Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Vodafone] Probleem met beltegoed dat verdwijnt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hallo allemaal,

Verhaal:
Ik zit met een op zich wel vreemd probleem. Ik heb ook een vaag vermoeden, dat die al een tijdje aan de gang is.
Het zit als volgt: Sinds enige tijd, krijg ik zo nu en dan een operator logo, waar ik nooit om gevraagt heb... En volgens mij kost me dit wél beltegoed en niet zo'n klein beetje ook... :)
Ik had ergens vorige week nog met 20 euro opgewaardeerd (Vodafone PrePaid) en dat is nu al op...
Nu zal je denken dat ik dan een enorme bellert of SMSert ben, maar niets is minder waar, ik heb heel weinig geSMSt en ook niet gebeld. Enige dat ik gebeld heb is vandaag, toen ik opeens nog maar 8 euro beltegoed over had, nou komen de kosten van die SMSjes daar ook nog bij, maar dat is in iedergeval géén 12 euro geweest... Daarom vroeg ik me dus af, of het mogelijk is om een inzicht te krijgen van de laatste acties van en naar mijn mobiele nummer in een bepaalde periode... :) Dan kan ik namelijk de kosten die ik schijnbaar betaal voor die operator logo's terug eisen... ;) Ik heb overigens wel eens van die abbo's gehad, maar dat was meer voor beltonen (daar deed ik het om althans) maar had die abbo's nadat ik de door mij bestelde beltoon had gekregen gelijk weer opgezegt, opdat ik geen zin had in gedoe er om heen... :) Die ik nu dus (as so it seems) helaas wel heb... :(

Probleem:
Op vreemde wijze verdwijnt mijn beltegoed, mogelijke oorzaak: ongewenste operatorlogo's.

Wetenswaardigheden bij probleem:
Provider: Vodafone
Telefoon: Nokia 7210

Ik heb overigens wel eens van die abbo's gehad, maar dat was meer voor beltonen (daar deed ik het om althans) maar had die abbo's nadat ik de door mij bestelde beltoon had gekregen gelijk weer opgezegt, opdat ik geen zin had in gedoe er om heen... :) Die ik nu dus (as so it seems) helaas wel heb... :(

Ik kan ook niet zien welk nummer de operatorlogo's naar me toestuurt, anders had ik dit nummer wel opgezocht via Google and the like... :)

Mogelijke oplossing / Mijn vraag:
Of er een mogelijkheid is, om de (trans)acties van en naar mijn telefoon over een bepaalde periode te kunnen / mogen inzien, zodat ik aankan geven welke (trans)actie wél van / door mij is geweest en welke niet.

Dingen die ik al gedaan heb:
Gezocht hier op GoT, maar kwam geen topics over Vodafone en verdwijnend beltegoed tegen, wel van T-Mobile, maar dat was ook een oud topic... :)
[search=vodafone beltegoed verdwijnt]
was de zoek opdracht. Tevens ook gezocht op
[search=beltegoed verdwijnt],
maar kreeg bij deze alleen maar onduidelijkere topics voor terug... :(

Heb je dit probleem ook hebben of herkennen, schroom dan niet om te reageren, want dan kunnen we er met zijn allen wat tegen gaan doen... Samen staan we immers sterk! :) :+

Hopelijk is het probleem duidelijk (zo niet even vragen, pas het dan gelijk aan in de topicstart ;)) en kunnen jullie mij van dienst zijn... :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2006 19:33 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

nou niet zo heel moeilijk :) bel vodafone, hun kunnen precies zien wat / wanneer etc je hebt gedaan. Dus ook of je betaalde logo's hebt ontvangen (helaas heb ik ooit in een zatte bui ook een x iets geactiveerd waar ik pas na een paar weken achterkwam :( )

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 13:57
Ik krijg bij mijn Siemens M75 keihard een operator logo. Ik kan dit plaatje wel veranderen maar dan kan ik een klein achtergrondplaatje doen dus dat schier niet op.. Naar mijn weten is het gewoon gratis hoor

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-11 12:28
Mogelijke oplossing / Mijn vraag:
Of er een mogelijkheid is, om de (trans)acties van en naar mijn telefoon over een bepaalde periode te kunnen / mogen inzien, zodat ik aankan geven welke (trans)actie wél van / door mij is geweest en welke niet.
Bij mijn weten is het niet mogelijk om een specificatie van een pre-paid kaart op te vragen (heb bij Vodafone Business Point gewerkt).

