[Novell 6.5] login blijft hangen op Results window

Pagina: 1
Acties:

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Regelmatig bij het inloggen in Windows XP (op novell netwerk) loopt het inloggen niet goed. Het wachtwoord wordt geaccepteerd, maar vervolgens blijft het Results scherm staan met daarin de tekst:

Your current context is: bla1
User: Henk Context is: bla1
Your current tree is: blabla
You are attached to server: Serverhenk

normaal als de login wel goed gaat komen hieronder meldingen te staan van de shares die zijn gemaakt en verdwijnd het scherm vanzelf. Het rare is dat het meestal gewoon goed gaat, maar soms het bovnestaande zich voordoet. Wat ook gebeurt is dat de login na een minuut alsnog verder gaat.

Ik weet niet goed of dit nou een Novell probleem is, of dat het maken van de shares in windows niet goed gaat. Iemand die dit is tegen gekomen?

Verwijderd

Heb je een virusscanner die ook op netwerkdrives scant ?

• Mr-Leo
Nee.

Verwijderd

Klinkt als een (tijdelijk) sync-probleem. Kan timesync zijn of een tragere nds-sync. Misschien ook een trage share/volume, waardoor mapping laat of niet komt.

Er is iig een reden voor. Al dan niet heel belangrijk. Iets wat je zeker moet uitzoeken.

• Mr-Leo
Oke bedankt, maar.. hoe? het probleem lijkt veel minder vaak voor te komen als er bij het wisselen van een gebruiker opnieuw wordt opgestart ipv afmelden/uitloggen.

Verwijderd

Dat is zo moeilijk te zeggen.... als je de hele melding hier plaatst dan kan ik er misschien iets over zeggen.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Gebruik je voor het vinden van services multicasting of een DA? Misschien dat je ook iets aan TID10051665 hebt.

• Mr-Leo
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:35:
Dat is zo moeilijk te zeggen.... als je de hele melding hier plaatst dan kan ik er misschien iets over zeggen.
Hier de melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eekering/novell.JPG

• Mr-Leo
JoetjeF schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:16:
Gebruik je voor het vinden van services multicasting of een DA? Misschien dat je ook iets aan TID10051665 hebt.
Om eerlijk te zijn, geen idee! Ik werk pas een jaar met Novell. Ik zal dat stuk eens doorlezen.

Verwijderd

Volgens mij is de screenshot van een moment dat het goed gaat. Heb je ook een screenshot van wanneer het niet goed gaat?

Ik gok een timesync-fout op de servers.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
ueh, is dat niet een vinkje in de Netware-client bij advanced settings?
Ik kan me zoiets herinneren van Netware 4 en 5.. Maar dat is weer even geleden.

• Mr-Leo
Nee dit is de screenshot van wanneer het goed gaat, hier blijft hij op hangen en kun je de pc alleen nog maar resetten.

Als het inloggen wel goed gaat, komen er nog een paar regels onder te staan (de schijf mappings) maar dat gaat zo snel dat ik daar geen SS van kan maken.

ik zal time sync-en es uitzetten in het login script. (SET_TIME ON)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr-Leo op 30-01-2006 14:01 ]

• Mr-Leo
Dump van Timesync Debug Screen op de Novell server:

Start Poll
^^^Polled server 192.168.1.6:123 NTP Source
offset.h = FFFFFFFF offset.l = FFF44A47
Uniform Adjustment Requested: -0 Milliseconds
This server is configured as a SINGLE REFERENCE
Mon Jan 30 13:41:20 2006

Start Poll
offset.h = 00000000 offset.l = 00319AB8
Uniform Adjustment Requested: +0 Milliseconds
Mon Jan 30 13:51:13 2006

Start Poll
offset.h = 00000000 offset.l = 00736870
Uniform Adjustment Requested: +1 Milliseconds
Mon Jan 30 14:01:06 2006

Verwijderd

> Nee dit is de screenshot van wanneer het goed gaat, hier blijft hij op hangen
> en kun je de pc alleen nog maar resetten.

Is dat willekeurig bij alle pc's? Het is iig niet goed!

• chromeeh
  • Laatst online: 05-02 08:55

chromeeh

the Gnome

Is het toevallig als bepaalde gebruikers of ook als Admin :?
Is het spontaan ontstaan of is het zo sinds de installatie :?
Kun je wel bij de webinterface van de server komen :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Mr-Leo
Het komt sporadisch voor, en alleen bij wissenlen van gebruiker. Dus afmelden in windows, en vervolgens weer aanmelden met een andere gebruiker. Bij de eerste login op een vers-gestarte pc is er nooit een probleem. Er lijkt geen logica in te zitten wanneer het probleem zich voordoet, meestal gaat het wel goed, soms gaat hij naar 30sec ofzo toch verder met inloggen en af en toe dus blijft hij hangen.

Verwijderd

dsrepair al gedraaid ? Laatste versie van Novell client geinstalleerd ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 14:59 ]

Verwijderd

Een health-check van de nds is een goed idee. Dus niet alleen een dsrepair, maar ook timesync-check en het hele feest.

Kan ook een performance-probleem zijn van je netwerk. Anders is het toch gewoon zaak de gemene deler te vinden.... wanneer doet het zich precies voor....

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wat vaak ook handig is om dmv ethereal packets te capturen en dan kijken welk NCP commando er zo lang over doet. Tenminste, ik neem aan dat het probleem zich ook voordoet als de gebruiker alleen onder windows inlogt en dan vanuit windows op de Novell server onlogd?

Overigens ben ik geen voorstander van een unattended dsrepair als je niet weet wat het probleem is. dsrepair is een repair tool en geen troubleshoot tool :)

Waar je ook naar kan kijken is naar dstrace:
dstrace -all
dstrace +TAGS +TIME +RSLV +AUTH +AREQ

AREQ -603 errors hoeven geen probleem te zijn, ik denk dat in jouw geval the RSLV interessant zijn. Maar om eerlijk te zijn kan het echt veel zijn, en een packet capture geeft vaak de meeste inzicht.

Verwijderd

Unattended repair.... nee, aub niet... ik doe altijd local repairs. Volg dan ook netjes de health-check-docs van Novell!!

Of laat die checks door een goed bedrijf doen.

• ralphvdwal.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
Waarschijnlijk kan bij het inloggen de verwijzing naar een netwerkmap niet gemaakt worden
dit heb ik meerdere malen gehad.
je kun het beste kijken als het result venster niet meer verder gaat.
vervolgens de map verwijzing opschrijven en kijken in je netwerk of de map wel bestaat.
wat ook kan is dat de gebruiker geen lid is van bv een afdelingsgroep tewijl er bv wel automatisch een share gemaakt wordt naar een map.
in dit geval moet je de gebruikers instellingen nakijken en eventueel lid maken van een groep.

www.ralphvdwal.nl

Pagina: 1