Toon posts:

Pc: Zo weinig mogelijk noise: wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon 64 3800+ Venice € 295,50
Zalman CNPS 7700B-ALCU Voor Amd, Intel 478/775 & Amd 64 Bit € 40.00
Moederbord: Asus A8N-SLI € 109,-
2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 85,40 (2x)
Asus EN 6600 Silencer TD PCI-E 256 Mb Ddr + Tv-out + Dvi € 128.50
Seagate Barracuda 7200.7 200 Gb 7200 Rpm 8 mb S-ATA € 107.00
Antec Performance P180 Aluminium Midi Tower No Psu € 139.00
Zalman Power Supply 460 Watt ZM460-APS € 109.00
Samsung 19 TFT 970P 1280x1024 6ms G-G DVI-I € 549.00

op aanraden van et36s:
Zalman NB47J Northbridge Passive Cooler
€ 7

Totaal: 1653 eurokes

info kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.codima.be/nl/thumbnail.aspx?width=200&height=200&image=../img/products/ANTEC_P180.JPG&error=../img/noimage.gif
Features:

Unique upper and lower chamber structure The power supply resides in a separate chamber to isolate heat from the system and lower system noise
Innovative three-layer side panel (aluminum, plastic, aluminum) dampens system generated noise, making this one of the quietest cases available
Cooling System:
- 1 rear 120mm Tricool fan (standard) with 3-speed control to balance quiet with cooling
- 1 top (standard) 120mm TriCool Fan
- 1 lower chamber (standard) 120mm x 38mm (thick) TriCool Fan
- Antec Quiet Computing Air Duct for better, quiet cooling of the graphics card
- 1 front (optional) 120mm fan
- 1 80mm fan (optional) for graphics cards
11 Drive Bays:
- 4 x 5.25" external drive bays
- 1 x 3.5" external drive bays
- 6 x 3.5" internal drive bays
Front mounted USB, IEEE 1394 (FireWire®,i.Link®) & Audio ports
Double hinge door design: allows the door to open up to 270º
Material: 0.8mm cold rolled steel for durability through the majority of chassis, 1.0mm cold rolled steel around the 4x HDD area.
Built-in washable air filter keeps harmful dust out of your case

Scherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hkonings/Knot3D970P2.jpg
#################################################################################

Wat vinden jullie van deze configuratie? De opzet is om een zo stil mogelijke pc te bekomen, wat kan ik hiervoor nog extra aanschaffen, vervangen? Zitten er standaard in de kast genoeg koelingen?heb ik genoeg koelingen voorzien?

Grafische kaart vooral gekozen omdat deze geen koeler bevat ... = Eventueel andere optie mogelijk, spijtig dat de fanless solution van zalman nie gaat op nvidea 6600 Gt's ...

Grtz Dizzie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 18:19 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Als je een zo stil mogelijke kast wil waarom zet je er dan zo godsgruwelijk veel casefans in?

Koeling is natuurlijk goed, maar één of twee casefans is heus wel voldoende hoor...
Verder zou ik de fan van de voeding vervangen door een lownoise Papst ofzo :-)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
Je kan beter een Cooler Master CAC-T05 behuizing. Die bevat slechts een tweetal casefans. Die presteren en toch stil zijn. De voeding zou ik vervangen door een regelbare Enermax NoiseTaker 485W. Daar heb ik goede ervaringen mee.

Op je moederbord kan je het beste een Zalman Northbridge Cooler plaatsen (passive). Die ventilator op het moederbord is niet de stilste namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door et36s op 26-01-2006 18:15 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien is waterkoeling een optie

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Anders koop je toch een 6600GT of 6800GS en zet je daar zelf een Zalman VF 700 op :P

specs

Verwijderd

Topicstarter
Is volgens mij afgeraden door zalman zelf om dit te doen, fan steekt stuk uit de kaart ... kans dat da niet lukt met mijn kast is dus reeel :-)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Arctic Silencer dan ;)

specs

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zou gaan voor de Artic Freezer Pro, betere prestaties voor minder geld.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:21:
Is volgens mij afgeraden door zalman zelf om dit te doen, fan steekt stuk uit de kaart ... kans dat da niet lukt met mijn kast is dus reeel :-)
Ik heb zelf de P180 met 'n XFX 6600GT PCI (dual DVI) met 'n VF700-Alcu erop en hij is op 5v echt geluidsloos, en hij past echt met gemak.

Ben nu nog op zoek naar 'n andere voeding dan m'n Tagan (gruuwlijke herrie maakt dat ding) om zo m'n hele systeem echt stil te krijgen ;)

Ik heb zelf ook 'n Scythe Ninja op m'n CPU zitten (welke weer op de A8N-e zit) ipv zo'n Zalman en ben er érg blij mee; hij hangt precies tussen die 2 standaard fans in de case dus ik hoef er niet eens 'n andere fan bij te zetten, echt perfect als je 't mij vraagt!

edit:
@Marcel~, ik zit toevallig ook naar die voeding te kijken, volgens SPCR en nog 'n aantal andere reviewsites is hij echt fluisterstil, heb jij er toevallig ervaring mee? Ik heb nog maar vrij weinig mensen 'gezien' met zo'n voeding.

