internet valt steeds uit, hoge downstreammargin

Pagina: 1
Acties:

• mixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01-2023
Hoi,

Het internet bij ons thuis valt om de paar minuten uit. Als ik gewoon een site aan het bezoeken ben en klik dan op een link dan is het steeds maar afwachten of de pagina gaat laden. Mijn modem is een Linksys WAG54G V.2 Wireles Adsl Gateway van ongeveer 4 maanden oud.

De specificaties van mijn computers zijn:
pc1: P4 3.00Ghz, 1024mb, 10/100mb netwerkkart
pc2: P2 233Ghz, 64mb, 10/100mb netwerkkart
laptop: Pentium Mobile 1,8Ghz 512mb, Ibm Thinkpad, Wireless Network

Ik heb ADSL van Planet Internet, en heb het ADSL Comfort abonnement . Als ik in het configuratiescherm van mijn modem/router kijk bij status en dan bij DSL Connection zie ik vaak verschillende dingen. Soms staan alle snelheden enzo gewoon goed, maar heel vaak zie ik een gigantisch hoge downstreammargin van meer dan een miljard Db's. zie deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/4946/18zv1.th.jpg

Als die downstreammargin zo hoog is dan staan de download/upload rates vaak op 0, maar soms staan deze ook wel op de gewone snelheden (die ook wel wat lager zijn dan hoort) namelijk:
Downstream Rate: 5536 Kbps
Upstream Rate: 320 Kbps

Dan is er verder nog iets vreemds aan de hand, namelijk als ik mijn mail wil lezen via Gmail en ik typ in de adres balk in: http://www.gmail.com dan komt er te staan "kan de zoekpagina niet openen" maar typ ik vervolgens in http://www.google.com/mail dan werkt hij wel. Hetzelfde heb ik gewoon bij google. Google.com werkt niet, maar google.com/search wel.

Ik heb dit trouwens op meerdere computers (3x windows XP Professional).

Kan iemand mij misschien vertellen waar het evt. aan zou kunnen liggen en wat ik eraan zou kunnen doen?

Alvast bedankt,

MiXeL

Hier nog een screenshot van hoe ik met normale snelheden een hele hoge downstreammargin heb:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/5564/25to.th.jpg

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:59
misschien helpt een firmware upgrade. wat heb je zelf al gedaan om het proberen te verhelpen

• mixel
Wat ik zelf al heb gedaan:
Modem compleet gewist en een werkende backup van 3 1/2 maand geleden teruggezet (heb de problemen nu ong. 1 1/2 week)
Windows systeem herstel gedraait voor het geval het aan de computers lag

Ik heb nu nieuwe firmware eropgezet (kon het niet vinden op linksys website, maar heb het nu bij een of andere poolse hardware importeur weg ) en ik heb nu Firmware Version: 1.01.27Beta.

Ik ben benieuwd of hij het nu wel volhoud..

edit: het heeft helaas niets geholpen. Hij deed het ong. 3 minuten en toen viel hij weer 2 minuten uit, nu heeft hij weer ingetraind en doet hij het weer, maar zijn ingetrainde snelheid is nu nog maar ong. 4000 terwijl het 6000 moet zijn. Ook gaf hij net weer dat hele hoge downstreammargin. Nu schommelt de downstreammargin tussen 1 en 7 db of hij wordt weer dat hele hoge getal

[ Voor 30% gewijzigd door mixel op 26-01-2006 18:29 ]

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde alleen met een Linksys WAG354G Wireless.

Bij mij valt internet ongeveer uit na 6 uur.
Ik heb Linksys aan de telefoon gehad en die wisten het probleem ook niet. Ze zeiden dat ik Planet maar even moest contacten, dus dat heb ik gedaan. KPN neemt met mij contact op om eventueel de lijn door te meten. Want Planet dacht namelijk dat het met de snelheidsverhoging te maken heeft gehad. (wat me erg stug lijkt) Ik heb overigens een Lite Abbonement.

Netzoals Mixel heb ik ook de firmware geupgrade naar de laatste versie.

Tja.. misschien nog iemand een idee?

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon ff moet wachten tot KPN klaar is met lijnmetingen en kijken wat daar uitkomt.
Wat zeiden ze van die absurde db waardes?
Of was ook dat een afschuif-tactiek naar KPN?
Heb je dat soort waardes altijd of is dat alleen wanneer je probelemen hebt met je lijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 19:55 ]

• mixel
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:53:
Ik denk dat je gewoon ff moet wachten tot KPN klaar is met lijnmetingen en kijken wat daar uitkomt.
Wat zeiden ze van die absurde db waardes?
Of was ook dat een afschuif-tactiek naar KPN?
Heb je dat soort waardes altijd of is dat alleen wanneer je probelemen hebt met je lijn?
ik heb die waardes ook wel eens als ik geen problemen heb, maar het internet valt toch de hele tijd uit, ik kan maar ong. 20 minuten internetten en dan valt het weer uit.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Die hoge waarde van je downstream margin kan je negeren. Dit is gewoon kolder en wordt verkeerd geraporteerd aan je door de Linksys.

De te-lage upstream en de 6dB margin die (logisch dat het nog 6dB is maar gezien dat hij ook al zo laag verbindt) lijkt een teken te zijn. Weet je 100% zeker dat je het juist hebt aangesloten? Met lagere snelheden die het waren kan een foutieve aansluiting nog betrekkelijk goed werken, maar met de hogere nieuwe snelheden niet meer.

Modem direct waar de lijn binnenkomt met je splitter? Geen aftakkingen naar aansluitpunten op de telefoonlijn nog voor je splitter?

Haal 'phone' eens los uit de splitter en bel met een mobiele telefoon naar je KPN nummer. Rinkelt er nog iets? Dan zit het zeker niet goed aangesloten. Let ook op (fax)modems in computers, fax apparatuur en alarmcentrales. Deze moeten allemaal pas na de splitter op de lijn zijn aangesloten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mixel
bjck schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:06:
Die hoge waarde van je downstream margin kan je negeren. Dit is gewoon kolder en wordt verkeerd geraporteerd aan je door de Linksys.

De te-lage upstream en de 6dB margin die (logisch dat het nog 6dB is maar gezien dat hij ook al zo laag verbindt) lijkt een teken te zijn. Weet je 100% zeker dat je het juist hebt aangesloten? Met lagere snelheden die het waren kan een foutieve aansluiting nog betrekkelijk goed werken, maar met de hogere nieuwe snelheden niet meer.

Modem direct waar de lijn binnenkomt met je splitter? Geen aftakkingen naar aansluitpunten op de telefoonlijn nog voor je splitter?

Haal 'phone' eens los uit de splitter en bel met een mobiele telefoon naar je KPN nummer. Rinkelt er nog iets? Dan zit het zeker niet goed aangesloten. Let ook op (fax)modems in computers, fax apparatuur en alarmcentrales. Deze moeten allemaal pas na de splitter op de lijn zijn aangesloten.
dat klopt allemaal, ik heb ook verbinding met internet als de phone is losgekoppeld, en modem staat in de meterkast, dus afstand is zeer klein tussen splitten en modem ong. 45 cm.
Pagina: 1