Verder is het mij wel eens overkomen door een "goede vriend" die zo lief was mij aan te melden. Ik heb toen aan de hand van het nummer wat in mijn inbox stond op internet kunnen zoeken naar de stopcode. Ik heb mijn tegoed niet teruggekregen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
StuiTeR schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:39:
nou niet zo heel moeilijk :) bel vodafone, hun kunnen precies zien wat / wanneer etc je hebt gedaan. Dus ook of je betaalde logo's hebt ontvangen (helaas heb ik ooit in een zatte bui ook een x iets geactiveerd waar ik pas na een paar weken achterkwam :( )
Dat is nou juist het leuke, ik heb me op dit moment niet geabboneerd op zulke ongein. Ik heb tijdje terug wel van dat soort abbo's gehad, voor 1 beltoon, daarna liet ik het abbo gelijk stop zetten... :)
Cave_Boy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:40:
Ik krijg bij mijn Siemens M75 keihard een operator logo. Ik kan dit plaatje wel veranderen maar dan kan ik een klein achtergrondplaatje doen dus dat schier niet op.. Naar mijn weten is het gewoon gratis hoor
AFAIK zijn die juist niet gratis... Mensen / Aanbieders die ze versturen hebben ook verzendkosten ervoor en dergelijke... ;) :)
usgaap1976 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:48:
Bij mijn weten is het niet mogelijk om een specificatie van een pre-paid kaart op te vragen (heb bij Vodafone Business Point gewerkt).
Shit, dat is wat minder... :( Ik ben dan dus gewoon bestolen, terwijl ik er niets tegen kan doen? 8)7 :?
Verder is het mij wel eens overkomen door een "goede vriend" die zo lief was mij aan te melden. Ik heb toen aan de hand van het nummer wat in mijn inbox stond op internet kunnen zoeken naar de stopcode. Ik heb mijn tegoed niet teruggekregen.
Ik kan niet zien wie de zender is, anders had ik daar ook wel naar gezocht en een eventuele stopcode gebeld of geSMSt...

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2006 19:12 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je uberhaupt al geprobeerd om vodafone te bellen? Het lijkt me dat hun je het best kunnen helpen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Van welk nummer komt het? Tik dat in in Google en je vind de opzeg code wel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
rwb schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:14:
Heb je uberhaupt al geprobeerd om vodafone te bellen? Het lijkt me dat hun je het best kunnen helpen.
Nee, ik heb Vodafone nog niet gebeld, dat gaat ook wat lastig buiten kantooruren... ;) En ik wilde eerst ervaringen weten van anderen, die dit (soortgelijke) probleem ook hadden, zodat ik hun ervaringen misschien kan gebruiken in mijn / de strijd tegen het stelen van mijn beltegoed... ;)
sdomburg schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:18:
Van welk nummer komt het? Tik dat in in Google en je vind de opzeg code wel.
Zoals ik net dus al zei... Ik kan niet zien van welk nummer het komt, of ik kijk verkeerd, dat kan ook... ;) Dus dat nummer bij Google er in tikken werkt nog niet helaas, anders had ik dit al gedaan :)

edit:
Heb de startpost even up-to-date gemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2006 19:34 ]

• usgaap
Als ik het mij goed herinner weet ik dat wij Vodafone klanten met ongewenste SMS-jes (pre-paid én post-paid) hielpen door te bellen naar een intern nummer. Helaas ontstond er wel vaak een welles-nietes over het al dan niet; "Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven!" of "Ik heb me hier nooit voor aangemeld".

Ik heb, ondanks dat ik bij Vodafone zelf werkte, niemand rechtstreeks kunnen doorverwijzen noch direct kunnen helpen. Behalve dan aan de hand van de lijsten die her en der verspreid zijn over internet (afmeldcodes en dergelijke). Misschien kun je bij Berichteigenschappen kijken welke verkorte code hoort bij die logo's? Ik weet dat het een long-shot is maar.....
Shit, dat is wat minder... Ik ben dan dus gewoon bestolen, terwijl ik er niets tegen kan doen?
Het moet met jouw telefoon gebeurd zijn, anders had je niet aangemeld kunnen worden. Althans, ik weet op dit ogenblik geen andere methode......

Vandaar die discussies die ik vaak met klanten moest voeren....overigens wel terecht zeg ik erbij; wie weet nu de afmeldcodes :?

