betere CRT breedbeeld tv's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123864

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen. Dit wordt een breedbeeld tv, geen lcd dus.
Boven me budget en nog te weinig ontwikkeld zoals dat hd ready. Je kan er gewoon nog weinig mee.
Nou is me budget rond de 800 euro. En 32 inch.

Nou leek me de Phillips 32PW9520 wel wat.
Afbeeldingslocatie: http://euromarket.com.ua/phil9520.jpg

En de Sony 32FQ 86
Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/Video/TV169/Sony/32FQ86_Meuble.jpg

En de Sony 32XL90
Afbeeldingslocatie: http://www.netdepo.hu/images/sonkv32xl90.jpg

Maar ben ik nou de enige die voor een breedbeeld ga? Ik zie iederen maar voor de lcd tv's gaan.
En het voordeel is natuurlijk breedbeeld tv's worden nu een stuk goedkoper vooral ook met het wk in het vooruitzicht. En zijn er verder nog leuke andere breedbeeld tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

WK voetbal wordt in 4:3 uitgezonden, dus daar hoef je geen breedbeeld voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 22:51
Ik zou nog even wachten met je aankoop. Philips bijvoorbeeld heeft al aangekondigd flink wat LCD tv's aan de man te willen brengen (waaronder natuurlijk ook wat oudere types, die zo snel mogelijk weg moeten). Dit natuurlijk ook omdat het WK in HD door een aantal kabelmaatschappijen wordt uitgezonden.
Nou is het dan wel even wachten op echte HDTV in Nederland (naar schatting ruim 2 jaar), maar als je veel films kijkt, dan is LCD zeker wel een geschikte keuze. Trouwens, de prijs van een 32" breedbeeldbuis t.o.v. een 32" LCD TV is niet meer echt schrikbarend. Je kan altijd een goedkoper model/merk kopen (hoeft niet altijd slecht te zijn!).

Evengoed, als ik jou dan was, zou ik nog even sparen en over een paar maanden weer eens kijken. Het is (vind ik) zonde om nu nog zo'n tv te kopen en dan over een paar jaar weer een nieuwe tv aan te schaffen, want ja je wilt toch over een tijdje HD films en HDTV kijken. neem ik aan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik had ook graag nog een mooie 4:3 crt gekocht maar die heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb toen de Panasonic 32px30 gekocht. Een erg mooie tv en gaat mi zondermeer boven de sony, philips of jvc tv's in dezelfde prijsklasse. Graag had ik een mooie Loewe willen nemen, maar het budget dacht daar anders over. Het budget veroorzaakte ook dat ik niet deed kiezen voor een lcd (of plasma), omdat ik de goedkopere modellen hiervan minder mooi beeld vind geven. Maar ik had graag een mooie lcd gehad, maar die paar die ik gezien heb die voldeden aan mijn wensen waren +2000 euro...
maar de prijzen veranderen zienderogen...

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.se/me/internet/images/products/TX-32PX30D_cabinet_angle_right_1m.jpg

Een dvd bekijken via een goede prgogressive scan speler is echt geweldig !!! :9~

[ Voor 33% gewijzigd door Ejorne op 26-01-2006 17:02 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Metz heeft mooie slim-tv's. Geen lcd, maar een "platte" crt. Ik weet verder niet hoe het beeld is, maar Metz kennende zal het erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Anoniem: 13284 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:59:
Metz heeft mooie slim-tv's. Geen lcd, maar een "platte" crt. Ik weet verder niet hoe het beeld is, maar Metz kennende zal het erg mooi zijn.
en duur :P

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sideshowbobbie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:47:
Ik zou nog even wachten met je aankoop. Philips bijvoorbeeld heeft al aangekondigd flink wat LCD tv's aan de man te willen brengen (waaronder natuurlijk ook wat oudere types, die zo snel mogelijk weg moeten). Dit natuurlijk ook omdat het WK in HD door een aantal kabelmaatschappijen wordt uitgezonden.
Nou is het dan wel even wachten op echte HDTV in Nederland (naar schatting ruim 2 jaar), maar als je veel films kijkt, dan is LCD zeker wel een geschikte keuze. Trouwens, de prijs van een 32" breedbeeldbuis t.o.v. een 32" LCD TV is niet meer echt schrikbarend. Je kan altijd een goedkoper model/merk kopen (hoeft niet altijd slecht te zijn!).

Evengoed, als ik jou dan was, zou ik nog even sparen en over een paar maanden weer eens kijken. Het is (vind ik) zonde om nu nog zo'n tv te kopen en dan over een paar jaar weer een nieuwe tv aan te schaffen, want ja je wilt toch over een tijdje HD films en HDTV kijken. neem ik aan dan :)
Toch kies ik toch voor een breedbeeld. Want als je echt een goede hd lcd scherm wilt dan ben je zo 2000 á 3000 euro kwijt en das toch echt te veel. En wil de nederlandse tv omroepen wel hd uitzenden. Ik had wel al gehoord dat er een belgische zender is.
En ik hoor toch vaak dat als je een minder bekend merk heb is er toch vaak wat mis. Dus koop ik toch liever een A-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 53610 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:19:
WK voetbal wordt in 4:3 uitgezonden, dus daar hoef je geen breedbeeld voor te kopen.
Als je digitale TV hebt krijg je het in breedbeeld èn in sommige gevallen zelfs al in HDTV, daar gaan ze dit jaar mee bezig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wildfire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:21:
[...]

Als je digitale TV hebt krijg je het in breedbeeld èn in sommige gevallen zelfs al in HDTV, daar gaan ze dit jaar mee bezig.
Dat is inderdaad wel weer een pluspunt en het voordeel met lcd het scheelt veel ruimte natuurlijk.
OH WAT MOET IK NOU!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Van een lcd van rond de 800 euro ga je (denk ik) spijt krijgen, van die panasonic (denk ik) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:34
Die Panasonic levert een heel wat beter plaatje voor 800 euro dan een LCD van twee keer dat geld.

Zelf heb ik een Loewe Aventos waar ik bijzonder happy mee ben. Iets duurder maar een zeer, zeer goede TV. Was anderhalf jaar geleden de enige die voor mij de acid test (een voetbalwedstrijd) met glans doorstond.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je wilt per sé voor een gewone beeldbuis, als ik jouw was zou ik 2de hands eens gaan zoeken. Als ooit de tijd is om een breedbeeld 2de hands te kopen, dan is het nu! Die dingen gaan voor 1/4 van de nieuwprijs weg omdat veel mensen naar lcd gaan. Er is dus heel veel aanbod, heel weinig vraag.

Maar goed, ik wil per sé lcd (of sed :P ), maar vind ze nog net iets te duur, dus wacht nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Bartjuh schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:19:
Je wilt per sé voor een gewone beeldbuis, als ik jouw was zou ik 2de hands eens gaan zoeken. Als ooit de tijd is om een breedbeeld 2de hands te kopen, dan is het nu! Die dingen gaan voor 1/4 van de nieuwprijs weg omdat veel mensen naar lcd gaan. Er is dus heel veel aanbod, heel weinig vraag.

Maar goed, ik wil per sé lcd (of sed :P ), maar vind ze nog net iets te duur, dus wacht nog even...
Misschien wel de beste tip. Voor 500 euro heb je een top 2de handse tv, vaak nog met een paar jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

jup goede tip, laatst voor zo'n 200 euro een Panasonic 70 cm tv gekocht (100hz, 100% plat quintrix beeldbuis :9 )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 26-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wildfire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:21:
[...]

En als dat net zo snel gaat als de breedbeeld ontwikkeling heb je over een aantal jaar nog maar een handjevol hdtv uitzendingen. Het grootste deel op dit moment is zelfs nog geen breedbeeld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 11:02
Bartjuh schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:19:

Inderdaad, ik heb er ook lang over nagedacht nu een 'HD Ready' toestel te kopen, ik zou voor een samsung gaan van tussen de 900 en de 1000 euro. Mijn voornaamste reden was dat ik breedbeeld wou (heb nu een 55cm 4:3) en ik dacht dan ben ik gelijk klaar als er straks hd uitzendingen enzo zijn, maarja dan is tegen de tijd dat je echt nodig hebt je toestel alweer 'verouderd'. Dan zijn 1920x1080 toestellen te betalen, veel hogere contrastwaarden etc. Koop nu gewoon voor weinig geld een 2e hands breedbeeld om de komende 2 jaar te overbruggen en dan koop ik straks als het echt nodig is (PS3, hd uitzendingen) wel een goede HDTV. Die breedbeeld CRT's van een paar jaar geleden geven over het algemeen nog mooier beeld ook dan huidige LCD's.