[ Voor 27% gewijzigd door Leftblank op 26-01-2006 18:32 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn pc staat op de gang. Je hoort er niks van.

't Enige is dat je een monitor-verlengkabel nodig hebt. Toetsenbord en muis gaan draadloos bij mij. En voor het geluid heb ik een optische kabel van 10 meter gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Varienaja op 26-01-2006 18:31 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

voor de voeding zou ik ook eens kijken naar de Seasonic S12-430, dit is een van de stilste voedingen die er te koop is (met ventilator) kijk maar in deze review

Verwijderd

Topicstarter
das wel goed nieuws dan kan het zijn datk daarvoor ga, spijtig dat die kaart terug 80 euro duurder is ...

thx for the info...

Cheers Bart

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:30
dat twinmos werkt niet goed met dat asus moederbord
zosiezo de combinatie twinmos + werkt niet goed

mischien is het iets om een gigabyte mobo te kopen, die heeft standaard een pasieve koeling op de nortbridge em mogelijk dat dan twinmos wel naar behoren werkt.

ienand ervaring hiermee?

[ Voor 93% gewijzigd door Fat Baba op 26-01-2006 18:39 ]

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Vervang die 7700CU door een arctic freezer 64 pro :) Stiller beter en goedkoper.

De standaard casefans (met uitzondering van de onderste 38MM dikke) schijnen vrij stil te zijn, zeker op de laagste stand (je kan ze regelen) als je voeding een fan heeft kan je de fan in het midden onderin wel weglaten.

Schitterende case overigens O+ * Ubernerd haalt er ook 1

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02
Fat Baba schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:33:
dat twinmos werkt niet goed met dat asus moederbord
zosiezo de combinatie twinmos + werkt niet goed

mischien is het iets om een gigabyte mobo te kopen, die heeft standaard een pasieve koeling op de nortbridge em mogelijk dat dan twinmos wel naar behoren werkt.

ienand ervaring hiermee?
Dat ram werkt prima hier (Dual channel Twinmos setje van 1gig, PC3200), ik zou niet weten waarom 't niet zou werken? (Ken nog 5 mensen met dezelfde combo waar 't ook vlekkeloos werkt dus ik zou daar niet teveel waarde aan hechten)

@Disturbed_, de GT versie is er al vanaf 130€ geloof ik, moet je natuurlijk dan nog wel 'n eurotje of 15-20 bijrekenen voor de koeler (ligt ook weer aan welke shop je kiest).

[ Voor 25% gewijzigd door Leftblank op 26-01-2006 18:57 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Yorixz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:54:
[...]

Dat ram werkt prima hier (Dual channel Twinmos setje van 1gig, PC3200), ik zou niet weten waarom 't niet zou werken? (Ken nog 5 mensen met dezelfde combo waar 't ook vlekkeloos werkt dus ik zou daar niet teveel waarde aan hechten)

@Disturbed_, de GT versie is er al vanaf 130€ geloof ik, moet je natuurlijk dan nog wel 'n eurotje of 15-20 bijrekenen voor de koeler (ligt ook weer aan welke shop je kiest).
Ik zou geen Twinmos nemen, heb er alleen nog maar problemen mee gehad! Spul is veel te goedkoop, werkte niet op 5 Pentium4 mobo's (vraag me niet waarom) en op alle Athlon64 niet, geen aanrader dus! Kingston werkt goed, Corsair ook.
edit: Geheugencontrollre zat in de Athlon64 geloof ik, dus als het dan niet werkt, dan werkt het niet op alle Athlon64 mobo's.

[ Voor 10% gewijzigd door daandegoeiste op 26-01-2006 19:00 ]

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 12:18
Ik heb zelf nog een silentmaxx hd silencer om mijn harddisk(samsung) heengezet.
Scheelde nog aanzienlijk.
Ik weet natuurlijk niet of dat voor jouw HD nog wat brengt.

Verwijderd

Mijn A8N32 SLI deluxe heeft heatpipe koeling voor de NB en SB, maar die is wel een stuk duurder dan dit mobo. Volgens mij heeft de Premium ook heatpipes. Wat die 7700Cu betreft: hij is echt wel stil als je er een fancontroller tussenzet. Draait hier geruisloos op mn 3700+. HD's maken over het algemeen herrie, vooral als je er 6 in hebt.
geheugen met nForce4 chips: Corsair value select goedkoop en compatible :)
Voeding: Coolermaster RealPower hier, lekker stil en regelt fanspeed automatisch bij lage belasting.

Verwijderd

Topicstarter
Albatron Nvidia 6600 GT Pci-E 128 Mb Ddr3 + Tv-Out + Dvi
Eventueel + zalman cu7700 koeler

Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1