Philips CDM 4 Pro loopwerk, waar zit hij in ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13
Ik ben hier de trotse eigenaar van een Krell DT-10 loopwerk. Deze heeft dus de philips cdm4 pro aan boord. Aangezien het al een wat ouder model ik heb ik de importeur / dealers / buitenlandse dealers / Krell factory benaderd voor een spare part. Echter nergens iets te vinden. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat een andere cdm4pro ook zou moeten passen of dat er in ieder geval onderdelen van gebruikt kunnen worden (zoals de laser)
Nu weet ik dat hij ook gebruikt wordt in de Marantz CD11 (le) Dit is toch nog wel een redelijk prijzige speler om voor onderdelen te slopen.
Ik ben dus op zoek naar andere spelers met dit loopwerk. Tja.....een boel gegoogled, contact met philips gehad maar ik kom niet verder.
Mijn vraag: zijn hier meer audioliefhebbers die het loopwerk kennen en weten in welke speler hij nog meer gebruikt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:36
Meridian 200, ook geen speler die je sloopt voor de spare parts ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Marantz CD-72 SE weet ik zeker van dat er een CDM 4 loopwerk in zit, maar of het de Pro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Anoniem: 156051 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:47:
Marantz CD-72 SE weet ik zeker van dat er een CDM 4 loopwerk in zit, maar of het de Pro is?
er zijn inderdaag meer marantz modellen waar hij in zit. Alleen weet ik dat ook niet mer zekerheid. De CD80 is wel genoemd (maar daar kan ook een cdm2 in zitten) de cd10 schijnt ook (maar is dit de pro?)

Ik ga ze vandaag nog maar een bellen / mailen om het duidelijk te krijgen. Ik hoopte eingelijk dat er ook nog andere merken waren wellicht (die ik wat minder goed ken) waar ze in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Ik heb pas een CD-62 gekocht voor €55,-, daar zit ook een CDM 4 loopwerk in. Maar ook hiervan weet ik niet of het om een Pro gaat, heb overigens nog nooit van een CDM 4 "Pro" gehoord. Maar goed, dat wil niet zeggen dat deze niet bestaat. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:36
De Pro versie is volledig van metaal, gezien het gewicht van de Marantz modellen die hier genoemd worden kan ik me niet voorstellen dat deze over een Pro loopwerk beschikken.

Of het veel uitmaakt is een ander verhaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
yepz de pro heeft een 'die cast' gegoten frame. Tja ik wil geen discussie beginnen hier over de kwaliteit van de loopwerken onderling, maar :)

Ik ben helaas nog niet zo veel verder. Philips is niet echt behulpzaam op het moment, maar maandag ga ik ze gewoon weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Exirion

Gadgetfetisjist

StuiTeR schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:58:
Ik ben helaas nog niet zo veel verder. Philips is niet echt behulpzaam op het moment, maar maandag ga ik ze gewoon weer bellen.
Waar heb je precies heen gebeld? Als je gewoon de customer support hebt gebeld dan kom je denk ik inderdaad niet zo ver.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Een normale CDM/4 (mocht deze ook passen) zit in iedere Philips CD6xx speler, die voor tussen de 5 en de 20 euro wel uit de meeste kringloopwinkels te vissen zijn.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

StuiTeR schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:21:
[...]

er zijn inderdaag meer marantz modellen waar hij in zit. Alleen weet ik dat ook niet mer zekerheid. De CD80 is wel genoemd (maar daar kan ook een cdm2 in zitten) de cd10 schijnt ook (maar is dit de pro?)

Ik ga ze vandaag nog maar een bellen / mailen om het duidelijk te krijgen. Ik hoopte eingelijk dat er ook nog andere merken waren wellicht (die ik wat minder goed ken) waar ze in zitten
CDM2 wordt -gelukkig- al heel lang niet meer gebruikt. CD80 heeft een alu CDM4 loopwerk vziw. Verder kun je Philips onderdelen alleen via de vakhandel bestellen. Overigens zal een kunststof CDM4 ook probleemloos werken.

offtopic: Gelukkig heb ik nog ruim voldoende onderdelen om mijn CDM1 nog zo'n 300 jaar aan de praat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
ik heb niet direct met philps contact maar via Marantz en via Sphynx (die daar redelijke ingangen hebben) Ik ken ook wel wat mensen in de audio wereld en erkende adressen. Echter kunnen die helaas niets betekenen (denk aan audio service in elst) Repareren is geen probleem, onderdelen wel.
Ik heb ook goed contact met Krell USA en met de Nederlandse en Duitse importeur. Ook bij al deze adressen niets meer te vinden.
Vandaar dat ik dus naar alternatieven zoek....in de vorm van overige spelers met hetzelfde loopwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Hoi,

Kijk eens hier:

http://www.ersatzteil.jus...sliste_lasereinheite.html

Er zijn heel wat verschillende cdm4 's het getal achter de slash is ook belangrijk.
Ik zou zelf voor de cdm4/19 gaan.
Tenminste als op deze foto jouw laser staat:
http://www.shanling.com/images/new/CDT300/T_04.jpg
(laad erg langzaam)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 28-01-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
hee thx! verdorie ik wist niet dat er zoveel smaken zijn ! ik ga direct contact me ze opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Naim cd-spelers hebben oo de 4 pro loopwerken. Welke modelen dat exacte ook alweer waren kan ik je niet zeggen. Volgens mij was het de C5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154417

Anoniem: 35978 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:24:
[...]

CDM2 wordt -gelukkig- al heel lang niet meer gebruikt. CD80 heeft een alu CDM4 loopwerk vziw. Verder kun je Philips onderdelen alleen via de vakhandel bestellen. Overigens zal een kunststof CDM4 ook probleemloos werken.

offtopic: Gelukkig heb ik nog ruim voldoende onderdelen om mijn CDM1 nog zo'n 300 jaar aan de praat te houden.
Hoi Bootstrap,
als je nog zoveel spareparts hebt :P wil je mij dan een laserpickup van de CDM1 verkopen dan kan ik mijn CD960 weer aan de gang krijgen ;)

Greetz Molke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Als deze draad toch gekicked is, heeft iemand enig idee uit welke spelers een Philips CDM/2-19 te slopen valt? Kan ik mijn Grundig FineArts CD9000 (Sony ES tegenhanger) weer aan de gang krijgen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:35
Weet je zeker dat je de cmd2/19 bedoelt?
Ik zie hem niet in dit lijstje staan...
http://www.ersatzteil.jus...sliste_lasereinheite.html
Pagina: 1