[ Voor 27% gewijzigd door usgaap op 26-01-2006 22:03 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Eigenlijk moet dit systeem op de schop. Ontvangen van sms dient gewoon net als het ontvangen van telefoontjes gratis te worden. Betalen kan dan geschieden door naar een betaalsms nummer te smsen (herkenbaar aan de niet-10-cijferige shortcodes), waardoor de gebruiker net als bij een 0900-nummer zelf elke individuele betaalactie initieerd. Het aandeel Jamba zal dan wel een gigantische val gaan maken, maar gek genoeg kan ik me daar weinig druk om maken.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 15:41
GJ-tje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:25:
[...]
Nee, ik heb Vodafone nog niet gebeld, dat gaat ook wat lastig buiten kantooruren... ;)
Heb in een ver verleden voor Vizzavi/Vodafone gewerkt en kan je vertellen dat die gewoon 24/7 open zijn :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
usgaap1976 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:54:
Als ik het mij goed herinner weet ik dat wij Vodafone klanten met ongewenste SMS-jes (pre-paid én post-paid) hielpen door te bellen naar een intern nummer. Helaas ontstond er wel vaak een welles-nietes over het al dan niet; "Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven!" of "Ik heb me hier nooit voor aangemeld".
Nou geloof me, ik weet 100% (of zelfs een meervoud hiervan) zeker dat ik niet om een operatorlogoabbonnement (mooi scrabble woord :9) heb gevraagd... En ik heb er ook niet om gevraagd, dat ik in één week tijd 20 euro beltegoed kwijt zou raken... :) Ik heb wel is waar laatst wat lang gebeld, was voor 8 euro... Daar weet ik van en koos ik ook zelf voor, net als een aantal SMS'jes die ik had gestuurd in die week, had tentamen week op school namelijk... :)
Ik heb, ondanks dat ik bij Vodafone zelf werkte, niemand rechtstreeks kunnen doorverwijzen noch direct kunnen helpen. Behalve dan aan de hand van de lijsten die her en der verspreid zijn over internet (afmeldcodes en dergelijke). Misschien kun je bij Berichteigenschappen kijken welke verkorte code hoort bij die logo's? Ik weet dat het een long-shot is maar.....
Welke oplossing werd er dan aangeboden, als ik vragen mag? :?
Het moet met jouw telefoon gebeurd zijn, anders had je niet aangemeld kunnen worden. Althans, ik weet op dit ogenblik geen andere methode......

Vandaar die discussies die ik vaak met klanten moest voeren....overigens wel terecht zeg ik erbij; wie weet nu de afmeldcodes :?
Ik zou het wel gek vinden, als het daadwerkelijk door mijn telefoon komt, want ik heb mijn telefoon altijd bij me gehad en ik ben ook de enige die mijn telefoon gebruik, vandaar dat ik er ook voor 100% (of meer dus ;)) er van overtuigd ben, dat ik niet om dit soort ongein gevraagt heb... :)
Teckna schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:24:
Heb in een ver verleden voor Vizzavi/Vodafone gewerkt en kan je vertellen dat die gewoon 24/7 open zijn :)
Dankjewel voor de tip, dan zal ik binnenkort even met Vodafone bellen over hoe dat dit nou ooit heeft kunnen gebeuren... :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2006 13:41 ]

• usgaap
Met betrekking tot jouw vraag (of opmerking):
Nou geloof me, ik weet 100% (of zelfs een meervoud hiervan) zeker dat ik niet om een operatorlogoabbonnement (mooi scrabble woord ) heb gevraagd...
Bij het sturen van ongevraagde SMS-jes worden ze altijd gestuurd naar de afzender, right...(06-xxxxxxxx)? Ik bedoel dat je je moet aanmelden op de telefoon van diegene die erom vraagt. Dus jouw telefoon.

Ik begrijp dat je je telefoon niet uit het oog bent verloren, I'm with you so far. Helaas zijn er bij mij geen andere methodes bekend voor het aanmelden voor zo'n dienst dan het gebruiken van jouw telefoon. Wanneer iemand het probeert via e-mail dan worden er alsnog bevestigingsberichten gestuurd naar jouw mobiele nummer, athans voor zover ik weet. Verbeter me als het niet zo is en je een dienst kent waar het niet voor nodig is.....
Welke oplossing werd er dan aangeboden, als ik vragen mag?
Het kwam in handen van een afdeling (in Maastricht) die onderzocht wat voor een soort verkeer (SMS, Spraak en Data) er had plaatsgevonden tussen gebruiker (jij) en ontvanger. Was er een positive match dan was er geen discussie mogelijk en werd het tegoed alsnog van je kaart afgeschreven.

