Toon posts:

computer onstabiel cpu 11000 i.p.v. 1466

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de computer in een andere kamer in het huis heb gezet loopt hij continu vast als hij 'zwaardere' programma's moet draaien (b.v. iTunes). In de bios bleek dat hij soms op 11000 draait, wanneer ik dit op 1466 (amd xp1700) zet is hij stabieler. Maar als ik de computer afsluit start hij automatisch weer op, de processor draait dan ook weer op 11000 mhz, dit bij een vcore van 1800.

Amd athlon xp 1700+
asus a7v266-e
maxtor 40 gb hd
512 dane-elec ddr 2100 geheugen
asus h600a met 300 watt voeding
windows 2000 sp4

Ik was zelf bang dat de voeding kapot is maar met de asus probe geeft redelijk stabiele lijnen:
met de Vcore op 1.872. Dit systeem heeft 2.5 jaar stabiel gelopen dus het is erg raar dat de cpu snelheid nu zo fluctueert

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:57

pistole

Frutter

11000Mhz op een VCore van 1800 volt?

Misschien moet je dit even bij DieHardOverclocking gaan melden?

Ik frut, dus ik epibreer

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

11000 moet zeker 1100 zijn? Dan draai je op 100MHz FSB in plaats van de standaard 133MHz.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

pistole schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:22:
11000Mhz op een VCore van 1800 volt?

Misschien moet je dit even bij DieHardOverclocking gaan melden?
Typo's... :z maar wel grappig :P

Lees de faq even .. daar staan wat stappen in over hoe je je systeem stapsgewijs kan checken. Je alleen richten op je CPU & voeding hoeft het mischien niet eens te zijn.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Zijn de condensatoren in orde?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Wie weet is bij het verplaatsen je CPU koeler los geraakt? Lijkt me stug, maar check toch even de binnenkant voor zover je dat nog niet gedaan hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen loszittende condensatoren kunnen vinden en ook mijn koelblok zat er nog goed op. Mijn cpu wordt wel 60 graden, maar dat werd hij toen hij het nog goed deed ook.

het probleem met het niet meer uitschakelen, maar opnieuw opstarten kwam op ongeveer hetzelfde moment van de onstabiliteit en het automatisch terug clocken, maar hoe kan dat met elkaar te maken hebben?

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
ik bedoel geen loszittende maar lekkende of bolstaande condensatoren. En je probleem kan door een reset van je BIOS te komen.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is je BIOS Battery gewoon niet op? Soms reset hij dan uit zichzelf steeds.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Geaard aangesloten? En was die dat in de vorige kamer wel/niet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Het kan inderdaad aan de biosbatterij liggen, want de ingestelde tijd en datum veranderd na het opstarten ook nog wel eens (kan het hieraan ook liggen dat de computer opnieuw opstart i.p.v. afsluit).

Hiernaast is de computer niet geaard aangesloten en was hij dit ook niet.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Vervang je BIOS batterij dan eens. Mocht dat niet helpen is het de moeite van proberen waard hem even geaard aan te sluiten. Dat lost vaak ook een hoop vage klachten op.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1