Een tijdje geleden heb ik een site afgemaakt. De site draait volledig op PHP/MySQL. Met een web based admin gedeelte kun je items toevoegen wijzigen etc.
Nu is ie in gebruik, maar ik heb nu iets raars gevonden.
De homepage laat een lijstje zien van de laatste 10 items, datum, titel en eerste 250 tekens.
Toevoegen van nieuwe items (ook nieuws) gaat goed. Het wijzigen ook, maar niet bij de nieuwsitems.
Als je een nieuwsitem wijzigt, dan crasht de homepage. PHP max execution time wordt overschreden (60s).
De query die wordt uitgevoerd bij het updaten van een nieuws item is vrij simpel:
De code op de homepage is een simpele SELECT query:
Dit is de enigste query die 'content' uit 'news' uitleest.
Als het fout gegaan is, is het simpel op te lossen. Ik start MySQL control center op en open 'content' bij het juiste ID. Dan wijzig ik niks, maar klik domweg op apply. Dan wordt dezelfde inhoud dus weggeschreven naar de database. Daarna werkt het weer fijn en is de homepage binnen een fractie van een seconde geladen.
Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen?
Nu is ie in gebruik, maar ik heb nu iets raars gevonden.
De homepage laat een lijstje zien van de laatste 10 items, datum, titel en eerste 250 tekens.
Toevoegen van nieuwe items (ook nieuws) gaat goed. Het wijzigen ook, maar niet bij de nieuwsitems.
Als je een nieuwsitem wijzigt, dan crasht de homepage. PHP max execution time wordt overschreden (60s).
De query die wordt uitgevoerd bij het updaten van een nieuws item is vrij simpel:
PHP:
1
| argo_query("UPDATE news SET date=$date, cat=\"$cat_db\", title=\"$title\", content=\"$content_db\", time=\"$time\" WHERE ID=$ID"); |
De code op de homepage is een simpele SELECT query:
PHP:
1
| $results_item = argo_query("SELECT date, title, content FROM news WHERE ID = $item_ID"); |
Dit is de enigste query die 'content' uit 'news' uitleest.
Als het fout gegaan is, is het simpel op te lossen. Ik start MySQL control center op en open 'content' bij het juiste ID. Dan wijzig ik niks, maar klik domweg op apply. Dan wordt dezelfde inhoud dus weggeschreven naar de database. Daarna werkt het weer fijn en is de homepage binnen een fractie van een seconde geladen.
Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen?
Infinitus est numerus stultorum