In de dienstjaren bij Vodafone heb ik het nog niet meegemaakt dat het tegoed daadwerkelijk werd teruggeboekt :'(

Ik hoop dat je Vodafone hebt kunnen bereiken over dit probleem. Misschien ben je intussen al een stuk verder.

Verwijderd

Helaas heb ik op dit moment precies hetzelfde probleem..
Ik weet alleen niet zeker of die operator logo me geld heeft gekost.
Kreeg opeens een sms met een logo. (My valentine of zoiets)
Stond geen afzender niets bij.
Ook nog geen oplossing voor gevonden.
En heb me nooit voor dit soort diensten aangemeld.

• usgaap
Kun je bij Berichteigenschappen in je SMS-map ook geen afzender vinden? Heb je een pre-paid of post-paid?

Heb je je telefoon onbeheerd achtergelaten?
Stond geen afzender niets bij.
Ook nog geen oplossing voor gevonden.
En heb me nooit voor dit soort diensten aangemeld.
Weet je dat zeker?

Heb je al naar de klantenservice gebeld?

[ Voor 7% gewijzigd door usgaap op 29-01-2006 00:18 . Reden: vraag toegevoegd ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 15:41
usgaap1976 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:54:

Dit zou gewoon in gemini moeten staan? :) het is ouderwets in een terminal tikken, maar in princiepe staat daar alles in :)

Verwijderd

usgaap1976 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:17:
Kun je bij Berichteigenschappen in je SMS-map ook geen afzender vinden? Heb je een pre-paid of post-paid?

Heb je je telefoon onbeheerd achtergelaten?

[...]

Weet je dat zeker?

Heb je al naar de klantenservice gebeld?
Het smsje komt niet in de berichtvak.
Is een soort melding als die je krijgt wanneer je beltegoed bijna op is.
Zo'n soort service bericht dus.
Verder heb ik de klantenservice nog niet gebeld aangezien het me niet is opgevallen dat er beltegoed van af is gehaald.

Verwijderd

Had er net weer 1.
je krijgt een bericht die zegt: operator logo ontvangen.
geeft 3 opties:
bekijken, opslaan en wegdoen.
Heeft me deze keer wel 1 euro gekost :(

• usgaap
Dit zou gewoon in gemini moeten staan?
Dat is voor de back-office, wij hadden CSM.

@The_DarkAngel: Heb je klantenservice al gebeld?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
usgaap1976 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:11:
Bij het sturen van ongevraagde SMS-jes worden ze altijd gestuurd naar de afzender, right...(06-xxxxxxxx)? Ik bedoel dat je je moet aanmelden op de telefoon van diegene die erom vraagt. Dus jouw telefoon.
Hoeft niet hoor......

Nummer kan ook gerecycled zijn... maar dan staat het nog steeds in de databases van die content providers... zodra het nummer weer actief is geworden "bouncen" de berichten niet meer. Tis net spam, werkt het adres wel of niet, het boeit ze niet. Komt het aan, dan kassa, komt het niet aan, dan klein verlies voor lief nemen.

Lijkt mij dan. Want zelf hebi k het niet op z'n manier gehad, maar wel dat ik random mensen aan de lijn kreeg "huh? nee, ik ben .... niet".

Tja, zeker met pre-paid nummers, die zijn geen lang leven beschoren. Relatief gezien (en hoeveel mensen doen hier aan nummerportering? Vast een aardig deel, maar een nog groter deel neemt gewoon een nieuw nummer bij een nieuw abonnement / nieuw prepaid dingetje en hops......)

Dus, je hoeft je er niet voor aangemeld te hebben, maar de eventuele eigenaar van dat nummer voor je kan dat wel gedaan hebben...

• usgaap
komakeef schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:49:

Nummer kan ook gerecycled zijn... maar dan staat het nog steeds in de databases van die content providers... zodra het nummer weer actief is geworden "bouncen" de berichten niet meer. Tis net spam, werkt het adres wel of niet, het boeit ze niet. Komt het aan, dan kassa, komt het niet aan, dan klein verlies voor lief nemen.
Ik vind het wel een logisch verhaal wat je vertelt. Ik ben het alleen nog niet tegengekomen in de praktijk.

