Toon posts:

foutmelding ACDSee8 fotobewerkingsprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende probleem heb ik:

Alléén wanneer ik veelvuldig in een bewerkingsssessie gebruik maak van de clone functie, krijg ik een van de twee volgende foutmeldingen:

- ACDSee8.exe - toepassingsfout: de instructie op 0x7c168f1d verwijst naar geheugen op 0x0000001c. De lees -of schrijfbewerking (''read'') op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen.
- acdsee heeft een systeemfout ontdekt.

Gevolg: Programma moet je tijdens het bewerken van slechts 1 foto consequent meerdere keren aflsuiten en weer opnieuw openen. Dan kan je weer heel eventjes verder. Soms sluit het programma zonder meldingen vooraf uit zichzelf af, wat tot gevolg heeft dat je laaste bewerking niet is opgeslagen.

Het probleem heb ik al gemaild naar ACDSee. Hun advies was om het virtuele geheugen te vergroten. Dit heb ik gedaan tot 1280 MB minimaal en maximaal. Het RAM geheugen is 512 MB.
Resultaat: iets verbetering weliswaar, maar loopt nog steeds regelmatig vast.

Het vreemde is dat ik met het veeeeeeeeeel zwaardere fotobewerkingsprogramma Photoshop geen enkel probleem heb. (ACDSEE heb ik gekocht omdat het een heel makkelijk programma is dat precies de opties heeft die ik nodig heb...geen ingewikkeld gedoe zoals bij Photoshop.)

Zelf heb ik ook al naast het virtuele geheugen verhoogd, ook al de c-schijf waar het programma op draait al gedefragmenteerd. Ik denk zelf dat het niet aan de computer kan liggen, omdat elk ander programma goed draait. Formateren wil ik niet aan denken, omdat dit bij het installeren van mijn ándere programma's veel problemen heeft opgeleverd. Volgens de leverancier VOBIS conflicteerden de programma's toen met elkaar en heeft het bedrijf VOBIS er toen verschillende bedrijfsversies opgezet, die het wel deden. Mijn computer is nu 2 jaar oud en toen ik um nieuw kocht, is hij daarom wel 8x terug geweest. Hij deed het pas weer goed nadat de bedrijdversies er waren opgezet. Programma's die ik er later zelf heb opgezet, leverden totaal geen probleem, alleen nu bij ACDsee weer wel.

Vraag: Wat is er met ACDSee8 fout? hebben meer mensen hier problemen mee gehad????

Alvast hartelijk dank!

Jojomerlin