Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BV opstarten, voor 300 euro startkapitaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

de topictitel is een beetje wazig, maar ik kan het niet ander verwoorden. Mijn vraag is het volgende:

Ik heb ooit eens een bedrijf gezien dat je tegen betaling van ~300 euro een startkapitaal op je rekening stortte.... ondertussen kon je een BV laten registreren en werd het startkapitaal na een aantal dagen weer van je rekening gehaald, alleen ben ik de naam van dit bedrijf kwijt. Weet iemand over welk bedrijf ik het heb? Het stond volgens mij zelfs een keertje hier op GoT.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18

Maximus

There is no substitute

Het lijkt me niet dat dit kan kloppen voor een BV ben je 45.000 euro nodig als starters geld. Als een bedrijf dit voor slechts 300 euro uitleent lijkt mij iig niet echt waarheidsgetrouw.

Hopelijk hebben ze een goede vermogens verzekeraar :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Maximus op 26-01-2006 16:45 ]

PhD i.o.

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
google: eerste hit misschien
zoek op: bv startkapitaal 300 euro
resultaat: http://www.producentenbond.nl/bv_zonder_startkapitaal.asp

(iemand was me voor :) )

[ Voor 10% gewijzigd door CBass op 26-01-2006 16:46 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 15:04

RSP

Dat kon, alleen dan met 18.000 gulden. Plus dat ze nu ervoor hebben gezorgd dat de aangeschreven directeur van een BV in een hogere schaal wordt geplaatst waardoor je altijd veel belasting betaalt, en het hebben van een "lege" BV geen zin meer heeft.

or so i've been told.

als iemand me wil verbeteren, graag. want ik vraag 't me zelf ook wel eens af.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 14:58
Misschien is het leuk om deze Zembla uitzending ook even te bekijken: http://omroep.vara.nl/tvr...btopic=4177&detail=251826

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ff lekker offtopic:
* Flapp mompelt iets over een plof BV

bij mij doet de Zembla aflevering t niet....

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon de koop van een plankvennootschap, kosten vaak 3000 euro of meer. Voor een limited kan dat bedrag fors omlaag, maar dan zit je met een Limited met alle rompslomp daar omheen (engels recht, NL'ers kennen/vertrouwen het niet).

Voor deze info kan je eens bij www.higherlevel.nl kijken B)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

paQ

TS wat wil je eigenlijk met die BV?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vergeet niet dat als je BV failliet gaat, je -als ik me niet vergis- nog hoofdelijk verantwoordelijk bent voor die 18k die je in het bedrijf hoort te steken bij oprichting. Je moet dat geld alsnog terugsteken in de vennootschap.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

• paQ

paQ

P_de_B schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:45:
Vergeet niet dat als je BV failliet gaat, je -als ik me niet vergis- nog hoofdelijk verantwoordelijk bent voor die 18k die je in het bedrijf hoort te steken bij oprichting. Je moet dat geld alsnog terugsteken in de vennootschap.
en dan?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Moet je dus alsnog die 18k ophoesten. Kun je het netzogoed nu doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ben je dus persoonlijk de oude bv/schuldeisers 18k schuldig en moet je die betalen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je die 18k nooit hebt volgestord wordt er geacht nooit een BV te zijn geweest, en wordt je aangemerkt als eenmanszaak,
en dan ben je prive geheel aansprakelijk, niet alleen voor 18k.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iblies schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:37:
Als je die 18k nooit hebt volgestord wordt er geacht nooit een BV te zijn geweest, en wordt je aangemerkt als eenmanszaak,
en dan ben je prive geheel aansprakelijk, niet alleen voor 18k.
Maar dat heeft ie wel gedaan in die situatie, alleen tijdelijk.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je het stort en naderhand weer wegneemt gaat de vlieger nog steeds niet op. Deze doorzichtige constructie is al meerdere keren doorgeprikt.
Er werden in het verleden te vaak op het laatst een BV opgericht terwijl faillessement nabij was, alleen maar om aansprakelijkheid te ontvluchten.

• paQ

paQ

daarom wordt een BV in oprichting ook goed getoetst en gekeurd.
Je krijgt niet zomaar toestemming.

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Daarbij komt dat je altijd alsnog hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunt worden in het geval dat mismanagement aangetoond kan worden.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je moet geen BV oprichten als je die 18k niet hebt of binnen afzienbare tijd gaat hebben. Een BV beschermt je in beginsel tegen aardig wat aansprakelijkheid en is om die reden alleen al duur. Het heeft weinig zin om er een BVtje bij te hebben, gezien de eisen die eraan gesteld worden. Je moet voor de oprichting toestemming krijgen van Justitie (als je geen strafblad en eerdere faillissementen hebt is dat overigens een formaliteit), je moet een jaarrekening en balans opmaken en deponeren bij de KvK, de jaarbijdrage van die KvK is ook hoger etc. Die oprichting kun je nog ontwijken door een plank-BV te kopen, dat zijn schone, lege BV's die al opgericht zijn en die je gewoon kunt kopen.

Je mag het startkapitaal uiteraard ook weer opnemen uit de eenmaal opgerichte BV, maar je gaat dan gewoon een lening aan met die BV. Daar wordt je ook geacht rente over te betalen, zodat het bedrag alleen maar oploopt. Mocht de BV ooit op de fles gaan dan moet je die schuld gewoon weer prive op gaan hoesten.
Verder wordt je als directeur van een BV geacht 38.000 euro per jaar uit die BV te verdienen, tenzij je van de inspecteur van de belastingdienst toestemming krijgt om het minder te laten zijn (bijv. als de BV geen omzet heeft) maar dat moet je dan ook allemaal weer gaan aantonen. Is alleen maar lastig :)

• pietvanvliet
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 13:46

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

Volgens mij heeft de TS iets gehoord over het starten van een Britse LTD. Dat schijnt voor 300 Euro te kunnen. (Ik heb er een docent over gehoord, dus dat zoeken we op / vragen we na.)

De vraag is of een lege BV nut heeft. Je moet toch je inschijvingen netjes betalen en een BV voor de heb is zonde van je geld.

Naast wat Daniel hierboven aandraagt lijkt het me voor de hand liggen om een directeur of DGA van een BV zonder enige vorm van kapitaal te beschuldigen van wanbeleid zodra de BV niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen.

Het lijkt me logisch dat een directeur zou kunnen aanvoelen dat het niet slim is om alle vermogen uit een BV te halen. Doet hij/zij dat toch en gaat het mis dan zou ik het als schuldeiser gooien op wanbeleid en is de directeur zover ik weet gewoon prive aansprakelijk.

Een muis maakt nog geen piepshow

Pagina: 1