Toon posts:

[2de Exchange 2003] Outlook onthoud geen password

Pagina: 1
Acties:
  • 979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

- Een Exchange 2003 server (SP 1) op een Windows 2003 DC (SP 1)
- Een 2de Exchange 2003 server (SP2) op een Windows 2003 server (SP 1) die in het domein hangt (pas geinstalleerd)
- Ik maak gebruik van een Terminal Server verbinding vanuit een willekeurige client op het internet naar een 3de server die niet in het domein hangt. Als email client wordt Outlook 2000 gebruikt.

Het probleem is als volgt:

- Als een gebruiker remote inlogt op deze 3de server met een TS en ik start Outlook 2000 en ik heb mijn mailbox op de DC staan dan wordt er maar eenmalig om een gebruikersnaam, domeinnaam en wachtwoord gevraagd en daarna worden de instellingen wel onthouden.
- Als ik een mailbox heb op de 2de Exchange server en ik start dan Outlook 2000 dan wordt er wel wel om een gebruikersnaam, domeinnaam en wachtwoord gevraagd. De instellingen worden dus niet onthouden.

Gebruikers loggen overigens niet in op de console via TS. Maar op de console inloggen hielp ook niet

Ik heb een registeraanpassing gedaan volgens de supportsite van Microsoft volgens deze link:
http://support.microsoft.com/?kbid=275465

Dit hielp echter niet. Een Service Pack update geeft alleen meer problemen.

Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt? De 2de Exchange server zit tenslotte in het domein. Ik heb alleen een mailbox verplaatst. Iemand een tip :?

De bedoeling is juist dat de Outlook 2000 client het wachtwoord onthoud nadat je het eenmalig hebt ingevoerd. Kan de authenticatie voor de mailbox ook ingesteld worden op de Exchange server zelf?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Ik ben dit eerder tegengekomen: het niet onthouden wordt veroorzaakt door een (local) policy mbt gewoon inloggen. ik weet de exacte setting niet meer. Het zou deze kunnen zijn: "don't display last user name", maar het kan ook een andere zijn zoals die van internet explorer don't save passwords"

[ Voor 19% gewijzigd door paulhekje op 26-01-2006 15:35 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat dit ingesteld kan worden in de Exchange server? Het verplaatsen van een mailbox naar een niet domein controller moet toch mogelijk zijn zonder dat er de hele tijd om een domeinnaam wachtwoorde en gebruikersnaam wordt gevraagd?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
ik heb het nagevraagd: het betreft inderdaad een internet explorer policy, mogelijk deze:

Do not allow AutoComplete to save passwords
User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Internet Explorer

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Is dit niet alleen voor internet explorer :? Ik heb een probleem met het onthouden van wachtwoorden van Outlook 2000 op een Exchange server. En dit probleem is ontstaan door een mailbox verplaatsing.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 19:36

-TAZZ-

X

Als je het probeert dan weet je of het werkt. Gezien Paul# z'n posthistory zeker de moeite waard. _/-\o_
Zou me inderdaad niet verbazen als Outlook onder water IE componenten gebruikt. Ben erg benieuwd laat ff weten of het inmiddels werkt en wat de oplossing is/was.

[ Voor 4% gewijzigd door -TAZZ- op 30-01-2006 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd. Dit hielp dus niet. Outlook 2000 blijft om een wachtwoord vragen. Ik wil juist dat hij dit onthoud. Iemand nog suggesties :?
Pagina: 1