Aan The_DarkAngel en GJ-tje; misschien heb je wat aan de volgende sites, 1, 2 en 3.

Laat even weten hoe het is afgelopen!

Verwijderd

Hi,

Ik kan wellicht helpen hier (werk bij Vodafone, zie disclaimer in sig). Het is inderdaad mogelijk dat je een 'gerecycled' nummer hebt gekregen dat nog steeds bij andere partijen geregistreerd staat. Heb je al gebeld met Klantenservice? Doe dat, vraag de medewerker het casenummer en stuur mij dat hier door, dan kan ik precies kijken wat er gebeurd is.

Grtx, T

Verwijderd

Hey

zelf heb ik ook een Vodafone kaart en gebruik m eigenlijk alleen om mee te smssen (bel bijna nooit)
Maar ik heb ook meerdere keren gehad dat er opeens 12 euro van je beltegoed is afgeschreven terwijl je helemaal niet gebeld / gesmst hebt.
Toen ben ik langsgeweest bij de Vodafone winkel en die hebben toen ergens naartoe gebeld waardoor ze je status kunnen zien (je kunt het zelf niet opvragen)
En daar bleek dat dus steeds een storing was geweest en kreeg ik mijn beltegoed 'teruggestort' op mn sim-kaart.

groetjes

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sorry voor de kick van m'n eigen topic, maar heb dit probleem (helaas) nog steeds. Het beltegoed dat 'verdwijnt' is (volgens mij) weg, maar ik krijg nog wel steeds ongewenste operator logo's.

Ik wil die niet ontvangen, heb me nergens voor opgegeven en tóch krijg ik ze... :( Erg irritant dus...
Probleem is alleen, dat ik niet kan zien van wie ik die operator logo heb ontvangen... :( De telefoon die ik heb is een Nokia 7210...

Ik zal Vodafone binnenkort dan even bellen, misschien dat bij mij dit ook het geval is geweest...

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2006 11:33 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

GJ-tje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:28:
Sorry voor de kick van m'n eigen topic, maar heb dit probleem (helaas) nog steeds. Het beltegoed dat 'verdwijnt' is (volgens mij) weg, maar ik krijg nog wel steeds ongewenste operator logo's.

Ik wil die niet ontvangen, heb me nergens voor opgegeven en tóch krijg ik ze... :( Erg irritant dus...
Probleem is alleen, dat ik niet kan zien van wie ik die operator logo heb ontvangen... :( De telefoon die ik heb is een Nokia 7210...

Ik zal Vodafone binnenkort dan even bellen, misschien dat bij mij dit ook het geval is geweest...
En wat zei Vodafone nadat je direct na het ontvangen van het logo belde???
:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Coach4All schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:37:
En wat zei Vodafone nadat je direct na het ontvangen van het logo belde???
:?
Heb Vodafone er nog niet over gebeld... Wil eerst weten waar die operator logo vandaan komt, voor ik echte stappen ga ondernemen, Vodafone zal immers toch zeggen dat ik bij de zender van de operator logo moet zijn, misschien heb ik wel een abbo oid (wat ik dus niet heb)...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

GJ-tje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:41:
[...]

Heb Vodafone er nog niet over gebeld... Wil eerst weten waar die operator logo vandaan komt, voor ik echte stappen ga ondernemen, Vodafone zal immers toch zeggen dat ik bij de zender van de operator logo moet zijn, misschien heb ik wel een abbo oid (wat ik dus niet heb)...
Als er iemand is die je zou moeten kunnen vertellen waar het logo vandaan komt, dan is het wel Vodafone..... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Coach4All schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:17:
Als er iemand is die je zou moeten kunnen vertellen waar het logo vandaan komt, dan is het wel Vodafone..... :X
Had ik even niet aan gedacht, mijn excuses, ben niet helemaal helder vandaag... Maar zal Vodafone mij die informatie geven? :? Hoop het wel, want dan bel ik zometeen dus eventjes met ze... :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2006 12:23 ]

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Mijn tip alsnog: gewoon je provider bellen :)

Ik had ook eens zo'n sms-stalk gebeuren. Gewoon uitleggen hoe het zit en als het goed is moeten zij één en ander kunnen achterhalen en ze kunnen je dan vertellen wat je moet doen.
Ik moest een smsje met één of andere code naar één of ander vaag nummer sturen. Toen stopte het.
Pagina: 1