@ TS, je kunt eens op marktplaats kijken, echt veel aanbod van vaak nog betrekkelijk nieuwe breedbeeld tv's voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Ik zou in ieder voor een bak gaan die progressive scan ondersteunt. Ik heb zelf de Panasonic TX-32pd50, deze is iets boven jouw budget (ik heb hem voor €950,- bij alternate.de gekocht) maar wel één van de beste crt breedbeeld-tv's van dit moment. Progressive scan maakt echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Zo te lezen wat jouw wensen zijn (en budget), zou ik idd voor een goede breedbeeld CRT gaan. Sony heeft best leuke modellen (hoewel ik hoorde dat er exemplaren zijn met een slechtere kwaliteit, doordat Sony op de qualitycheck heeft bezuinigd).
Van Panasonic kan ik helaas niets zeggen, alleen hoor ik wel dat (+/- 10 jaar geleden) de TV's relatief snel begeven en NET buiten de garantieperiode en de kosten vrij hoog waren (net als Grundig en Blaupunkt).
Zelf ben ik voor een Pioneer plasma gegaan: ik had geen zin in een 'lawaaierige' beamer EN zo'n witte/grijze scherm. Ook wilde ik geen dikbuikige beeldproducent. Maarja... ook hier geldt: ALS je een LCD/plasma wil, dan zal je een rib moeten inleveren.
Dus: betere een goeie CRT dan een slechte/matige LCD of plasma.
Vwb die HDTV... ik denk dat het HEEL lang gaat duren voordat dat gemeengoed gaat worden: eerst zullen ze op BR/HD-DVD komen. Die strijd moet uitgevochten worden. DAN pas zullen de omroepen erover nadenken om het ooit in te voeren.
Ik heb mijn bedenkingen over de HD-DVD en BR: er zullen TOCH weer die zwarte balken zijn, omdat het niet 16:9 zullen zijn maar 1:2.35 (of zoiets). ALS dat wel op 16:9 uitgegeven wordt ZONDER zwarte balken, zijn we (imho) steeds belazerd geweest met de DVD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jap85 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:06:
[...]

Inderdaad, ik heb er ook lang over nagedacht nu een 'HD Ready' toestel te kopen, ik zou voor een samsung gaan van tussen de 900 en de 1000 euro. Mijn voornaamste reden was dat ik breedbeeld wou (heb nu een 55cm 4:3) en ik dacht dan ben ik gelijk klaar als er straks hd uitzendingen enzo zijn, maarja dan is tegen de tijd dat je echt nodig hebt je toestel alweer 'verouderd'. Dan zijn 1920x1080 toestellen te betalen, veel hogere contrastwaarden etc. Koop nu gewoon voor weinig geld een 2e hands breedbeeld om de komende 2 jaar te overbruggen en dan koop ik straks als het echt nodig is (PS3, hd uitzendingen) wel een goede HDTV. Die breedbeeld CRT's van een paar jaar geleden geven over het algemeen nog mooier beeld ook dan huidige LCD's.

@ TS, je kunt eens op marktplaats kijken, echt veel aanbod van vaak nog betrekkelijk nieuwe breedbeeld tv's voor een schappelijke prijs.
Op zich is dat ook wel een goed idee natuurlijk., marktplaats. Maar het nadeel daarvan is: je weet niet wat er mee gebeurd is. Ik heb zo me twijfels bij marktplaats.
Maar die panasonic met progressive scan lijkt me wel wat. Vanavond maar even een paar winkels langs. En online shops is dat misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 123864 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:50:
En online shops is dat misschien een optie?
Ik heb goede ervaringen met bobshop. (zie mijn linkje in een eerder reply)
Je kunt eventueel ook zelf afhalen op twee lokaties (waarvan een in Almere)

De Panasonic (32px30) vind ik een heel mooie optie en heeft inderdaad ook progressive scan. Iets wat, wanneer eenmaal gezien, voor mij een echte must is. (zelfs de goedkopere dvd-spelers met progressive scan geven al een vrij goed resultaat. Ik heb zelf de s97 van panasonic erbij genomen en dat verschil zie je toch ook best goed... maar de s97 is wel duur, je koopt voor dat bedrag ook een dvd-recorder... Maar een goede speler op zo een mooie tv vind ik wel een aanrader...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ik heb de 28FQ86, de kleinere bro van jouw 32" in je lijstje... Echt een ubertv!! serieus, kleuren zijn perfect, beeld is perfect... 1200 beeldlijnen ipv de 600 die de meeste breedbeeldjes hebben. Echt een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

JVC!: http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-32X5BU&catid=93
Geweldig apparaat. De oudere versies hadden wat problemen met de eintrap van de verstrerker, maar deze is helemaal super _/-\o_
De software is goed icm. breedbeeld (is erg snel in re-scalen van het beeld). Verder zitten er nog wat leuke snufjes op, zoals mozaik beeld ed.

[ Voor 6% gewijzigd door DDemolition op 27-01-2006 16:07 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

DDemolition schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:06:
JVC!: http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-32X5BU&catid=93
Geweldig apparaat. De oudere versies hadden wat problemen met de eintrap van de verstrerker, maar deze is helemaal super _/-\o_
De software is goed icm. breedbeeld (is erg snel in herkennen van scalen van het beeld). Verder zitten er nog wat leuke snufjes op, zoals mozaik beeld ed.
Die snufjes zijn natuurlijk meer dan overbodig voor de meeste consumenten, maar misschien dat sommige het leuk vinden dat het erop zit...

Verder vind ik het scalen van het beeld een erg naar iets. Ik had dan ook liever een mooie 4:3 tv willen kopen ipv een breedbeeld. Balken boven/onder of aan de zijkanten van het scherm vind ik minder erg. Ik wordt namelijk helemaal "zeeziek" van bijvoorbeeld voorbij scrollende teksten die 4:3 uitgezonden worden, en op welke "slimme manier" dan ook vervormt naar 16:9.

Ik kijk zelf altijd naar 4:3 uitzendingen met zwarte balken aan de zijkant, of ik zoom zover in dat boven en onder stukjes van de 4:3 uitzending verdwijnen zodoende een vullend beeld te maken.
(maar dit is natuurlijk smaak gebonden en ik hoor meermalen in mijn omgeving dat ze het vervormde beeld prettiger vinden kijken... "het went vanzelf" zeggen ze dan... :/

De Panasonic heeft niet veel instellingen om een 4:3 beeld te vervormen. Je hebt de "auto-stand" welke ik nooit gebruik, de "juist" stand, 4:3 een zoom 1, 2 en 3. Verder reageert deze Panasonic wel erg vlot op een anaforbic (zoiets wordt dat toch genoemd) "wide" signaal... Nog voor dat het beeld wordt weergegeven na een zap-actie staat hij al op wide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06

OMD

Ik wil het merk Loewe hier graag ook even promoten...

zeer goed merk! sinds 2 jaar in het bezit van een Nemos en het beeld is fantastisch!

