Toon posts:

Vastloper, kan ieman dmij helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD 1600+, maar hij draait op 100Mhz
DFI AK75-EC
Creative GeForce 4 MX440
en nog wat spulletjes.

Ik heb het volgende probleem, nadat de computer het toch wel al 3 redelijk goed doet, heb ik sinds een paar dagen een vastloper. Het is gelijk bij het aanzetten al. Allebij de lampjes (power en busy-led) gaan branden, maar verder gebeurt er niks. Het beeldscherm gaat niet aan, hij komt niet in zijn bios, niks. Zelfs de dvd-rom wordt niet aangestuurd, want die kan niet open of dicht.

Kan iemand mij mischien verder helpen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een tweedehands moederbord ofzo?

ps.: af en toe gaat hij toch nog aan, en dan loopt hij gewoon weer stabiel.

dit is misschien iets doms, maar je weet maar nooit. Op mijn kamer tocht het nog al en in deze donkere dagen is het redelijk koud op de kamer. Mijn vriendin d8 dat het daaraan lag, misschien?

Verwijderd

Gokje: je voeding is naar de t*ring. Als hij zo nu en dan wel goed looopt is het niet hardwarematig. Hoewel het voor een voeding ook lastiog is om het soms niet te doen, en soms wel, toch denk ik dat het daar aan ligt...toevallig een q-tec of een sweex? welke heb je?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

brakke ram, of je hebt zoals bij mij 2 verschillende merken ram (waarvan 1 niet ondersteund) waardoor pc in resetlusje blijft hangen na aanzetten.
Als ie weer niet doorstart druk dan es een paar keer (afzonderlijk) op de power en resetknop, bij mij start ie dan uiteindelijk wel door.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 26-01-2006 19:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de eerder aangedragen Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door :) We kunnen helaas niet uit de topicstart opmaken wat voor stappen je daaruit hebt ondernomen en wat je tot dusver allemaal wel niet hebt uitgesloten :) Ook is jouw specslijstje helaas niet compleet, in tegenstelling tot wat in het PMG Beleid van jou wordt verwacht.

Topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.