Klinkt raar maar het is toch echt zo, wanneer ik met mijn Logitech USB muis scroll komt er geluid uit de harde schijf. Niet veel lawaai maar wel hoorbaar. Lijkt me niet echt helemaal oké, maar heb echt geen idee of dit een bekend iets is, en of het normaal is.
Goed dat je zoveel info over je systeem neerzet.
Verwijderd
Ik heb dat ook gehad. Tenminste het leek op het geuid van mijn harde schijf. Bleek dat mijn Video kaart niet goed was. Nieuwe kaart erin en het probleem was opgelost.
Suc6
Suc6
dit heb ik ook wel eens als ik op internet pagina's over grootte afbeeldingen heenscroll.
muis zit bij mij op de ps2 poort.
Heb ik ook. Bij bewegende gifjes gebeurt dat wel eens. Ik heb het heel erg bij het spel FEAR. Zijn die gevalletjes op je moederbord of videokaart die dat schijnbaar doen. Geen idee hoe ze heten (niet de condensatoren).MasterNL23 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:45:
dit heb ik ook wel eens als ik op internet pagina's over grootte afbeeldingen heenscroll.
is het de HDD niet dan?benchMarc schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:58:
[...]
Heb ik ook. Bij bewegende gifjes gebeurt dat wel eens. Ik heb het heel erg bij het spel FEAR. Zijn die gevalletjes op je moederbord of videokaart die dat schijnbaar doen. Geen idee hoe ze heten (niet de condensatoren).
Het kan zijn dat je interferentie hebt, eigenlijk moet je eens proberen zo ver mogelijk met je muis van de kast weg te zitten, geen idee of het helpt, maar het zou kunnen.
bij mij gebeurt het ook als ik scroll met de pijltjes op het toetsenbordschaap2005 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:13:
Het kan zijn dat je interferentie hebt, eigenlijk moet je eens proberen zo ver mogelijk met je muis van de kast weg te zitten, geen idee of het helpt, maar het zou kunnen.
Woeps doek normaal altijdbenchMarc schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:23:
Goed dat je zoveel info over je systeem neerzet.
Configuratie:
AMD 3200+ Winchester
Asus A8N-SLI
XFX 7800GTX overclocked edition
4X512 Corsair PC3200 Value
Seagate 7200.8 200GB 8MB cache
Heb net effe getest en heb het inderdaad ook als ik met de pijltjes op het toetsenbord scroll.
Een druk op zo'n knop geeft tegelijkertijd een geluid vanuit de harde schijf. Hier komt het geluid 100% vandaan, want ik heb de kast open en hoor het duidelijk. Erg vreemd iets, want ik kan muziek maken met m'n harde schijf alleen een beetje eentonig maargoed
Had toch al het idee dat er iets mis is met de schijf want heb in games ook last van framedrops.
Andere hardeschijf proberen ben je er zo achter of het daar aan ligt.
Heb je de muis ook op een andere USB controller geprobeerd? Misschien dat dat uit maakt.
Plug hem er bijvoorbeeld eens aan de voorkant in.
Kan eerlijk gezegd nergens de vinger op leggen. Maar misschien moet je eens gaan goochelen met je config. Muis op andere controller, schijf op andere controller. Andere muis geprobeerd? Andere schijf geprobeerd?
Zie niet echt staan wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen
Kan mogelijk ook iets van ruis zijn, zit je PC op een geaard stopcontact?
Heb je de muis ook op een andere USB controller geprobeerd? Misschien dat dat uit maakt.
Kan eerlijk gezegd nergens de vinger op leggen. Maar misschien moet je eens gaan goochelen met je config. Muis op andere controller, schijf op andere controller. Andere muis geprobeerd? Andere schijf geprobeerd?
[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 26-01-2006 18:46 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Wat je hoort zijn meestal de spoelen op je moederbord of videokaart. Dit heeft niets met je hdd te maken. Soms helpt het aarden van je systeem, anders kun je de spoeltjes ook vastlijmen en kijken of het probleem dan voorbij is.
Andere muis heb ik al geprobeerd en doet het ook. Zal zo even de muis voorin doen, maar omdat het toetsenbord hetzelfde effect geeft lijkt me niet dat het daaraan ligt.cybersteef schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:45:
Andere hardeschijf proberen ben je er zo achter of het daar aan ligt.
Heb nog eens even heel goed geluisterd en het geluid komt inderdaad vanuit de videokaart en niet vanuit de harde schijf. Ik heb geen geaard stopcontact dus het probleem lijkt me gevonden, maar wat doe ik hieraan en kan het kwaad?Terw_Dan schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:45:
Wat je hoort zijn meestal de spoelen op je moederbord of videokaart. Dit heeft niets met je hdd te maken. Soms helpt het aarden van je systeem, anders kun je de spoeltjes ook vastlijmen en kijken of het probleem dan voorbij is.
Spoeltjes vastlijmen....euh zo technisch benk nie hoor
Haha, ja oké. Maar het probleem kan op zich geen kwaad hoop ik?sdomburg schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:20:
Wat je eraan doet? Aarden.
Of het kwaad kan weet ik niet, maar het kan sowieso geen kwaad om een draadje naar je verwarming te leggen om de boel te aarden 
Ben benieuwd of dat idd het probleem oplost!
Verwijderd
artacis schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:06:
Of het kwaad kan weet ik niet, maar het kan sowieso geen kwaad om een draadje naar je verwarming te leggen om de boel te aarden
offtopic:
NOOIT aarden aan je verwarming
Als je meer wilt weten -> Aarding van ComputersBij problemen met het realiseren van een aarde via de huisinstallatie wordt als uitwijk wel eens aarding via de buizen van de centrale verwarming of de waterleiding geopperd. Dit is ten zeerste af te raden.
Aarden op de gasleiding of TV-kabelinstallatie (CAI) is volstrekt uit den boze.
Aarden op de cv-, water-, CAI- of gasleiding is terecht verboden, omdat het tot zeer gevaarlijke situaties kan leiden.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 12:11 ]
Gewoon lekker aarden MITS daar de aardepin aanvast zit. Bij ons thuis is het zo dat de aarde van de badkamer loopt via de verwarming (doet het al 30 jaar ofzo). Gezien er toch een aardepin ergens in de grond zit is dat niet zo'n probleem, omdat dat toch de minste weerstand is.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:08:
[...]
offtopic:
[...]
Als je meer wilt weten -> Aarding van Computers
Het wordt gevaarlijk als je gaat aarden aan een verwarming waarbij de minste weerstand de radiatoren zelf zijn, want dan kan daar stroom op komen te staan.
Pagina: 1