MOET BETER LEZEN... SORRY 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 27-01-2006 16:22 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

OMD schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:22:
Ik wil het merk Loewe hier graag ook even promoten...
Ja, we promoten er hier aardig op los he?
Maarja, dat kun je tevreden consumenten ook niet al te erg kwalijk nemen he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:03:
Ik heb de 28FQ86, de kleinere bro van jouw 32" in je lijstje... Echt een ubertv!! serieus, kleuren zijn perfect, beeld is perfect... 1200 beeldlijnen ipv de 600 die de meeste breedbeeldjes hebben. Echt een aanrader dus.
Ja die heb ik inderdaad bij mediamarkt zien staan een tijdje geleden. Echt een mooie beeldkwaliteit wat je dan kan zien in die winkel. Hij was bij de mediamarkt alleen wel duur 850 euro. Als ik bij de online shops dan keek was het rond de 600 euro en dat was dan voor de 32 inch. Terwijl die tv bij de media markt dus 28 inch was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik heb even de letters CRT in de topictitle gezet want 'breedbeeld' geldt natuurlijk net zo hard voor LCD en plasma (het is geen breedbeeld vs. LCD, maar CRT vs. LCD) :) Anyway, een dik jaar geleden heb ik me ook flink georiënteerd op een nieuwe tv en de beste CRT's die ik tegenkwam waren de wat duurdere Panasonics, dus die zou ik je zéker aanraden eens te bekijken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

post je vraag even op http://www.htforum.nl daar zitten de echte pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:36
Tuurlijk, wij zijn hier een stel amateurs dan wel dilettanten 8)7 . (self-proclaimed) Pro of niet, uiteindelijk gaat het er om wat je mooi vindt (beeld) en de smaak van een verzameling personen op het ene fora is echt niet 'beter' dan de smaak van een verzameling personen op het andere fora.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17-06 15:55
Ik kan je de Panasonic aanraden. Superstrak beeld. Heb hem ongeveer 2 maand geleden gekocht. Ik wilde eerst ook een LCD TV, maar de kwaliteit van deze Panasonic 28px10 was veeel beter dan LCD. Het enigste nadeel aan de tv is dat ie loodzwaar is, maar het beeld is en blijft superstrak.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Jah je kunt nu iig beter een CRT kopen...
Ik heb ook tussen de 42" plasma's getwijfeld en CRT's of LCD's... Maar heb besloten om De 28FQ86 te kopen en over een jaar of 2/3 een dikke 42 of misschien wel 50" plasma met ECHTE HDTV kwaliteit... 1920X1080 reso, gelijk een leuke HD-DVD speler erbij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

rimave schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:12:
Ik kan je de Panasonic aanraden. Superstrak beeld. Heb hem ongeveer 2 maand geleden gekocht. Ik wilde eerst ook een LCD TV, maar de kwaliteit van deze Panasonic 28px10 was veeel beter dan LCD. Het enigste nadeel aan de tv is dat ie loodzwaar is, maar het beeld is en blijft superstrak.
Dat is inderdaad ook een mooie tv en mi zeker een van de betere vergeleken met haar soortgelijke modellen van de concurenten. Deze heeft alleen geen progressive ingang (dacht ik zo ff uit mijn hoofd) maar is wel aanzienlijk goedkoper. Maar gezien het budget 800 euro is zou ik zondermeer voor de 32px30 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
EDIT: whatever, het verschil tussen "breedbeeld" en LCD en de relevantie er van is voor de TS te moeilijk.

[ Voor 112% gewijzigd door baquelappe op 28-01-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 17989 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:59:
post je vraag even op http://www.htforum.nl daar zitten de echte pro's.
Als ik zie wat voor onzinnige bullshit verhalen daar rondom audio worden gepost dan kan ik alleen maar lachen om je opmerking :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ben vandaag dus naar verschillende winkels geweest maar ja je ziet dat het heel weinig crt breedbeeld is en voor het grote deel lcd. De enige beetje goede die er tussen stond was de philips 32PW9520 maar ik denk toch wel voor de panasonic ga. alleen jammer dat ik die nog nergens gezien heb behalve bij de online shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 123864 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:02:
maar ik denk toch wel voor de panasonic ga. alleen jammer dat ik die nog nergens gezien heb behalve bij de online shops.
Dat probleem had ik ook voordat ik hem kocht. Maar ik zag het goedkopere broertje in de winkels en vond dat beeld prettiger dan de philips, sony of jvc modellen. Dus ik dacht, die duurdere Panasonic kan alleen nog maar beter zijn... (meer beeldlijnen, een quintrix sr beeldbuis, acuity, progressive scan)

Het was wel een gok, want je weet maar nooit... Maar ik ben blij dat ik het gokje heb genomen.
Maar ik denk dat wanner je een mailtje stuurt naar Panasonic Nederland, dat ze je vast wel een adres kunnen geven waar je deze tv kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ejorne schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:39:
[...]

Dat probleem had ik ook voordat ik hem kocht. Maar ik zag het goedkopere broertje in de winkels en vond dat beeld prettiger dan de philips, sony of jvc modellen. Dus ik dacht, die duurdere Panasonic kan alleen nog maar beter zijn... (meer beeldlijnen, een quintrix sr beeldbuis, acuity, progressive scan)

Het was wel een gok, want je weet maar nooit... Maar ik ben blij dat ik het gokje heb genomen.
Maar ik denk dat wanner je een mailtje stuurt naar Panasonic Nederland, dat ze je vast wel een adres kunnen geven waar je deze tv kunt bekijken.
Nou ik heb in ieder geval een mailtje naar panasonic gestuurd. Ik ben benieuwd wat ik als antwoord krijg. Misschien krijg ik de tv wel gratis :P
En dan merk ik het wel. Grote kans in ieder geval dat het de panasonic 32PX30 wordt. we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167109

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A1862/TX-32PX30.jpg

Panasonic TX-32PX30

Ik heb inmiddels de bestelling van deze TV klaar staan bij een Internetshop. Ik ben toch wel overtuigd dat dit de beste keus (kwaliteit/prijs) is voor aanschaf van een CRT Breedbeeld. Voordat ik de TV uit laat leveren hoop ik nog antwoord te krijgen op één vraag:

Wat doet deze TV met het 720P signaal over component van mijn Xbox 360?

Kan deze TV dit signaal uberhaupt weergeven? Zo ja, vindt er dan een 'upscale' plaats naar de 833 beeldlijnen van deze TV, of worden de niet gebruikte beeldlijnen in zwarte balken weergegeven?

Retailers, Internetshops en zelfs Panasonic Customer Info Centre kunnen mij niet geruststellen. Iemand die hier het simpele antwoord op heeft, of nog mooier persoonlijk ervaring met deze combinatie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 17-06 08:55
Misschien dat het nog wat uitmaakt voor je keuze:

We hebben al ruim 20 jaar een panasonic CRT (duuh) tv staan van ongeveer 26". Beestje doet het nog prima en geeft mooi beeld, nooit problemen mee gehad!

Ook hebben we altijd een videorecorder van panasonic gehad. Deze is helaas na 18 jaar overleden. Maar dit zijn toch zeer respectabele leeftijden. Onze Sony TV (82cm 100Hz) begint na een jaartje of 8 a 10 (weet ff niet meer precies) al kuren te vertonen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Anoniem: 167109 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:38:

Wat doet deze TV met het 720P signaal over component van mijn Xbox 360?

Kan deze TV dit signaal uberhaupt weergeven? Zo ja, vindt er dan een 'upscale' plaats naar de 833 beeldlijnen van deze TV, of worden de niet gebruikte beeldlijnen in zwarte balken weergegeven?
Helaas daar moet ik je teleurstellen. Ik heb zelf een showcenter 200 i.c.m. de Panasonic 32pd50 met component aangesloten. Als ik de output van de showcenter op 720p zet dan krijg ik geen beeld meer.480p en 576p is geen probleem. De tv pakt ook automatisch het component progressive signaal, je kan acuity dus ook niet inschakelen. Maar wees gerust, het pal progressive signaal is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

mijn beestje een panasonic 50 Hz tv is alweer 5 jaar oud en wil hem niet kwijt, ik ben niet kapot van het beeld wat een plasma of een lcd mij biedt, ik heb meerdere merken gezien en met verschillende bronnen, waaronder kabel, tv home, satelliet en dvd, maar heb beeld kan me niet bekoren.
Sowieso ben ik een voorstander van een panasonic tv, goede duidelijke simpele bediening middels een goede intuïtieve menubesturing en het beeld zint me meer dan van een andere merken.
maar ieder zijn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:02:
[...]

Helaas daar moet ik je teleurstellen. Ik heb zelf een showcenter 200 i.c.m. de Panasonic 32pd50 met component aangesloten. Als ik de output van de showcenter op 720p zet dan krijg ik geen beeld meer.480p en 576p is geen probleem. De tv pakt ook automatisch het component progressive signaal, je kan acuity dus ook niet inschakelen. Maar wees gerust, het pal progressive signaal is echt super.
Ten eerste: allen dank voor de reacties _/-\o_

Oke ... ik moet er dus vanuit gaan dat 720p niet maar 480p wel zal worden weergegeven. En dat 'smeert' de Pana dan neem ik aan netjes uit over de 833 beschikbare beeldlijnen, toch?

