Toon posts:

Msn messenger en virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Als messenger draait gebruik ik ongeveer 450 van 1gb intern geheugen. Als ik messenger afsluit gebruik ik ongeveer nog 250 van 1gb intern geheugen. Als ik kijk naar het gebruik virtueel geheugen van messenger staat die op ongeveer 185 8)7 . Hoe kan ik dit naar beneden halen, messenger vreet behoorlijk wat geheugen wat ie volgens mij niet echt nodig heeft!
Wie o wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank! :)

Verwijderd

Om welke versie gaat dit dan ?

Als ik na 3 dagen online ben geweest kom ik ook uit op zo'n 60MB fysiek en 50MB Virtueel, bij jou is dit idd wel heel erg.

Maak je gebruik van allerlei flashanimaties en veel smileys / andere zut?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:18:
Goedemiddag,

Als messenger draait gebruik ik ongeveer 450 van 1gb intern geheugen. Als ik messenger afsluit gebruik ik ongeveer nog 250 van 1gb intern geheugen. Als ik kijk naar het gebruik virtueel geheugen van messenger staat die op ongeveer 185 8)7 . Hoe kan ik dit naar beneden halen, messenger vreet behoorlijk wat geheugen wat ie volgens mij niet echt nodig heeft!
Wie o wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank! :)
Heb het zelfde probleem hierzo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ongeveer 3 x opnieuw de laatste versie geïnstalleerd. Moet wel hierbij zeggen dat ik ongeveer 400 winks, smiley's en andere rommel erbij heb staan. Ik ga het vanavond als ik thuis ben eens allemaal deïnstalleren en kijken wat ie dan doet.
Dank voor de reacties! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt! Heb ongeveer 200 animatie-smileys gedelete en nu gebruikt ie 150 minder. Wat een rotzooi is het ook eigenlijk. Geheugen gebruik is weer zoals vanouds, normaal dus!
:*)

Verwijderd

Eerste waar ik ook aan dacht, gecach met smileys en andere zooi :/

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Wat vaak ook helpt is om C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\MSN Messenger leeg te gooien.

Verwijderd

tatata schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:03:
Wat vaak ook helpt is om C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\MSN Messenger leeg te gooien.
En niet te vergeten dat je dan alles ook wegflikkerd wat gecached is :) Dus mogelijk ook je eigen smileys.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Ik gebruik Trillian met oa een MSN account en zover ik kan zien heb ik ongeveer 6,5 MB geheugen in gebruik.Zelfs Skype geeft nog geen 5 MB aan.

Lijkt mij wel heel weinig maar dat is wat ik kan vinden via de windows Task Manager.
Of is er een andere (misschien betere) manier van het bekijken van het gebruikte geheugen?

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Voor zover ik weet doet trillian niet aan aan die hele smiley hipe, alleen de default.

MSN cached de boel op z'n tijd wat op dit soort taferelen uitloopt (450MB in geheugengebruik).

Verwijderd

Topicstarter
theBandit schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:09:
Ik gebruik Trillian met oa een MSN account en zover ik kan zien heb ik ongeveer 6,5 MB geheugen in gebruik.Zelfs Skype geeft nog geen 5 MB aan.

Lijkt mij wel heel weinig maar dat is wat ik kan vinden via de windows Task Manager.
Of is er een andere (misschien betere) manier van het bekijken van het gebruikte geheugen?
Je kan bij processen in taskmanager nog een aantal kolommen aanvinken waardoor je het oa het virtueel geheugen kan bekijken van bepaalde processen. Ook kan je WinTasks proberen, dit programma geeft gedetailleerde info over de processen.
Pagina: 1