Toon posts:

Can't start Remote administrator service, hoe kan ik dit opl

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb radmin geinstalleerd en de communication client en server ervan, maar ik krijg het niet gestart.

Ik heb de poort naar mijn idee alleen 4899, geopend op mijn router. Ik heb een static ip ingesteld en verder staat er geen firewall geopend dan die van windows.
De logfile heb ik gecheckt en daar staat dat ie wel gestart wordt, maar als ik op start remote administrator klik krijg ik de melding dat ie het niet kan starten.

Dit progje is nieuw voor mij en met vnc heb ik geen problemen gehad, maar hiermee snap ik er de ballen niet van.

Op de site van radmin staat er ook niet echt iets waar ik mee geholpen kan worden.
Hoe gebruik je dit programma mensen :?

Xp pro, sp2, sta op een router maar wil mijn pc door een andere pc van buitenaf toegang verstrekken.

(De titel was een beetje te lang, excuses)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 15:09 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Precieze error graag......

Verwijderd

Topicstarter
Can't start administrator service.

Moet ik ook de poort voor de server forwarden?

Ik gebruik het echt voor de eerste keer en ik heb google afgezocht, radmin.com, GoT...maar blijkbaar staat er alleen wat je kunt doen als je weet hoe het werkt B)

• wizzzzzz
Het niet starten van de service heeft nu niets te maken met bepaalde poorten. Het connecten ernaar later waarschijnlijk wel.

Heb je genoeg rechten, gebruik je single password security (dus ook een wachtwoord gedefinieerd) of Win NT security, is de betreffende service tijdens de installatie wel aangemaakt????

Verwijderd

als je van buitenaf (bv. werk) op je eigen (thuis) pc wilt radminnen moet je idd de poort forwarden.

voorbeeld:
ip van je pc thuis: 192.168.10.10
ip van je router (wat naar buiten gaat): 83.150.60.11
poort van radmin: 4899

je moet dan in je router poort 4899 forwarden naar 192.168.10.10:4899 en met je werk pc connecten naar 83.150.60.11:4899

ben er trouwens wel zeker van dat poort 4899 open staat op je werk

Verwijderd

laat het ip wat naar buiten gaat op 0:0:0:0 staan

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:09:
Het niet starten van de service heeft nu niets te maken met bepaalde poorten. Het connecten ernaar later waarschijnlijk wel.

Heb je genoeg rechten, gebruik je single password security (dus ook een wachtwoord gedefinieerd) of Win NT security, is de betreffende service tijdens de installatie wel aangemaakt????
Ik heb idd een wachtwoord ingesteld, maar Win NT security staat dus niet aangevinkt.

• wizzzzzz
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:58:
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb radmin geinstalleerd en de communication client en server ervan, maar ik krijg het niet gestart.
BTW, heb je nu radmin (remote administrator) of radmin communication server geïnstalleerd.
Het zijn 2 verschillende progjes.

[ Voor 5% gewijzigd door wizzzzzz op 26-01-2006 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:10:
als je van buitenaf (bv. werk) op je eigen (thuis) pc wilt radminnen moet je idd de poort forwarden.

voorbeeld:
ip van je pc thuis: 192.168.10.10
ip van je router (wat naar buiten gaat): 83.150.60.11
poort van radmin: 4899

je moet dan in je router poort 4899 forwarden naar 192.168.10.10:4899 en met je werk pc connecten naar 83.150.60.11:4899

ben er trouwens wel zeker van dat poort 4899 open staat op je werk
Dit heb ik gedaan met portforwarden...http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dell/TrueMobile-2300/Remote_Administrator.htm
De pc van buitenaf werkt ook op een router, maar laten we als voorbeeld stellen dat ik via een internetcafé op mn pc wil, dan is het toch alleen nodig dat ik thuis de poort open heb staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:14:
[...]

BTW, heb je nu radmin (remote administrator) of radmin communication server geïnstalleerd.
Beiden...de client ook by the way...