De definitieve aanschaf van de Panasonic TX-32PX30 komt nu toch wel heeeeel dicht bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 167109 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Ten eerste: allen dank voor de reacties _/-\o_

Oke ... ik moet er dus vanuit gaan dat 720p niet maar 480p wel zal worden weergegeven. En dat 'smeert' de Pana dan neem ik aan netjes uit over de 833 beschikbare beeldlijnen, toch?

De definitieve aanschaf van de Panasonic TX-32PX30 komt nu toch wel heeeeel dicht bij :)
720p zal idd waarschijnlijk niet lukken, ook het uitsmeren naar 833 lijnen zal met progressive niet werken. Via een progressive bron kun je geen fratsen meer instellen op de tv. Zo ook de acuity niet, welke de extra beeldlijnen erbij tovert. Maar je zult dit op een progressive bron ook niet missen denk ik. Wanneer ik mijn Panasonic S97 dvdspeler vergelijk tussen de rgb-uitgang met acuity en tussne de progressive uitgang, dan is toch duidelijk de progressive beter... Ook al "mis" ik dan acuity welke die beeldlijnen erbij moet toveren... Wat ik soms wel mis met een progressive bron, is dat je de tv ook niet meer kunt veranderen van beeldverhouding. Het inkomende signaal = uitgaangde signaal. Maar gelukkig kan ik met mijn S97 alle mogelijke beeldverhoudingen kiezen/aanpassen. (ik ben wtb wel een zeurpiet, ik houd er totaal niet van wanneer een 4:3 beeld "slim" wordt vervormt tot een 16:9)

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 30-01-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Jammer dat we niet in de states leven, hadden we HD tv kunnen kijken op CRT tv's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 159816 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:20:
Jammer dat we niet in de states leven, hadden we HD tv kunnen kijken op CRT tv's :(
Volgens mij zijn veel van die "hd" tv's niets anders dan een gewone tv (dus niet overdreven veel extra beeldlijnen die voor hd wel benodogd zijn) Dergelijke tv's zijn waarschijnlijk alleen maar geschikt om een hd-formaat te downscalen naar de tv formaat.

Echter is het zeer waarschijnlijk dat straks aparte tuner/decoders voor hd zullen komen. (om hd uit de kabel of de sateliet te pakken) Ik kan me niet voorstellen dat zo een downscaler niet op dergelijke tuner/decoders aanwezig zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ejorne schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:20:
[...]

720p zal idd waarschijnlijk niet lukken, ook het uitsmeren naar 833 lijnen zal met progressive niet werken. Via een progressive bron kun je geen fratsen meer instellen op de tv. Zo ook de acuity niet, welke de extra beeldlijnen erbij tovert. Maar je zult dit op een progressive bron ook niet missen denk ik. Wanneer ik mijn Panasonic S97 dvdspeler vergelijk tussen de rgb-uitgang met acuity en tussne de progressive uitgang, dan is toch duidelijk de progressive beter... Ook al "mis" ik dan acuity welke die beeldlijnen erbij moet toveren... Wat ik soms wel mis met een progressive bron, is dat je de tv ook niet meer kunt veranderen van beeldverhouding. Het inkomende signaal = uitgaangde signaal. Maar gelukkig kan ik met mijn S97 alle mogelijke beeldverhoudingen kiezen/aanpassen. (ik ben wtb wel een zeurpiet, ik houd er totaal niet van wanneer een 4:3 beeld "slim" wordt vervormt tot een 16:9)
Inkomend signaal = uitgaand signaal. Wat moet ik me daarbij voorstellen als ik mijn '360' op 480p output selecteer. Ik krijg dan hoop ik toch wel een schermvullende weergave zonder balken? Misschien een domme vraag maar ik probeer een beetje in te schatten wat ik kan verwachten. Zou het toch wel een beetje jammer vinden als ik mijn dure Xbox straks niet fatsoenlijk progressive af kan laten spelen en 'terug' moet naar RGB, hetgeen overigens met de acuity en de extra beeldlijnen misschien ook heel mooi kan zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 167109 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:33:
[...]
Inkomend signaal = uitgaand signaal. Wat moet ik me daarbij voorstellen als ik mijn '360' op 480p output selecteer. Ik krijg dan hoop ik toch wel een schermvullende weergave zonder balken? Misschien een domme vraag maar ik probeer een beetje in te schatten wat ik kan verwachten. Zou het toch wel een beetje jammer vinden als ik mijn dure Xbox straks niet fatsoenlijk progressive af kan laten spelen en 'terug' moet naar RGB, hetgeen overigens met de acuity en de extra beeldlijnen misschien ook heel mooi kan zijn ...
Helaas beschik ik niet over een xbox dus kan het niet voor je checken. Maar ik verwacht dat je de xbox wel kunt instellen tussen 4:3 en 16:9 e.d. Maar in geval van een 4:3 formaat krijg je zeker zwarte balken aan de zijkanten van het scherm. En bij formaten breder dan 16:9 krijg je balken aan de boven en onderkant...

Ik vind dit geen nadeel. Bij 4:3 dvd's kijk ik vaak met zwarte balken aan de zijkanten. Soms zoom ik met de dvdspeler een 4:3 formaat zover in dat er aan de boven en onderkant een stukje verdwijnt, maar zo dus wel een beeldvullend scherm krijg. Ik vind zwarte balken iig minder irritant dan vervormd beeld. Vaak hoor ik zeggen "Die vervorming wen je wel aan" dan zeg ik "Aan zwarte balken wen je ook wel MAAR je behoudt tevens de orginele verhouding".

[ Voor 30% gewijzigd door Ejorne op 30-01-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ejorne schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:25:
[...]

Volgens mij zijn veel van die "hd" tv's niets anders dan een gewone tv (dus niet overdreven veel extra beeldlijnen die voor hd wel benodogd zijn) Dergelijke tv's zijn waarschijnlijk alleen maar geschikt om een hd-formaat te downscalen naar de tv formaat.

Echter is het zeer waarschijnlijk dat straks aparte tuner/decoders voor hd zullen komen. (om hd uit de kabel of de sateliet te pakken) Ik kan me niet voorstellen dat zo een downscaler niet op dergelijke tuner/decoders aanwezig zullen zijn...
Er zijn echt wel betere hoor. Lijkt me sterk dat ze alleen pc monitoren hoge resoluties kunnen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antwoord van de Panasonic Support opgevist uit het HTforum:
U kunt geen HD beeld ontvangen op de TX-32PD30, TX32PD50 (Oudere Modellen) en de TX-32PX30. Wel kunt u een HD signaal aansluiten via de component aansluiting. U heeft dan echt werkelijk een perfect beeld, wat goed te vergelijken is met HD en plasma. Echter niet met 720p bij 1080i.
Tja, het lijkt er dus inderdaad op dat het HD signaal wel wordt geaccepteerd maar niet als zodanig wordt weergegeven. Aangezien er verder geen ervaringen zijn met een Xbox 360 via component op deze TV zal ik waarschijnlijk diegene zijn die het uit zal gaan proberen. Het ziet er namelijk wel uit dat ik de Pana TX-32PX30 zal gaan bestellen voor die luizige € 760,- :*) inclusief meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Niet aan beginnen, schijnt één en al ellende te zijn volgens meerdere dealers en klanten.
En de Sony 32XL90
[afbeelding]
Daar heb ik wel zeer goede ervaringen over gelezen, maar die kost wel wat meer dan 800 euro.
Maar ben ik nou de enige die voor een breedbeeld ga? Ik zie iederen maar voor de lcd tv's gaan.
En het voordeel is natuurlijk breedbeeld tv's worden nu een stuk goedkoper vooral ook met het wk in het vooruitzicht. En zijn er verder nog leuke andere breedbeeld tv's?
Nee hoor, ik heb zelf een paar weken geleden een Sony KV-32FX68 gekocht, ook een 32 inch breedbeeld CRT tv. :)

Ik vind LCD er niet uitzien, in ieder geval niet de modellen die nog voor normale prijzen te koop zijn (tot 1500 euro).

