorten al geprobeerd maar daar ligt het niet aan. ik heb ze nu maar gewoon zelf ingesteld.
het ligt niet aan de afstand, want het zal ongeveer zo'n 10 meter zijn. want het is van de meterkast naar kamer die erboven zit. en ik heb idd nu alle poorten al geprobeert, +andere router(s)

Verwijderd

Topicstarter
*zachte kick

Heeft er al iemand een idee wat het kan zijn. nogmaals: draadloos lukt wel( dit gaat via de SMC router) maar bedraad - ook via de smc router - gaat niet. Omdat ie dan de melding geeft dat ie geen of beprekte toegang heeft tot het netwerk |:( !

Het maakt overigens niet uit of ik een static ip doe of automatisch ip toewijzen doe.

Verwijderd

ander kabeltje had je al geprobeerd, andere computers doen het wel op de router bekabeld....... dus ik denk dat je kaartje gewoon niet goed werkt...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
Verre gok, aangezien het een wireless router betreft: staat het MAC adres van je bedrade NIC wel in z'n whitelist? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:04:
ander kabeltje had je al geprobeerd, andere computers doen het wel op de router bekabeld....... dus ik denk dat je kaartje gewoon niet goed werkt...
Inderdaad; als je alles al hebt vervangen dan blijft er weinig meer over dan het kaartje zelf.. Zitten de pinnetjes in de connector nog wel OK? Als er 1 geen contact maak heb je vaak nog wel een link-light maar geen degelijke connectie. NIC is maar een tientje dus wel het proberen waard!

Pagina: 1