MX6B-EZ accepteerd PCI kaart niet

Pagina: 1
Acties:

• timmeeej
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn vaders oude computer draait op een MX6B-EZ (http://usa.aopen.com/Products/mb/mx6bez.htm) en zijn USB ports zijn vol, dus ik heb een Sweex 4x USB2.0 kaart gekocht (http://www.sweex.nl/product.asp?pId=188).

Als ik de pci kaart erin doe start de pc niet meer op, niet eens tot aan de bios. Als ik hem eruit haal werkt het perfect. Ik heb de FAQ gelezen over verschillende soorten PCI, maar dit zou toch gewoon moeten werken.

Ik heb de bios geupdate naar de laatste versie, en ook dit maakt geen verschil. De pci kaart werkt wel in andere computers.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Ander pci slot geprobeerd? Soms wil zo'n kaartje wel eens moeilijk doen over een geshared irq.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
is het mogelijk dat jij pci slots hebt versie 1.x en je kaartje een pci kaart versie 2.x is ? ik heb dit namelijk al veel gehad bij oude bordjes , en dan werkt het niet ...

Out of the box? What box? There is no box.

• timmeeej
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb alle andere pci kaarten er tijdelijk uit gehaald en idd meerdere pci sloten geprobeerd..

Ik kan nergens op de Aopen site of in de handleiding iets vinden over wat voor PCI slot het is. De sweex kaart is btw wel 2.2. Als dit het probleem zou zijn zou ik het wel belachelijk vinden dat sweex geen systeemeisen op hun verpakking zetten.

edit: Volgens Sisoft Sandra heb ik PCI 2.1 op mijn mobo, dus dat zou geen probleem moeten zijn toch?

[ Voor 77% gewijzigd door timmeeej op 26-01-2006 15:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

timmeeej schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:45:
ik heb alle andere pci kaarten er tijdelijk uit gehaald en idd meerdere pci sloten geprobeerd..

Ik kan nergens op de Aopen site of in de handleiding iets vinden over wat voor PCI slot het is. De sweex kaart is btw wel 2.2. Als dit het probleem zou zijn zou ik het wel belachelijk vinden dat sweex geen systeemeisen op hun verpakking zetten.

edit: Volgens Sisoft Sandra heb ik PCI 2.1 op mijn mobo, dus dat zou geen probleem moeten zijn toch?
Jawel, dat is exact het probleem...

i440ZX ondersteunt PCI 2.1
Jouw kaart eist minimaal PCI 2.2

Als je weet dat de kaart PCI 2.2 eist, dan maken ze die eis toch wel duidelijk... Dat jij niet gekeken hebt of jouw moederbord PCI 2.2 ondersteunt is niet hun schuld :z

Oslik blyat! Oslik!