Toon posts:

Infrarood op laptop!! Hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hp pavilion zt3000 en er zit wi-fi op en ook infrarood. wi-fi doet het al, maar vraag me af hoe infrarood werkt.

Hoe kan ik nou bijvoorbeeld een bestandje verturen of ontvangen? Is daar een tooltje voor nodig ofzo? Ik weet het niet!!

Alvast bedankt voor de hulp...

Verwijderd

Google "Infrared File Sharing"
Google "Infrarood Bestanden Delen"

Je hebt geen speciaal programma nodig, aangezien Windows XP (ervanuitgaande dat je dit OS gebruikt) standaard drivers hiervoor heeft.
Gewoon de twee infrarood "oogjes" van de computer(s) of andere infrarood apparatuur op elkaar richten en je krijgt een berichtje in Windows XP dat er "een andere computer in de buurt is.

:)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 14:36 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

met wat voor apparaat wil je via IR verbinden dan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Voor windows XP:

Zorg dat infrarood (IrDa) is ingeschakeld in o.a. BIOS.

In windows in configuratiescherm op het ikoontje "Draadloze verbinding" klikken.
IN de volgende dialoog het eerste tabblad selecteren (infrarood)
Instellingen doen (vooral in het kader 'bestandsuitwisseling')

Verwijderd

Topicstarter
Wil hem gebruiken voor een Nokia telefoon met infrarood. Zodat ik ringtoons en plaatjes kan verturen...
Gunner schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:34:
met wat voor apparaat wil je via IR verbinden dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 18:26 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:54:
Wil hem gebruiken voor een Nokia telefoon met bleutooth.Zodat ik ringtoons en plaatjes kan verturen...

[...]
Maar die nokia heeft dus ook IR naast bluetooth?.. :D

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gewoon op die nokia zeggen bestand verzenden. Als die Nokia verbinding probeert maken de IR uitlijnen op je laptop. Dan krijg je een popupje: "Nokia XXXX probeert [blaat].[blt] te verzenden. Accepteert u dit bestand?

En wat is bleutooth? Bluetooth 3.0 oid?

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 26-01-2006 15:10 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:54:
Wil hem gebruiken voor een Nokia telefoon met bleutooth.Zodat ik ringtoons en plaatjes kan verturen...
[...]
Let op, bij de eigenschappen van het infrarood poort moet je de juiste snelheid instellen, anders accepteerd je IRDA poort je Nokia vaak niet. In de handlijding van je telefoon of Nokia Office Suite staat welke snelheid je telefoon maximaal accepteerd.

Ik ben ook een halfjaar bezig geweest alvorens ik mijn 8310 aan de praat kreeg op m'n laptop. sinds ik dit weet lukt altijd met elke tel.

NB. Om een goede data uitwisseling te hebben kan het handig zijn om eventueel Nokia Office Suite te installeren.

Suc6

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je mobiel over IR beschikt kan je em gewoon naast de IR poort leggen (zorg voor goede zichtvebinding!).

op je notebook verschijnt een icon "wireless connection" of "draadloze verbinding".
die kan je openen om dingen te sturen. je mobiel vraagt of je wil accepteren. klik OK en het loopt.
als je vanaf je mobiel iets wil sturen, kan dat ergens vanuit de menu's (bijv een plaatje openen en dan opties kiezen en dan verzenden of iets dergelijks).
op de notebook krijg je dan een popup of je wil accepteren.

tijdje geleden nog gedaan met de Siemens mobiel van mijn neef. ff nieuwe poly ringtones er in gestampt :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1