Toon posts:

DVD doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste tijd het volgend probleem:

als ik een dvd heb gebrand en ik speel hem af in de dvd speler dan doet zo'n 10 minuten voor het einde de film raar, beeld blijft hangen, speler probeert steeds weer de dvd te lezen.

ik zat zelf te denken aan het einde van mijn dvd brander, maar ik heb vandaag er eens een ander merk dvd'tje ingegooid (Platinum), en die doet het wel goed, nou dacht ik probeer ik mijn "ouwe" merk dvd's weer eens (Arita) en die brand ie ook weer goed, heb van een stappel van 100 dvd's zo'n 15 die dit probleem hebben (allemaal arita) is dit gewoon pech? of moet ik een andere dvd-brander halen?

verdere info:
het is een liteon dvd brander, en ik brand met nero 7

als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het wel 8)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens eerst naar een firmware update voor je brander, kan zijn dat er andere mediacodes inzitten die nog niet goed worden herkent.

Verwijderd

Topicstarter
firmware update werkt inderdaad, voor even

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem doet zich al weer voor, maakt niet uit als ik nu een dvd met nero, alchohol 120% of copy to dvd brand, in mijn pc speelt ie hem zonder problemen af, maar in dvd spelers bij de tv doet ie niks of ik krijg beeld met blokken en strepen.

waar ik aan zit te denken is: een codec die de boel vern**kt, of mijn dvd brander, dvd brander is inmiddels vervangen voor een nieuwe, maar probleem blijft

had een lite-on brander heb nu een samsung 16x +/- dl
brand op platinum 8x +rw

heb got al bekeken naar andere topics, maar kan nergens iets vinden wat mij verder helpt :'(

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand een idee?

Verwijderd

Kan je denk ik niet helpen. Kan je wel melden dat ik ook hetzelfde probleem heb met een pioneer brander. Kan er geen pijl op trekken wanneer het goed en wanneer het fout gaat. Ik brandde vaak op princo dvd's en heb het gevoel dat het daarmee te maken heeft. Platinum DVD's gaan beter al gaat het daar ook nog wel eens mee mis.

Ik ga dit draadje ook maar even volgen. Firmware update kan dus helpen? ook eens proberen.

greetz

Verwijderd

Topicstarter
had eerst het probleem dat mijn pc opnieuw opstarte als ik een dvd/cd wou branden met nero 6, nu heb ik nero 7 en nu heb ik dit weer, word gewoon gek hiervan

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Arita: mediacode Ritek G05? (oftewel de dvd-r 8 speed)?

Die zijn de laatste tijd wat minder betrouwbaar, ik merk het in mijn laptop heel erg, ik kan ze prima fikken alleen lezen gaat was lastiger, vaak errors.
Op de pc van mijn schoonma (Benq 1550) geven die soms nog een write error, de oudere batch die ik nog heb, heb ik geen problemen mee. De nieuwere bovenkant (iets donkerder roze) zijn ook niet echt veel beter.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
nee had arita 4 x schijfjes, heb nu platinum 8x schijfen en die blijven het probleem geven

Verwijderd

Topicstarter
als ik een iso brand met alcholhol 120% brand ik hem op dvd doa tenminste dat geeft alcohol aan, is dit wel goed?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Brand ze eens op 2.4 of 4 speed, kijk of het wat uitmaakt

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn platinums nu op 4 x gebrand en nu doen ze het wel :) :) :) :) :) :)

maar is toch gek, dat ik ze niet op 8 keer kan branden, heb ook al de ide kabel vervangen, hielp ook niet, maarja kan ze nu eerst weer zien op de dvd speler bij de tv 8) 8)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kan zijn dat je gewoon shit kwaliteit schijfjes hebt, die blijkbaar op 4 speed wel correct geschreven worden, of je DVD speler kan niet goed omgaan met op hoge snelheid beschreven schijfjes?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
zou goed kunnen dat die dvd spler het niet aankan, was een goedkoop klote ding :*) , maar die spelen wel meestal alles af 8)7
Pagina: 1