Toon posts:

[Discussie] Emuleren een vorm / soort van assembleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine discussie wat betreft een tentamen opgave,
Hier was de vraag wat is emuleren?
1 van de antwoorden waaruit je kon kiezen was een soort / vorm van assembleren.
Dat ik dus gekozen heb omdat mij deze het meest logisch leek, omdat je moet zorgen dat de machine de taal begrijpt, als ie hem niet 'emuleert' (omzetten van de ene taal, naar de juiste taal voor de machine), dan begrijpt de computer de taal niet, dus in theorie moet je het oude omschrijven naar de nieuwe machine taal.

Een soort/vorm van assembleren, dat betekent dat hij niet 100% zich aan de definitie van assembleren moet houden (taalkundig gezien). In principe moet er iets gebeuren wat bij assembleren ook het geval is, en dat is zorgen dat de machine de taal begrijpt, en dus het programma met zijn logica kan uitvoeren, dus komt groot en deels overeen met assembleren, dus is het toch een soort van assembleren, hij voldoet niet 100% aan assembleren, daarom is het ook geen assembleren, maar een soort van, omdat ie maar deels aan de definitie voldoet.

Mn redenatie en argumentering is toch goed genoeg om het antwoord goed te rekenen, ofniet?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is wellicht handig als je de andere mogelijke antwoorden er ook bij geeft :). Daarnaast kun je ook emuleren zonder de client code om te zetten naar host code. Je kunt het namelijk ook interpreteren, waarbij je dus een programma hebt draaien op de host dat de client code inleest en de juiste acties uitvoert (dus ipv dat de host CPU de getransleerde code interpreteert, interpreteert het jouw applicatie die op zijn beurt weer de client interpreteert)

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2006 16:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik weet ook niet wat het beste antwoord was zonder de andere antwoorden te weten, maar ik denk dat het eerder een soort interpreteren is. Assembleren zou ik het in ieder geval niet noemen :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Eens met .oisyn.. het lijkt het meest op interpreteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 26-01-2006 16:48 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

Lethalis schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:48:
Eens met .oisyn.. het lijkt het meest op interpreteren.
Er zijn meerdere vormen van emulatie:
- interpreting
- static recompilation
- dynamic recompilation

Met assembleren bedoelt iemand meestal het omzetten van assembly-code naar computercode/opcode.

Emuleren is toch net iets anders. Vaak wil je van opcode naar opcode. De tussenstap van het disassembleren en vervolgens weer assembleren is meestal niet nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door JeromeB op 26-01-2006 17:18 ]

PC load letter? What the fuck does that mean?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het lijkt me dat het er ook maar vanaf hangt wat het doel van de emulatie is, een interpreter zal je kunnen gebruiken bij het emuleren van microcontrollers omdat het daarbij belangrijk is dat alle instructies relatief precies even snel uitgevoerd worden als op het echte apparaat.
Bij het emuleren van een oude spelcomputer zal er misschien opnieuw gecompileerd worden om het spelletje zo snel mogelijk te laten draaien, daarbij is het onbelangrijk dat de ene instructie een paar µs sneller uitgevoerd wordt dan de andere.

Hercompileren is ook niet echt het originele apparaat zo goed mogelijk na-apen maar meer de originele software zo goed mogelijk op het nieuwe apparaat laten draaien.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1