Toon posts:

[OC] Niet in Windows, wel in BIOS te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
A8N-E
AMD 3000+ Venice core
3x200 GB Seagate
1 GB 400 MHZ Dual channel

Ik heb een probleempje. Een week geleden hebben ik en een vriend van me het maximale uit mijn proc gehaald. We hebben m een avondje stabiel gehad op 2704 mhz. toen chrashte hij daarna de hele tijd en hebben we besloten om m een tandje lager te zetten. Toen we opnieuw zijn begonnen heb ik ook de nieuwste BIOS erop geflashed, 1010.

Sindsdien lukt het me niet meer om m te overclocken. :'( Zodra ik meer dan 20 bij de fsb doe start hij niet verder dan dos. Als ik m onder de +20 doe wel, maar dan ziet windows niet dat mijn proc is overclocked. CPU-Z en MBM zien m gewoon op 1814 Mhz draaien. Dit is vreemd want als ik in mijn bios kijk bij CPU config staat hij staat hij daar vrolijk op 1980 Mhz..

Als ik daarintegen m downclock, dus ik zet m'n multiplier op 8.5 ipv standaar 9, dan ziet ie in Windows ineens wel dat ie langzamer is namelijk 1716. Dit vind ik ook zo vreemd. Kan het zijn dat we m die ene keer op 2704 gewoon te ver hebben gerekt en dat ie het nu niet meer trekt? Lijkt me vreemd maar goed..you 'll never know.

Hoe kan dit? Eerst kon ik zonder problemen naar de 2600 en nu niks meer boven de 1814 in Windows.

Verwijderd

Als hij het niet doet met BIOS 1010, en wel met een andere BIOS lijkt het me duidelijk wat je moet doen.

Dit topic hoort trouwens in Tweaking & Cooling algemeen thuis dacht ik zo (of je hebt een PhCh erop zitten)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit behoort niet tot de categorie die-hard overclocking, maar is meer iets voor Tweaking & Cooling Algemeen

DOC => T&C dus :)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
Had precies 't zelfde probleem, bij mij loste ik 't op dmv 't enablen van de floppy (gewoon op 1,44MB zetten, ook als je er geen hebt zoals ik) en nu kan ik prima overclocken etc. Gewoon 'n bug in de laatste BIOS ben ik bang.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heb je de PCI Clock wel op 33.33mhz ingesteld in de nieuwe BIOS? Ik ben al 2x bij een maat van me tegen gekomen dat hij deze nog op "Auto" had staan,waardoor deze dus mee overgeclocked werd -- en zodoende bepaalde randapparatuur niet bruikbaar was bij te hoge overclocks 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 26-01-2006 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yorixz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:19:
Had precies 't zelfde probleem, bij mij loste ik 't op dmv 't enablen van de floppy (gewoon op 1,44MB zetten, ook als je er geen hebt zoals ik) en nu kan ik prima overclocken etc. Gewoon 'n bug in de laatste BIOS ben ik bang.
wederom is mijn dank groot. dit had ik nooit gevonden zonder jullie. Hij werkt weer als een zonnetje. Ik ben weer onderweg naar de 2704! :P En daar voorbijhijhij!

Bedankt nogmaals!
Pagina: 1