Mijn huisgenoot heeft een PCtje staan, intel845GE mobo met een 2,0ghz P4. Daar zit 2x512mb ram in (Twinmos en Corsair). Die pc doet heel raar (explorer.exe loopt vast bij het opstarten dat moet je via taakbeheer afsluiten en opnieuw starten, Richard Burns rally geeft fouten). Windows is er inmiddels al 4x opnieuw opgeweest (ook met verschillende cd's )
Dus ik, tweaker dat ik ben, ging ff memtest runnen in die pc. Liep na 20 seconden al vast. Dus ik dacht; mem rot. Maar ik ging het ook ff op mijn DDR bordje proberen (a7v266) en daar werkt het perfect op.
Ikzelf heb het vermoeden dat het mobo/cpu van die pc van mijn huisgenoot rot is. Iemand die dit zou kunnen bevestigen, danwel weerleggen of tips heeft om problemen met het moederbord uit te sluiten danwel bevestigd te zien?
Er is geen ander 478 bordje/proc in de buurt, dus dat kan ik niet testen
Dus ik, tweaker dat ik ben, ging ff memtest runnen in die pc. Liep na 20 seconden al vast. Dus ik dacht; mem rot. Maar ik ging het ook ff op mijn DDR bordje proberen (a7v266) en daar werkt het perfect op.
Ikzelf heb het vermoeden dat het mobo/cpu van die pc van mijn huisgenoot rot is. Iemand die dit zou kunnen bevestigen, danwel weerleggen of tips heeft om problemen met het moederbord uit te sluiten danwel bevestigd te zien?
Er is geen ander 478 bordje/proc in de buurt, dus dat kan ik niet testen