[ Voor 10% gewijzigd door TimMer op 30-01-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 159816 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:44:
[...]

Er zijn echt wel betere hoor. Lijkt me sterk dat ze alleen pc monitoren hoge resoluties kunnen geven ;)
Zeg ik dat ze er niet zijn dan? :+ Ik verwacht alleen dat veel van de gangbare toestellen geen hd-crt-tv's zijn maar hd-ready-crt-tv's. Bovendien hoeft het geen probleem te zijn dat we niet in America wonen, je kunt er toch eentje laten overkomen? Allicht dat ze ook met een standaard Pal signaal uit de voeten kunnen, dan kun je ook nog gewoon (kabel)tv en pal dvd's kijken. Alleen is het dan de gok of ze straks ook het europese hd-formaat zullen slikken. (of is er geen verschil in hd-formaat zoals pal en ntsc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TimMer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:06:
[...]
Niet aan beginnen, schijnt één en al ellende te zijn volgens meerdere dealers en klanten.

[...]
Daar heb ik wel zeer goede ervaringen over gelezen, maar die kost wel wat meer dan 800 euro.

[...]

Nee hoor, ik heb zelf een paar weken geleden een Sony KV-32FX68 gekocht, ook een 32 inch breedbeeld CRT tv. :)

Ik vind LCD er niet uitzien, in ieder geval niet de modellen die nog voor normale prijzen te koop zijn (tot 1500 euro).
Nee ik heb ook gehoord wil je een echte goede lcd kopen ben je zo 2000 a 3000 euro kwijt. Dus breedbeeld CRT wil ik zeker.
En het wordt waarschijnlijk dus de panasonic 32PX30 want ik hoor hier vooral dat panasonic een erg betrouwbaar merk is en dat philips of sony soms nog fouten voorkomen. Ben alleen wel nieuwsgierig naar de kwaliteit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 10:37

Gorefest

serial killer.

Vind alleen jammer dat die panasonic inclusief meubel is. Dat meubel kost los 139 Euro.
Heb hem liever zonder meubel en dan 139 Euro korting, heb alleen nog geen dealer zo gek gekregen die dat wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 17-06 08:55
[...]

[...]

[...]

Was ik het ook lang mee eens, totdat ik de BenQ DV3750 gezien en gekocht heb. Het valt mij op hoe lelijk het beeld is van de Samsung TV's die ze overal gebruiken (bij de Mac, free record shop etc) in verhouding is met dit scherm. Bij die samsung Tv's zie ik de pixels altijd zitten vanaf toch een redelijk afstand :? Ok ok, de DV3750 is nu wat duurder geworden dan 1500 euro, maar zit nog steeds dicht in de buurt :D

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gorefest schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:09:
Vind alleen jammer dat die panasonic inclusief meubel is. Dat meubel kost los 139 Euro.
Heb hem liever zonder meubel en dan 139 Euro korting, heb alleen nog geen dealer zo gek gekregen die dat wil doen...
Ach, voor € 760,- euro voor de TX-32PX30 inclusief het meubel hoor je mij niet klagen, al had 'm natuurlijk ook liever voor € 600,- zonder meubel. Al met al toch wel mooie prijs voor deze TV vind ik zelf.
Anoniem: 123864 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:16:
[...]
Nee ik heb ook gehoord wil je een echte goede lcd kopen ben je zo 2000 a 3000 euro kwijt. Dus breedbeeld CRT wil ik zeker.
En het wordt waarschijnlijk dus de panasonic 32PX30 want ik hoor hier vooral dat panasonic een erg betrouwbaar merk is en dat philips of sony soms nog fouten voorkomen. Ben alleen wel nieuwsgierig naar de kwaliteit. :P
Hahaha, ik ook :*)

Vrijdag komt mijn Pana TX-32PX30 binnen en dan kan ik je er wellicht meer over vertellen. Nu nog een Pana DVD-S49 proberen te scoren _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 167109 op 31-01-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Luuk1983 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:14:
[...]
Was ik het ook lang mee eens, totdat ik de BenQ DV3750 gezien en gekocht heb. Het valt mij op hoe lelijk het beeld is van de Samsung TV's die ze overal gebruiken (bij de Mac, free record shop etc) in verhouding is met dit scherm. Bij die samsung Tv's zie ik de pixels altijd zitten vanaf toch een redelijk afstand :? Ok ok, de DV3750 is nu wat duurder geworden dan 1500 euro, maar zit nog steeds dicht in de buurt :D
Als ik zie hoeveel mensen allerlei kuren hebben met dat scherm, durf ik het niet eens in overweging te nemen om zo'n ding aan te schaffen. Het zou een heel mooi scherm kunnen zijn voor die prijs, maar het lijkt wel of hij nog niet helemaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 19:22
[...]
Ben dan wel benieuwd welke ellende meerdere dealers en klanten met deze TV hebben :) Anders valt het onder de categorie: "Jantje zegt dat Pietje heeft gestolen" berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 167109 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:18:
[...]
Ach, voor € 760,- euro voor de TX-32PX30 inclusief het meubel hoor je mij niet klagen, al had 'm natuurlijk ook liever voor € 600,- zonder meubel. Al met al toch wel mooie prijs voor deze TV vind ik zelf.

[...]
Hahaha, ik ook :*)

Vrijdag komt mijn Pana TX-32PX30 binnen en dan kan ik je er wellicht meer over vertellen. Nu nog een Pana DVD-S49 proberen te scoren _/-\o_
Ik hoop wel een review te zien hoor van je 32PX30!
En wat dvd speler betreft. Ik ga gelijk een home cinema setje kopen maar dat komt allemaal nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 167109 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:18:
Nu nog een Pana DVD-S49 proberen te scoren _/-\o_
Als je budget het toelaat zou ik de s97 kiezen. (echter is deze wel een stukje duurder...)
Deze heeft de befaamde Faroudja chip die het progressive voor zijn rekening neemt. Dit is echt een geweldige speler en mi de 32px30 meer dan waard!!! Maar ook de s49 zal ongetwijfeld een mooi resultaat geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23

PnD

like in Pinda ^_^

Hoop dat ik de vraag hier mag stellen :)

Wat vinden jullie van de Sony KV-32FX65, kan een 2,5 jaar oude voor 300 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17-06 15:55
Ejorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:55:
[...]

Dat is inderdaad ook een mooie tv en mi zeker een van de betere vergeleken met haar soortgelijke modellen van de concurenten. Deze heeft alleen geen progressive ingang (dacht ik zo ff uit mijn hoofd) maar is wel aanzienlijk goedkoper. Maar gezien het budget 800 euro is zou ik zondermeer voor de 32px30 gaan.
De 32" is idd mooier. Maar ik heb de tv hier op mijn slaapkamer staan en dan is 32" wel wat te groot. Ik heb dit loodzware ding al met veel moeite boven gekregen (ben er bijna mee van de trap geflikkerd). :)

Ik hou deze tv ook en kijk later (5/6 jaar ofzo) wel uit naar een plasma of lcd tv als ik ook m'n eigen huisje hoop te hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ejorne schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:40:
[...]
Als je budget het toelaat zou ik de s97 kiezen. (echter is deze wel een stukje duurder...)
Deze heeft de befaamde Faroudja chip die het progressive voor zijn rekening neemt. Dit is echt een geweldige speler en mi de 32px30 meer dan waard!!! Maar ook de s49 zal ongetwijfeld een mooi resultaat geven...
Ik heb besloten er nog wat extra euri tegenaan te gooien. Niet voor de S97 maar voor een HT setje en wel de Panasonic HT535.
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13048/SC_HT535EG.jpg
Ook deze kan via component worden aangesloten op de 32PX30, zal ongetwijfeld minder beeld geven dan de S97 maar voor hetzelfde geld heb ik nu een receiver, versterker, subwoofer, frontspeaker en 4 surround speakers. Ik weet het, het is geen topset maar de kopers zijn er erg tevreden over en zelfs de consumentenbond heeft 'm in november nog tot 'Beste Koop' uitgeroepen. Voor wat dat laatste waard is natuurlijk ... maar ik denk dat ik er wel tevreden mee kan zijn. Ik kan in ieder geval niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 167109 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:54:
[...]
Ik heb besloten er nog wat extra euri tegenaan te gooien. Niet voor de S97 maar voor een HT setje en wel de Panasonic HT535.
[afbeelding]
Ook deze kan via component worden aangesloten op de 32PX30, zal ongetwijfeld minder beeld geven dan de S97 maar voor hetzelfde geld heb ik nu een receiver, versterker, subwoofer, frontspeaker en 4 surround speakers. Ik weet het, het is geen topset maar de kopers zijn er erg tevreden over en zelfs de consumentenbond heeft 'm in november nog tot 'Beste Koop' uitgeroepen. Voor wat dat laatste waard is natuurlijk ... maar ik denk dat ik er wel tevreden mee kan zijn. Ik kan in ieder geval niet wachten :)
Das inderdaad wel een mooi setje! En hoe duur is zoiets nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik had dus een mailtje naar panasonic gestuurd:

