Toon posts:

[FREEZE] Tijdens game (SA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik had m'n oude PC naar de computerboer gebracht omdat ik het niet meer wist, hij freezede en reboote spontaan. Computerboer had geheugen getest en dat was fout, dat wist ik ;), dus ik had ff 2 nieuwe dimmetjes gebracht en 'm laten testen (die ik er uiteraard ook al in had gehad). Volgens de computerboer was ie nu weer helemaal goed.

Ik om het te testen even SA geinstalleerd, 5 mins gespeeld toen was ik wasted en weer freezed ie.

Gezien de computerboer niks heeft kunnen vinden (ik kan zelf die proc niet testen) ben ik ten einde raad. Er zit nu een MSI nforce2 mobo in, moet ik daar nog iets van weten qua updates/drivers?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
je kan je l2 cache testen met metest in test 5 , daarnaast kan je je processor op stabiliteit testen door hem een nachtje te primen , werkt dit goed , dan heb je ofwel een wazig probleem ofwel is je bord of je videokaart niet goed

Out of the box? What box? There is no box.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Finch85 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:59:

Ik heb sinds kort ook eindelijk GTA: San Andreas, alleen heb ik een probleem.
Als ik een klein tijdje aan het spelen ben, +- 5 minuten, dan klapt gewoon mijn computer op reset.
Ik heb er met andere spellen helemaal geen last van, behalve nog 1 spel, en dat is Singles 2, die loopt nog sneller op reset.
Battlefield 2, Halflife 2 etc kan ik gewoon blijven spelen zonder problemen. Ik heb al gezocht op internet, maar kon niks vinden dat hielp. Ik heb windows zelfs opnieuw geïnstalleerd, verschillende video-kaart drivers geprobeerd. Gedefragmenteerd, gescand op virussen en ook dat progje van windows gedraait die kijkt voor wormen enzo.
Mijn voeding is 450 Watt levicom en die draait gewoon stabiel, de temps van mijn processor en videokaart zijn ook gewoon normaal.
Ik word hier helemaaal gek van, want ik wil gewoon GTA kunnen spelen!
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, (nou, voor die persoon niet dan) en dat iemand er een oplossing voor heeft.

Antwoord:
Heb je al geprobeerd de hardware-acceleration van het geluid lager te zetten?

start -> uitvoeren -> dxdiag -> geluid

(had er zelf ook last van alleen dan kon ik maar 20 seconden of zo spelen)

Finch weer:

Heb ik nu geprobeerd, en het werkt!
Dankje echt superveel, wou al bijna nieuwe computer gaan kopen .
Ik ga weer verder met San Andreas

Dus, kun je eensch proberen :)

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het dan aan San Andreas. Bij mij loopt ie ook constant vast wanneer ik een missie in ga. Ik had al een vermoeden dat het door de on-board geluidskaart kwam....