Toon posts:

Welke speakers zijn de beste optie?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel het volgende staan:

JVC RX-5052 Receiver
2x Jamo Compact 500 Frontspeakers
1x Jamo E serie center (pas nieuw gekocht voor 20 euro)
2x DIY surround speakers (uit voormalige studio)

Nu is mijn vraag, met name omdat ik de rear speakers nogal bagger vind. Wat ik het beste kan doen? Kan ik of beter gaan voor nieuwe fronts en dan de huidige fronts naar achter verplaatsen. Of kan ik beter gewoon specifiek zoeken naar nieuwe rears? Hierbij wil ik wel de gelijkheid binnen de set bewaren. Dus dan is met name mijn vraag: Welke fronts passen het best bij mij center? Moet dat persé ook weer jamo zijn of kan ik ook een overstap maken op een ander merk? Zoals bijv JBL of mission.

BVD

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik weet niet hoe goed je fronts zijn dus ik kan er weinig over zeggen. Als ze goed zijn dan zou ik gewoon zoeken naar speakers uit de Jamo E serie ja.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben absoluut geen pure kenner op audiogebied, maar heb wel een specifieke smaak. Wil graag warm geluid op alle toonhoogten (daarom ook koper kabel). Waar wel oor blijft voor de crispy ondersteunende sounds zeg maar.

Momenteen zijn de fronts aangesloten met monster cable en bijbehorende banaantjes. De Rears zijn aangesloten met wat dunner oehlback kabel (zonder banaantjes). De dvd speler is gelinked naar de receiver dmv coax kabel (ook oehlbach). Dus daar moet geen probleem zitten voor wat betreft mogelijk geluid kwaliteitsverlies.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Kabels doen niet zoveel als je denkt hoor ;) Speakers doen 100x meer. Maar ik bedoel gewoon hoe goed je fronts zijn en of je er tevreden mee bent.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ben er eigenlijk wel tevreden mee.

Alleen ze gaan niet zo laag als ik zou willen. Maar, een subwoofer heb ik bij voorkeur (nog) niet, aangezien ik nog bij mijn ouders op de zolderkamer zit. En dat vinden zij en de buren niet leuk. Tenzij er een manier is om de trilling en geluidsdoorgave tot een minimum te beperken.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:48:Nou ik ben absoluut geen pure kenner op audiogebied, maar heb wel een specifieke smaak. Wil graag warm geluid op alle toonhoogten (daarom ook koper kabel). Waar wel oor blijft voor de crispy ondersteunende sounds zeg maar.
Ik heb de Jamo compact 70 gehad. Ik kan je wel vertellen dat die speakers gewoon pruldingen zijn. In combinatie met een subwoofer zal 't nog wel gaan.

Als je huidige rears nog brakker zijn, dan zou ik inderdaad voor de optie van twee nieuwe fronts gaan. Ik kan geen garanties geven over wat jij mooi vindt klinken, maar ik zou er geen probleem mee hebben als m'n center van een ander merk was dan m'n fronts. Ook voor de rears vind ik het niet veel uitmaken.

Eerlijkheidshalve moet ik je wel vertellen dat ik 5 exact gelijke speakers heb.

Siditamentis astuentis pactum.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je meer bas/laag wilt, neem je uit dezelfde serie (klankkleur) zuilen, en je huidige fronts verkassen naar achter. :)

Subs kun je goed dempen door een combinatie van een zware plaat (betontegel/marmeren plaat/whatever) in combinatie met rubberen blokjes. ( plaat op de grond, blokjes op de plaat, sub op de blokjes.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, denk dat zuilen uit de jamo e serie dus het meest verstandigst zijn. Mijn huidige fronts zijn bovendien niet full range. Vandaar dus het gemis in het laag. Ze zijn 75 - 20000 hz naar ik weet.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:14:
Hmm, denk dat zuilen uit de jamo e serie dus het meest verstandigst zijn. Mijn huidige fronts zijn bovendien niet full range. Vandaar dus het gemis in het laag. Ze zijn 75 - 20000 hz naar ik weet.
Yup, dan gebruik je dezelfde units (tweeter enzo) dus de klank van het geluid blijft gelijk (En naar wat ik lees bevalt die je wel) en neem je dan in een zuilsmaakje, dan loopt het meestal wel door naar een Hz of 35, omdat er dan nog een extra of grotere laagdriver inzit, en meer klankkast natuurlijk.:)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1