Geachte heer/mevrouw, Ik ben erg geintereseerd in uw tv van het type 32PX30. Maar ik heb hem alleen nog niet in geen enkele winkel aangetroffen en voordat ik hem misschien in een internetwinkel wil gaan kopen wil ik hem wel graag in levende lijve aanschouwen. Dus aan u waar is dit mogelijk? Bij voorbaat dank.

En wat krijg ik als antwoord?

Geachte heer/mevrouw,

Dit model is alleen nog inclusief tv meubel leverbaar, ik kan echter niet zien welke winkel dit toestel op voorraad heeft.
Onze showroom wordt op dit moment ook verbouwd dus ik kan u ook niet uitnodigen om hier het toestel te komen bekijken.

Met vriendelijke groet,

JA WAT HEB IK DAAR NOU AAN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23:43
Lekker is dat, dan ga je dus op zoek naar een ander merk ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Misschien kun je bij iemand thuis kijken die dit toestel heeft?

Bij mij ben je wel een keertje welkom, mocht je in de buurt van Amersfoort - Harderwijk wonen.
(ook als je niet in de buurt woont mag je wel even komen checken, maar mogelijk is er een ander bereid die dan dichter bij jou in de buurt zit....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PnD schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:10:
Hoop dat ik de vraag hier mag stellen :)

Wat vinden jullie van de Sony KV-32FX65, kan een 2,5 jaar oude voor 300 euro krijgen.
Dit model is naar mijn mening beter van beeldkwaliteit dan zijn opvolgers de FX68 en bv. de CS70. Maar 300 euro is aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123864 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:23:
[...]
Das inderdaad wel een mooi setje! En hoe duur is zoiets nou?
Dit setje (Panasonic HT535) gekocht voor 310,- euro _/-\o_ En omdat deze bij dezelfde shop vandaan komt als de TV verder geen extra bezorgkosten ...

Nog 1 nachtje :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06

OMD

Ejorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:51:
[...]

Ja, we promoten er hier aardig op los he?
Maarja, dat kun je tevreden consumenten ook niet al te erg kwalijk nemen he? :+
Promoten is ook niet echt het goede woord. Ik vind het een goede tv maar zit in de computerhandel, dus promoot mijn product niet echt, heb er iig geen baat bij :)

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over de Nemos, en volgens mij is tie niet eens meer zo duur, maar houd het allemaal niet echt meer bij :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 123864 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:55:
Nou ik had dus een mailtje naar panasonic gestuurd:

Geachte heer/mevrouw, Ik ben erg geintereseerd in uw tv van het type 32PX30. Maar ik heb hem alleen nog niet in geen enkele winkel aangetroffen en voordat ik hem misschien in een internetwinkel wil gaan kopen wil ik hem wel graag in levende lijve aanschouwen. Dus aan u waar is dit mogelijk? Bij voorbaat dank.

En wat krijg ik als antwoord?

Geachte heer/mevrouw,

Dit model is alleen nog inclusief tv meubel leverbaar, ik kan echter niet zien welke winkel dit toestel op voorraad heeft.
Onze showroom wordt op dit moment ook verbouwd dus ik kan u ook niet uitnodigen om hier het toestel te komen bekijken.

Met vriendelijke groet,

JA WAT HEB IK DAAR NOU AAN |:(
Hoe moet panasonic dan ook in godesnaam weten welke winkels die tv nog wel of niet meer op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf heb ik sinds een half jaar de Philips 32PW9520. Perfect beeld vooral het Pixel plus 2.

Kijk maar eens in de winkel naar dezelfde afmetingen van andere merken, je zult het verschil zien en direct kiezen voor de Philips.

jammer dat het geluid van de philips slecht is, moet eigenlijk op een stereoset.

Mijn advies: kijk nog geen kritisch naar alle merken en je zult zien dat de philips eruit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

boomsma schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:30:
Zelf heb ik sinds een half jaar de Philips 32PW9520. Perfect beeld vooral het Pixel plus 2.

Kijk maar eens in de winkel naar dezelfde afmetingen van andere merken, je zult het verschil zien en direct kiezen voor de Philips.

jammer dat het geluid van de philips slecht is, moet eigenlijk op een stereoset.

Mijn advies: kijk nog geen kritisch naar alle merken en je zult zien dat de philips eruit springt.
Wel een goed advies, maar jouw mening hoeft natuurlijk niet overeen te komen met die van andere, want ik vind persoonlijk Panasonic´s eruit springen. ;) Beeldkwaliteit begint ook zeer persoonlijk te worden net als bij het uitzoeken van nieuwe luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ... mijn Panasonic TX-32PX30 is binnen. Het is maar moeilijk voor te stellen dat het allemaal nog (veel) beter kan als wat deze TV laat zien. Werkelijk prachtig helder, contrastrijk en scherp beeld. Natuurlijk vreselijk foute fabrieksinstellingen, maar dat was zo veranderd. Het matige TV signaal wordt netjes weergegeven, in ieder geval veel en veel beter als de laatste 3 TV's die ik hier heb gehad staan. Vervolgens de 'good old' Xbox aangesloten via advanced scart (RGB). Ongelovelijk wat ik al die tijd heb moeten missen. Toen een DVDtje erin en dat ziet er met de upscale naar die 833 beeldlijnen al prachtig uit. Kan het nog beter? Ja, het kan nog beter. Maar daarvoor moet ik de Xbox 360 aan de praat krijgen over component. Dat was even puzzelen maar ineens had ik beeld, maar nog niet via de HD signaal. Na wat gepruts ineens beeld op 480p :) Nog 720p geprobeerd maar dat gaat dus echt niet lukken. Boeien. 480p ziet er geweldig uit. In game zie je wel verschil met een HD Ready LCD ... die kan grafisch gewoon net even iets meer aan. Maar ik heb op een CRT nog niet zo mooi beeld uit mijn 360 gekregen. Vervolgens een DVDtje in mijn Xbox 360 .... in een woord geweldig. For the record, ook met DVD 480p output vanaf de '360'. Een paar keer heen er weer gezapt tussen DVD Xbox en DVD 360 (progressive!) en dat verschil is toch wel erg groot.

Maar kan het NOG beter? Het is moeilijk voor te stellen .... maar morgen wordt mijn HT setje (HT535) nageleverd die er vanmorgen helaas niet bij zat. Dan kunnen de DVD's in een speler die daarvoor is gemaakt en die de beelden (ook) progressive over component naar de TV stuurt.

Tot zover niets dan lof over Panasonic TX-32PX30 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

Kewl man denk er ook aan om precies zo´n tv aan te schaffen. Heb op moment nog een 4:3 100hz pana, maar voor 760 eurie een dijk van een 16:9 CRT das niet verkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 03-02-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ejorne schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:38:
Misschien kun je bij iemand thuis kijken die dit toestel heeft?

