Toon posts:

:\WINDOWS\repair\system openen vanaf oude HD

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude hd met een windows install erop, en ik wil het register van die windows openen om een paar keys naar mijn huidige registry te exporten.

Nu is mijn vraag, hoe open ik dat register zonder ineens dat hele oude register zonder al die shit in mijn huidige register te importeren. Ik wil gewoon regedit gebruiken om die file te browsen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Harde schijf ontkoppelen en dan de desgewenste instellingen exporteren naar een reg file.
Later nieuwe HD weer aankoppelen en booten van die schijf en dan de file importeren in je register?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
jah dat zou kunnen, maar ik hoopte op een iets minder arbeids intensieve manier :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier eigenlijk over? Vermeld dat aub even in je topic titel, dat is altijd belangrijk in Windows Operating Systems :)

Inhoudelijk - [rml]elevator in "[ 2k]register terugzetten"[/rml] bv :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Dat kun o.a. met regedit en met de command line versie reg.exe

Zoals ik 't altijd doe :

REG LOAD HKLM\SYSTEM_00 X:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Dit laadt het externe register bestand in onder de nieuw aangemaakt subsleutel SYSTEM_00 in je huidige register. Als je nu REGEDIT start kun je deze zien naast je normale HKLM\SYSTEM. Als je klaar bent moet je 'm weer verwijderen met REG UNLOAD HKLM\SYSTEM_00

Verwijderd

Topicstarter
sorry idd slechte titel, al heeft alleen XP en NT dit systeem toch? iig bedankt voor de oplossingen, daar moet het mee lukken, thx
Pagina: 1