• wizzzzzz
Houd er wel rekening mee dat je alleen naar je pc kunt connecten met een Radmin viewer, dus niet via de Internet Explorer. Dat zal niet in elk internetcafe kunnen.

Haal die radmin communication server er eens vanaf, daar heb je niks aan. Jij wilt remote de pc over kunnen nemen. Dat doe je met radmin.

[ Voor 31% gewijzigd door wizzzzzz op 26-01-2006 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:20:
Houd er wel rekening mee dat je alleen naar je pc kunt connecten met een Radmin viewer, dus niet via de Internet Explorer. Dat zal niet in elk internetcafe kunnen.
Call me a noob, maar ik moet dus thuis de server starten en iemand van buitenaf moet de client hebben om op mijn pc te kunnen?
Of sla ik de plank mis?

• wizzzzzz
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:23:
[...]

Call me a noob, maar ik moet dus thuis de server starten en iemand van buitenaf moet de client hebben om op mijn pc te kunnen?
Of sla ik de plank mis?
Dat heb je juist begrepen ;)
Als je het via een browser wil doen moet je zoiets als RemotelyAnywhere gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door wizzzzzz op 26-01-2006 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cool, maar waar heb ik die remote administrator voor nodig dan? Is dat voor mijn eigen netwerkje?

De poort die ik dus heb geopend is 4899, maar als ik naar de settings van de server kijk dan staat er 4897...wat is de weg naar Rome nou?

• wizzzzzz
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:27:
[...]

Cool, maar waar heb ik die remote administrator voor nodig dan? Is dat voor mijn eigen netwerkje?

De poort die ik dus heb geopend is 4899, maar als ik naar de settings van de server kijk dan staat er 4897...wat is de weg naar Rome nou?
Misschien moet je eerst eens duidelijk maken wat je precies wilt, want je hebt wel radmin maar weet niet precies wat je ermee moet.

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:36:
[...]

Misschien moet je eerst eens duidelijk maken wat je precies wilt, want je hebt wel radmin maar weet niet precies wat je ermee moet.
Heel simpel, ik wil de toegang tot mijn pc verstrekken aan een nerd die van buitenaf iets nodig heeft van mij. Ik heb dus de poort 4899 geopend, die staat voor de radmin zelf. Moet hij dus op de client mijn ip invoeren (ik neem aan d static ip) n ik moet de server draaien. Punt is dat ik bij de settings van de server zie staan dat de poort 4897 is. What to do om toch toegang te krijgen tot deze pc?

• wizzzzzz
Is FTP dan niet veel simpeler. Kun je ook veel beter afschermen wat er wel en niet afgehaald mag worden.
Wat betreft die poort, die mag je wijzigen, mag je zelfs maken wat je wilt. Als het maar overeen komt met de poort die je in de router hebt open gezet.
Die ander moet dan een connetie opzetten (met radmin viewer) naar jouw externe ip-adres (wat je van de provider krijgt)

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:47:
Is FTP dan niet veel simpeler. Kun je ook veel beter afschermen wat er wel en niet afgehaald mag worden.
Wat betreft die poort, die mag je wijzigen, mag je zelfs maken wat je wilt. Als het maar overeen komt met de poort die je in de router hebt open gezet.
Die ander moet dan een connetie opzetten (met radmin viewer) naar jouw externe ip-adres (wat je van de provider krijgt)
Ik ben determined om dit te laten werken, dan hoor ik geen ftp of wat dan ook meer, eerst dit regelen >:)

Ok dus die poort kan ik ook op 4899 zetten, ik start radmin server en hij de viewer, want wat ik begreep in je vorige reactie is dat hij de client openzet...ik ga effe rommelen en klaat wel weten of het is gelukt! Thanx ( voor nu :P )

• wizzzzzz
http://www.radmin.com/products/radmin30beta/

Dit is alleen de viewer, heb je ook geen licentie voor nodig
Pagina: 1