Toon posts:

Geeft mijn voeding nu te weinig voltage dan zou moeten?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tijdens het topic over overklokken zag iemand dat mijn voltages bij Everest eruit zagen of de voeding te weinig voltage gaf. Maar bij standaard waardes geeft hij nog steeds volgens Everest te weinig volt...

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/5871/standaardinstelling6fg.th.jpg

Wat hij op dit plaatje weergeeft is hetzelfde als wat hij in de bios zegt.

Heb bij andere mensen gezien dat het wel klopt met wat het zou moeten zijn(+3,3 is ook 3,3V en +5 is ook 5V etc). Heb een Coolermaster real power 450 watt (de rest staat in mijn sign...).

Is mijn voeding niet goed, of is dit normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 17:49 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Het is algemeen bekend dat de sensortjes die dat meten op je moederbord vaak eerder flink afwijken dan je voeding.
Als je het echt wilt weten kun je beter een multimeter pakken en even een molex meten, dan weet je 't zo. Ik heb ook een keer gehad dat MBM5 11,75V aangaf terwijl het netjes 12,03V was :)
Vooralsnog niks om je druk om te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 26-01-2006 17:49 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Mwa, ik vind het toch wel een tikje aan de lage kant (nog wel binnen de marges), maar zolang je pc stabiel is, is er weinig aan de hand. Zelf heb ik de voltages liever een tikkie te hoog dan te laag, zeker als je nog eens gaat overklokken.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
zetje01 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:52:
Mwa, ik vind het toch wel een tikje aan de lage kant (nog wel binnen de marges), maar zolang je pc stabiel is, is er weinig aan de hand. Zelf heb ik de voltages liever een tikkie te hoog dan te laag, zeker als je nog eens gaat overklokken.
Jaahaa 't is aan de lage kant maar waarschijnlijk zijn dit gewoon de afwijkingen van de sensoren op het mobo!

En dit komt trouwens wel iedere maand een keer langs..
[search=voeding spanning te laag]

[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 26-01-2006 17:54 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Joh, we zijn het helemaal met elkaar eens, maar schrijven gewoon ieder ons eigen verhaaltje...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is Nederlands nou zou moeilijk :?

Groter dan, maar zo groot als

Van titels als dit krommen mijn teennagels tot het punt van ingroeien :X

Dat terzijde, zoals al opgemerkt is komen vragen als dit vaak voorbij, verder is een voeding tot nader orde geen Processor, Moederbord of Geheugen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.