Toon posts:

Fat 32

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is de Externe hdd drive 2 go fat32 geformateerd?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Omdat je 'm anders niet kunt gebruiken ?

Verwijderd

Waarom niet? Anders formatteer je hem zelf toch als NTFS of whatever.

Zo'n korte TS heb ik volgens mij nog nooit gezien :D

Verwijderd

Had ik ook volgens mij word dan standaard zo geleverd.
Gewoon formatteren maakt niks uit.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Niet iedereen heeft Wink2k/WinXp etc... dus daarom FAT32 een format dat ieder OS kan lezen!

There is no place like ::1

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Dan kan je het zowel onder linux als windows gebruiken ...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

BCC

Een beetje linux ondersteund toch echt wel NTFS..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Niet helemaal waar, Linux kan NTFS lezen en schrijven is niet aan te raden omdat dat nog in beta fase verkeert.

Fat32 heeft een nadeel, het kan geen bestanden aan groter dan 4 gigabyte. dus geen DVD ISO's.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 16:44 ]

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:42:
Niet helemaal waar, Linux kan NTFS lezen en schrijven is niet aan te raden omdat dat nog in beta fase verkeert.
Oh? Hoe kom je aan die wijsheid? (niet dat je NTFS wil gebruiken onder Linux)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

The NTFS support in Linux-2.6 is very limited (because Microsoft doesn't disclose the technical bits about how NTFS works). Specifically, it does not support these operations:
Creating/deleting files
Growing/shrinking files
It only allows writing over existing files.

For this reason, you have to use Windows to create an image you'll write over.

http://bisqwit.iki.fi/story/howto/ntfs/

• BCC

BCC

Thanks.. maar Captive NTFS dan?

[ Voor 68% gewijzigd door BCC op 26-01-2006 17:39 ]

Verwijderd

Zo te lezen wordt dit behaald door wine uit te voeren en deze ntfs.sys te laten laden waardoor je eigenlijk ntfs op een windows manier benut en je inderdaad volledig gebruik kan maken van ntfs.

Alleen heb ik geen idee hoe je dat implementeert in linux zodat het werkt in konqueror of andere explore programma's.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 16:01
mijn Acer Ferrari 4005 notebook is ook voorzien van 2 partities met FAT32. Nu is mijn vraag als ik beiden omzet naar NTFS of ik daar in performance of snelheid in vooruit ga?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

cypress3d schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:56:
mijn Acer Ferrari 4005 notebook is ook voorzien van 2 partities met FAT32. Nu is mijn vraag als ik beiden omzet naar NTFS of ik daar in performance of snelheid in vooruit ga?
Nee, maar hij kan wel beter defragmenteren de de windows beveiliging is past echt "actief" op NTFS.

There is no place like ::1

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Op performance gebied misschien niet, maar NTFS heeft sterke beveiligingsvoordelen op FAT32 en ook dacht ik dat bestanden beter heel blijven bij bijvoorbeeld een crash en natuurlijk het voordeel van bestanden kunnen opslaan die groter zijn dan 4GB

http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

[ Voor 4% gewijzigd door potatox op 26-01-2006 23:04 ]

--

Verwijderd

zoek het eens op: naar ntfs omzetten is nooit beter voor performance; enkel een echte format is zinvol.
ik weet niet precies waar ik dat geleerd heb maar zou vrij "common" moeten zijn

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Een externe Harde schijf is meestal zo ingericht dat die benaderbaar is via zoveel mogelijk OS'en, daarom is er waarschijnlijk voor FAT32 gekozen :)

Dit gaat voor de rest helemaal nergens over, dus topic gaat dicht

[ Voor 74% gewijzigd door Turkish op 27-01-2006 10:43 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zo, dit is wel een hele aardige topicstart :D

Maargoed, er zijn al allerlei redenen genoemd. En wie houd je tegen om het ding met een ander fs te formateren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.