Toon posts:

Gaat deze query werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE Bron_bedrag SET Bedrag = Bedrag - ((SELECT maandloon FROM Personen WHERE Personen.persnr = Bron_bedrag.persnr)/1,015*0,03*12)+((SELECT maandloon FROM Personen WHERE Personen.persnr = Bron_bedrag.persnr)*0,03*9)+((SELECT maandloon FROM Personen WHERE Personen.persnr = Bron_bedrag.persnr)/1,015*0,03*3) WHERE Bron_id=1

Kan ik zoveel select queries achter de SET doen?
Waarom ik het vraag en niet probeer is een lang verhaal, maar kan dit sql-syntactisch gezien...

BVD Figa

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

De query is iig correct (had je zelf ook al achter kunnen komen door je query tussen [code=sql][/code] te zetten. Of het gewenste resultaat zal opleveren, geen idee. Je post verder niets aan informatie van wat je verwachtingen zijn na het draaien van die query, noch geef je info over je tabellen, etc. etc. ;)

Signature

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 13:50
Waarom zou je dit niet kunnen testen dan?
Beetje simpel om het ons zo te laten oplossen.

[ Voor 78% gewijzigd door maurad3r op 26-01-2006 13:45 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SQL is een standaard met meer dialecten dan kerken. Access, SQL Server, Oracle, enz. zouden prima overweg moeten kunnen met zoveel subqueries. MySQL zou er mogelijk problemen mee kunnen hebben. MySQL heeft sinds versie 4.1 subquery-support, maar daar zitten wat limieten aan.

Verder kunnen we hier vrij weinig mee. Het komt op zijn minst lui over dat je het niet zelf uitprobeert, en aangezien je de uitleg daarvoor ook niet geeft, kan ik niet meer doen dan dit topic sluiten. Test het gewoon een keer uit zodra je de gelegenheid hebt, en als het fout gaat, dan kun je je vraag nogmaals stellen, maar dit keer iets uitgebreider. Lees ook P&W FAQ - De "quickstart". :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.