Ik heb een functie gemaakt waarbij het script uit de tabel "pages" de rijen haalt.
Dit doe ik omdat ik zelf aan het proberen ben een cms te ontwikkelen (ik heb er al 1 gemaakt maar die is te lastig om toe te passen in andere websites, moet er teveel aan veranderen)
Iedere pagina krijgt zijn eigen rij in de tabel, dat ziet er als volgt uit (tabel dump):
Dus in de tabel pages, zit de pagina home in dit voorbeeld, en als het script goed werkt moet hij content echoën.
Mijn functie ziet er als volgt uit:
Nu zou hij de $page moeten selecteren uit de database, in dit geval dus de inhoud van de eerste rij "home" en dan van die rij "home" de content moeten echoën, maar helaas doet hij dit niet.
Heeft iemand een idee waar ik de mist in ga? Ik kan het niet uitstaan dat het niet werkt
het zou moeten werken naar mijn idee...
Dit doe ik omdat ik zelf aan het proberen ben een cms te ontwikkelen (ik heb er al 1 gemaakt maar die is te lastig om toe te passen in andere websites, moet er teveel aan veranderen)
Iedere pagina krijgt zijn eigen rij in de tabel, dat ziet er als volgt uit (tabel dump):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| -- -- Tabel structuur voor tabel `pages` -- CREATE TABLE `pages` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `name` text NOT NULL, `content` text NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=2 ; -- -- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `pages` -- INSERT INTO `pages` VALUES (1, 'home', 'dit is de tekst die moet verschijnen'); |
Dus in de tabel pages, zit de pagina home in dit voorbeeld, en als het script goed werkt moet hij content echoën.
Mijn functie ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? $page = "home"; function readContent($page) { include('connect.inc.php'); $opdracht = "SELECT * FROM pages WHERE name='$page' ORDER BY id ASC"; $result = mysql_query($opdracht) or die ("Query error:".mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['content']; } } ?> |
Nu zou hij de $page moeten selecteren uit de database, in dit geval dus de inhoud van de eerste rij "home" en dan van die rij "home" de content moeten echoën, maar helaas doet hij dit niet.
Heeft iemand een idee waar ik de mist in ga? Ik kan het niet uitstaan dat het niet werkt