[XP] 2 Bootdisks overzetten op USB

Pagina: 1
Acties:

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
L.S.,

Hier binnen de company hebben we een paar honderd nieuwe machines aangeleverd gekregen welke met ons standaard company image moeten worden ingespoeld. Echter deden we dit tot nu toe d.m.v. 2 bootdisks, waar dus ook de NIC driver en netwerkkoppelingen mee aangemaakt werden.

Nu is mijn vraag hoe ik deze flops over kan zetten naar een bootable USB stick, daar de nieuwe machines geen floppy of dvd speler meer hebben.

Het maken van een bootable usb stick moet wel gaan lukken; genoeg info hierover te vinden, maar als iemand mij zou kunnen helpen met hoe de 2 flops (en de verwijzing van flop 1 naar flop 2 in het script) op de usb stick geplaatst kunnen worden zou ik zeer dankbaar zijn.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik denk dat alleen iemand die verstand heeft van die 2 bootflops dit kan uitvoeren.
Bootable USB stick maken van flop 1, en kijken of ie werkt en de machine wilt booten. Vervolgens flop 2 erbij kopieeren en alle scripts doorlopen om verwijzingen van de 2e eruit te halen.

Pvouput live

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal de batchfiles moeten gaan samenvoegen zodat ze niet per se naar twee diskettes gaan werken - dit ga je toch echt alleen zelf kunnen dus ik snap niet wat je hier nou per se verwacht? :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je huidige script vraagt op een bepaalt moment om disk 2 en dan moet jij op een toets drukken lijkt mij?

copyeer disk 1 op de stick en maak deze bootable, plaats disk 2 gewoon er bij op, let wel op dat evt sommige files mischien overschreven worden (ivm dat ze op bijde disks aanwezig zijn? )
en dan haal je uit de batch van disk 1 ( jaa die staat op je stick ) even de het stukje code wat er voorzorgt dat jij weet waneer disk 2 er in moet.. en de hold zodat jij de computer weer kan vertellen dat disk 2 er in zit..

doe je dit dan zou in principe t foutloos werken :)

404 Signature not found