Bij mij ben je wel een keertje welkom, mocht je in de buurt van Amersfoort - Harderwijk wonen.
(ook als je niet in de buurt woont mag je wel even komen checken, maar mogelijk is er een ander bereid die dan dichter bij jou in de buurt zit....)
haha. thankx voor het aanbod maar dank je. Ik woon in alphen aan den rijn en die afstand is toch iets te ver. Maar het komt wel goed. Want die panasonic lijkt me echt toppie!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou gister langs alle winkels geweest en geen enkele had wat ik wilde en zeiden dat de 32PX30 niet mee leverbaar is :? . Behalve Baks een onafhankelijke zaak. Die ging maandag zelf even contact opnemen met panasonic en anders een vergelijkbaar toestel. Dus we wachten het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 123864 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 07:34:
Nou gister langs alle winkels geweest en geen enkele had wat ik wilde en zeiden dat de 32PX30 niet mee leverbaar is :? . Behalve Baks een onafhankelijke zaak. Die ging maandag zelf even contact opnemen met panasonic en anders een vergelijkbaar toestel. Dus we wachten het af!
Ja, ik hoorde toen bij verschillende zaken hetzelfde. Maar ze konden me wel een ander toestel leveren welke net zo goed was als de Panasonic... Jaha... alsof zij even kunnen raden wat mijn smaak is. Verder zei ik hen dat ze niet moesten zeggen dat het toestel niet leverbaar was, maar dat ze eerlijk moesten zijn en zeggen dat zij het toestel niet kunnen leveren (dat is namelijk wat heel anders)

Bij de harense smid (of hoe schrijf je dat nu precies... nouja, boeie...) konden ze me dat toestel wel levereren voor 999 euro. Ik vroeg gelijk of er wat met de prijs gedaan kon worden want hetzelfde toestel lag voor 800 euro bij bobshop. (ik zei er wel bij dat ik niet van hen verwachtte dat ze net zo goedkoop konden leveren als een webshop, maar dat ik 200 euro wel erg veel verschil vond...) Maar er kon niets aan gedaan worden, ze wilde me wel een gratis scartkabel erbij leveren... Daarop zei ik dat ik wel zo ongeveer 50 tot 75 euro voor dat scartkabeltje wilde betalen (symbolisch) maar geen 200 euro... Toe heb ik hem maar blind gekocht bij bobshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23

PnD

like in Pinda ^_^

Is de Pana TX-32PX10 een veel ander model als de PX30? Ik kan zo direct geen verschillen vinden en volgens kieskeurig is het introductie jaar allebei 2004..
Enige verschil is dat de PX10 zonder meubel geleverd wordt?

Dit is blijkbaar het verschil: geavanceerde Acuity technologie
Weet alleen niet of dit echt uit gaat maken?

Dat is dus dat beeldlijnen gedoe :o
Ik moet minder roepen en meer zoeken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door PnD op 04-02-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

ik heb een TX-28PS10F , volgens mij is die ongeveer hetzelvde en het is een prima tv. Het is alleen jammer dat hij de "nep" breedbeeld uitzendingen van bijv. talpa en veronica niet kan weergeven als echt breedbeeld en je dus bij 4:3 naar een kleiner scherm zit te kijken of gebruik moet maken van de panasonic auto-omvorm functie (welke ik uit heb staan aangezien hij dan ook normale 4:3 uitzendingen om gaat vormen).

Verder is het een mooie tv, heb hem tijdje terug 2ehands gekocht voor zo'n 200 euro.

ik weet echter niet precies waar het verschil tussen de px10f en de ps10f tussen zit.. de f heeft geloof ik iets met de teletext te maken.. duitsland krijgt bijv. een "d"

een probleem wat ik heb is dat het lijkt (maar het is best moeilijk te testen..) vooral bij lichte achtergrond dat er een soort donkere streep over m'n beeld zit (vooral te zien bij lichte kleuren en horizontale bewegingen). Niet superstorend, maar tis natuurlijk wel zonde. Wellicht dat met spelen met de instellingen dit nog weg gaat (iig AI uitzetten want dat is bagger!)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 04-02-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Heb een half jaartje geleden ook een Panasonic TX-32PX30 gekocht, super TV indeed, enige probleempje waar ik nog mee zit is dat als ik een DVD afspeel via mijn Pioneer DV-470 en via picture het beeld op progressive zet ik het idee heb dat het beeld licht flikkerd, als ik terug schakel naar Acuity lijkt het rustiger aan de ogen. Kan dit te maken hebben met de combinatie Panasonic en Pioneer of wellicht PAL of NTSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou dat wordt dus maar via bobshop "blind" de 32PX30 bestellen. Ze hadden nog een alternatief de jvc x5 of h5, 32 inch maar volgens mij zijn die niet zo goed als panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ja ik weet niet of ze heir nog komen maar wellicht kan je nog even wachten op CRT die HDTV aankunnen, in de VS zijn ze er blijkbaar ..

zul je zien dat ze hier natuurlijk niet komen omdat ze LCD/Plasma willen promoten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Anoniem: 101381 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:28:
ja ik weet niet of ze heir nog komen maar wellicht kan je nog even wachten op CRT die HDTV aankunnen, in de VS zijn ze er blijkbaar ..

zul je zien dat ze hier natuurlijk niet komen omdat ze LCD/Plasma willen promoten..
Reken er idd maar niet op dat die (op grote schaal) in nederland uit zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123864 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:30:
Nou dat wordt dus maar via bobshop "blind" de 32PX30 bestellen. Ze hadden nog een alternatief de jvc x5 of h5, 32 inch maar volgens mij zijn die niet zo goed als panasonic
Ik heb 'm ook 'blind' besteld ... en uiteindelijk tot volle tevredenheid. Ik hecht meer waarde aan de gebruikers reviews en ervaringen dan om de TV zelf te vergelijken bij een winkel. Daar wordt je toch gauw op het verkeerde been gezet door foute fabrieksinstellingen. En geloof me, ook de 32PX30 doet pijn aan de ogen als je 'm net aan zet. Maar even spelen met de instellingen en het was al stukken beter ... misschien later nog een ISF calibratie en het is helemaal TOP.

Mijn advies: Bestel deze TV nu het nog kan. Het is een uitlopend model dus hij kan ook zo maar uitverkocht raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:46:
Heb een half jaartje geleden ook een Panasonic TX-32PX30 gekocht, super TV indeed, enige probleempje waar ik nog mee zit is dat als ik een DVD afspeel via mijn Pioneer DV-470 en via picture het beeld op progressive zet ik het idee heb dat het beeld licht flikkerd, als ik terug schakel naar Acuity lijkt het rustiger aan de ogen. Kan dit te maken hebben met de combinatie Panasonic en Pioneer of wellicht PAL of NTSC?
Ik heb nog niet zo heel lang met mijn TX-32PX30 kunnen klooien dit weekend maar ik meende eerst hetzelfde waar te nemen als jou: een lichte flikkering bij progressive weergave over component. Ik heb daarna nog met wat instellingen zitten prutsen en dacht het daarna het niet meer waar te nemen. Ik moet zeggen dat het 625i over component en de 32PX30 op 'Acuity' ook een prachtig beeld gaf! Bij overschakeling van interlaced <-> progressive leek het laatste inderdaad wat onrustiger aan de ogen. Later zag ik geen verschil meer. Ik ga dit weekend nog even verder knutselen om te kijken of het beeld inderdaad niet meer licht flikkerd bij progressive. I'll let you know!

For the record ... ik heb de het HT535 setje via Panasonic aangesloten op de 32PX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeeh ik heb de 32PX30 nou. Ik ben er helemaal blij mee. Moet alleen de instellingen nog even goed zetten. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 123864 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:21:
Jeeh ik heb de 32PX30 nou. Ik ben er helemaal blij mee. Moet alleen de instellingen nog even goed zetten. Iemand nog tips?
Jazeker...
eerst nog even dit, voor het geval:
- Sluit de dvd speler aan via component en zet de uitgang van de dvd-speler op progressive.

