Aan de titel te zien lijkt het gewoon een zoek vraagje, maar helaas.
Ik heb hier een laptop: Toshiba Satelite 2800-500.
Specs:
pIII 800 mhz
intel 815 chipset
onboard 128MB sdram
1 geheugenslot ter uitbreiding, max 256 MB.
In de handleiding van de laptop is alleen te vinden hóe het geheugen is uit te breiden, maar niet welk type er precies in moet.
Nu heb ik de volgende module gekocht:
Micron 256MB pc133 cl2-2-2 (aan het typenummer te zien 32x64M volgens mij) 8 chips.

Dit geheugen zou er volgens deze site in moeten:
Resultaat mem configurator
note: Hier staat een p3 1ghz genoemd, maar er zit een 800mhz in (8x100 mhz, geen 133mhz fsb)
Daar staat ook een micron geheugen tussen, misschien wel deze. Maar helaas, na insteken van de so-dimm krijg ik de melding: Please remove incompatible memory-module.
Bios update heb ik gedaan.
Welke module zou er wel compatible zijn
Wat is er mis met deze module
Pc133 mem moet toch backwardscompatible zijn. Of leest de laptop de SPD uit, en ziet hij de 133 en geeft de melding dat het dus geen juist geheugen is ?
Ik heb hier een laptop: Toshiba Satelite 2800-500.
Specs:
pIII 800 mhz
intel 815 chipset
onboard 128MB sdram
1 geheugenslot ter uitbreiding, max 256 MB.
In de handleiding van de laptop is alleen te vinden hóe het geheugen is uit te breiden, maar niet welk type er precies in moet.
Nu heb ik de volgende module gekocht:
Micron 256MB pc133 cl2-2-2 (aan het typenummer te zien 32x64M volgens mij) 8 chips.
Dit geheugen zou er volgens deze site in moeten:
Resultaat mem configurator
note: Hier staat een p3 1ghz genoemd, maar er zit een 800mhz in (8x100 mhz, geen 133mhz fsb)
Daar staat ook een micron geheugen tussen, misschien wel deze. Maar helaas, na insteken van de so-dimm krijg ik de melding: Please remove incompatible memory-module.
Bios update heb ik gedaan.
Welke module zou er wel compatible zijn
Wat is er mis met deze module
Pc133 mem moet toch backwardscompatible zijn. Of leest de laptop de SPD uit, en ziet hij de 133 en geeft de melding dat het dus geen juist geheugen is ?
[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-01-2006 16:50 ]