Suse 10.0 SMB server in W2003 domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doet het niet :<

Het probleem:

Als gebruiker in het w2003 domein, waar een netware 5.1 file/printserver draait met daarnaast een linux Samba fileserver als backup draait. Er is een linux client en een windows XP client met roaming profiles.

alles draait als een tierelier, maar alleen die samba server doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:02:
doet het niet :<

Het probleem:

Als gebruiker in het w2003 domein, waar een netware 5.1 file/printserver draait met daarnaast een linux Samba fileserver als backup draait. Er is een linux client en een windows XP client met roaming profiles.

alles draait als een tierelier, maar alleen die samba server doet het niet.
Wat doet het niet aan Samba? Wat heb je al gecontroleerd? Hier kunnen we niets mee. Ik draai ook een SuSE SMB Server, en deze draait bijna standaard out of the box. Het enige wat ik moest instellen waren de shared folders en de authenticatie types. Ik moest eerst handmatig een user/password file aanmaken en daarna SMB daar naar verwijzen. Daarna werkte het zonder een enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok wat uitgebreider;

Als ik vanuit windows de server aanroep zie ik de shares en alles; maar bij het openen van een share dan vraagt hij om een wachtwoord, en dan zou ik telkens als root moeten installeren.
terwijl ze gewoon zonder pass/login moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Hmm ik denk dat je authenticatie instellingen verkeerd staan. Heb je die al gecontroleerd met bijvoorbeeld YaST? Dat maakte het een stuk overzichtelijker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dus net te horen dat we de gebruikers van het W2003 domein moeten syncen met de Suse samba server dmv ads. dus ik zal eerst dat eens uitvogelen, toch bedankt.