Afstellen:
- Het contrast staat waarschijnlijk ongelooflijk hoog, die moet dan zeker naar beneden!
- Sharpness niet te hoog
Verder kun je met progressive niet veel instellen, maar voor tv nog het volgende:

- ruisonderdrukking uit (of als je analoge tv kijkt met een erg slecht signaal dan kun je het beter aanzetten waarschijnlijk... in alle andere gevallen UIT)
- 100Hz ipv Acuity (Acuity schijnt nogal "agressief" te zijn, tevens wordt er informatie "bijverzonnen" dat is meestal geen vooruitgang)

Dit zijn mijn ervaringen, maar heb elders soortgelijke ervaringen gelezen...
Ik heb trouwens zo'n beetje alles "uit" staan, behalve de "trillings vrij" instelling, die staat aan.
De kleurtemperaturen en contrast shapness enzo staat allemaal zo'n beetje op 50%

voor het perfecte werk, tevens voor audio, koop je een callibrtatie set, zoals bijvoorbeeld:
Digital Video Essentials + dB meter (onder het kopje aanbiedingen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 13-02-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Ik vind dat Panasonic niet echt mooi omgaat met 4:3 signalen in de Pana-Auto en Juist-stand bij het Panasonic TH-42PA50 plasmascherm van m'n pa. Er zit veel meer vervorming in, vooral in de breedte dan bij onze vorige Philips Matchline 28" breedbeeld. Die had ook een Auto-stand, maar ging echt veel beter om met de verschillen (vooral 4:3) signalen en je kon de ondertiteling naar boven schuiven wat echt ideaal was. In de Pana-Auto stand valt de onderste regel van de ondertiteling half weg.

Wat vinden jullie van de weergave van 4:3 signalen op de Panasonic TX-32PX30? Weet iemand of Philips nog steeds de dezelfde (naar mijn mening goede) Auto-stand heeft op de huidige modellen en je nog steeds de ondertiteling (het beeld) wat naar boven kan schuiven? Je hoort er wisselende verhalen over maar volgens mij gaan Philips en Loewe toch het beste om met 4:3 signalen. Dat is eigenlijk het enige wat me tegenhoud om een Panasonic TV te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik kijk bij een 4:3 uitzending vaak met zwarte balken aan de zijkanten. Panasonic is inderdaad niet de beste als het gaat om vervorming. Maar ik vind vervorming dan ook vaak zwaar irritant bij veel uitzendingen. (men zegt vaak wel "dat went vanzelf"... Jah... zwarte balken went ook vanzelf...)

Pana-auto maakt er idd nog al eens een zooitje van, hij lijkt te zoomen naar een vast formaat wanneer hij beeldvullend scherm van een 16:9 uitzending met balken boven/onder gaat maken. Soms valt dan inderdaad een stukje van het beeld/ondertiteling weg. Met de juist stand is dit niet het geval. Maar in deze stand rekt hij de zijkanten van het beeld verder uit dan het midden van het beeld. Dit kijkt erg lastig. Maar ik vind dit bij geen enkele tv prettig kijken, hoewel ik prettiger heb gezien dan de Panasonic manier... Maar ook zat slechter.... (heb geen ervaring met Loewe hierin)

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 13-02-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Ejorne schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:14:
[...]

Jazeker...
eerst nog even dit, voor het geval:
- Sluit de dvd speler aan via component en zet de uitgang van de dvd-speler op progressive.

Afstellen:
- Het contrast staat waarschijnlijk ongelooflijk hoog, die moet dan zeker naar beneden!
- Sharpness niet te hoog
Verder kun je met progressive niet veel instellen, maar voor tv nog het volgende:

- ruisonderdrukking uit (of als je analoge tv kijkt met een erg slecht signaal dan kun je het beter aanzetten waarschijnlijk... in alle andere gevallen UIT)
- 100Hz ipv Acuity (Acuity schijnt nogal "agressief" te zijn, tevens wordt er informatie "bijverzonnen" dat is meestal geen vooruitgang)

Dit zijn mijn ervaringen, maar heb elders soortgelijke ervaringen gelezen...
Ik heb trouwens zo'n beetje alles "uit" staan, behalve de "trillings vrij" instelling, die staat aan.
De kleurtemperaturen en contrast shapness enzo staat allemaal zo'n beetje op 50%

voor het perfecte werk, tevens voor audio, koop je een callibrtatie set, zoals bijvoorbeeld:
Digital Video Essentials + dB meter (onder het kopje aanbiedingen...)
Bedankt voor de tips, ik zal de mijne binnenkort ook eens veranderen qua instellingen.
Ik vind vooral dat m'n tv soms wel overdrijft met zwartwaardes en/of schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de instellingen,nou ben ik helemaal happy :P

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 123864 op 13-02-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Ik heb hier de Sony KV-28FX68B staan.
- 72cm
- 100hz
- trinitron
- plat scherm
- fantastisch beeld :)

Kostte destijds iets van 700euro :? Je kan de 32" = 82cm versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb daar de 32 inch versie van. Inderdaad erg mooi beeld hoor zeer tevreden mee.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
Anoniem: 53610 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:19:
Nope, WK 2006 word uitsluitend in breedbeeld uitgezonden. Dus niet alleen de HD varianten maar ook de NOS uitzendingen.

bron: http://voetbal.blog.nl/te...t_wk_alleen_in_breedbeeld

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zo goed nieuws!

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 12:08
Ik heb een vraagje naar aanleiding van de veelbesproken Panasonic breedbeeld tv (32px30). Ik vraag mij nu alleen af of je op deze tv (en alle andere breedbeeld tv's over het algemeen) je computer kunt aansluiten. Ik heb namelijk wel is bij een vriend gezien die vanaf zijn computer een film speelde en deze vervolgens doorlinkte naar zijn tv en we daarop de film keken. Heeft iemand hier informatie over?

ps ik heb op mijn computer geen tv kaart, wel een Leadtek Winfast Geforce 6600 met specificaties:

Chipset nVidia GeForce 6600
Geheugen 128 MB
Type geheugen DDR
GPU snelheid 300 MHz
Geheugen snelheid 550 MHz
Interface PCI Express x 16
RAMDAC 400 MHz
TV-out HDTV
Video-in -
DVI Ja
D-sub Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Ik heb zojuist een panasonic DRM ES-10 DVD-recorder via component aangesloten op m'n 32PX30.

wat een verschil qua details vergeleken met m'n ouwe pioneer 444 dvd-speler die ik via RGB-Scart had aangesloten, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Roncom schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:55:
Ik vraag mij nu alleen af of je op deze tv (en alle andere breedbeeld tv's over het algemeen) je computer kunt aansluiten.
Je kunt de tv-out gebruiken, sluit hierop en svideo kabel of een composite (gele tulp) aan.
Een verloopstukje hiervoor is hoogstwaarschijnlijk met de videokaart meegeleverd.
Maar dit is alleen het video-signaal, dus sluit ook je geluidskaart aan op de tv/receiver.
Ook moet je in de computer de tv-out van je videokaart activeren.

(Misschien dat er een adapter voor dvi naar component bestaat, dan kun je mogelijk progressive uitsturen. Ik heb mij dit zo eens voorgesteld maar niet verder in verdiept)
Tekielja schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:50:
Ik heb zojuist een panasonic DRM ES-10 DVD-recorder via component aangesloten op m'n 32PX30.

wat een verschil qua details vergeleken met m'n ouwe pioneer 444 dvd-speler die ik via RGB-Scart had aangesloten, dat had ik niet verwacht.
Heb je de dvd-recorder ook op progressive gezet? Mogelijk dat je nu naar een "normaal" component signaal zit te kijken, progressive is nog strakker... :9

[ Voor 17% gewijzigd door Ejorne op 14-02-2006 23:29 ]

• Tekielja
  • Niet online
Ejorne schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:20:
[...]

Heb je de dvd-recorder ook op progressive gezet? Mogelijk dat je nu naar een "normaal" component signaal zit te kijken, progressive is nog strakker... :9
Jazeker staat ie op progressive.

Alleen word in de handleiding van de DVD-recorder juist aangeraden met een CRT-tv juist " gewoon" component te gebruiken ipv. progressive?

[ Voor 4% gewijzigd door Tekielja op 16-02-2006 11:39 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Tekielja schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:15:
[...]

Jazeker staat ie op progressive.

Alleen word in de handleiding van de DVD-recorder juist aangeraden met een CRT-tv juist " gewoon" component te gebruiken ipv. progressive?
Ik zou niet weten waarom de handleiding het zo beschrijft, waarschijnlijk omdat de meeste crt-tv's geen progressive signaal aankunnen... Zodoende misschien niet zoveel klachten/vragen te krijgen over een mogelijk kapotte recorder ofzo :?
Maar in geval van de 32px30 kun je zeker wel progressive gebruiken.

Pagina: 1 2 Laatste