Toon posts:

Twinmos Speed Premium op Komlett.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van Komplett worden drie verschillende types van Twinmos Speed Premium PC3500 geheugen aangeboden. Wat is het verschil tussen deze vraag ik mij af. Ik heb de klantenservice gemailed en die gaven aan dat het aan de chipjes lag... ja dat had ik ook nog wel kunnen bedenken. Op mijn vraag vervolgens welke chipjes het nu precies zijn en wat de verschillen er tussen zijn? heb ik niet meer gehoord.

Kan één van jullie mij duidelijkheid verschaffen?

Oja nog een ander vraagje: ik heb op het speed premium gelezen dat het pc3200 beter was ivm met de BH5 chipjes. Aangezien die BH5 chipjes er niet meer opzitten (dacht ik) is de pc3500 dan de betere keuze? Ik heb een asus a8n-e moederbord.

Thanks voor jullie hulp!!!

Greetz Jasper

Verwijderd

Topicstarter
Wil niemand mij helpen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je zit totaal in het verkeerde topic. Ze zullen voor standaard gebruik allemaal hetzelfde zijn. Wil je gaan overklokken, dan moet je in DHO of TCA kijken. Want dan maakt het type chips wél uit. Verder heb je aan BH5 weinig, want die gaan alleen hard op een hoog voltage en jouw mobo levert slechts 3V maximaal. TCCD (UTT) is de uitkomst voor je, maar ik weet niet of dat er op zit, dat moet je even uitzoeken.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hmm, vreemd. Bij de onderste twee wordt vermeld welke chips erop zitten:
• PSC » Powerchip Semiconductor
• TwinMOS » relabled, waarschijnlijk gewoon PSC met een TwinMOS-logo op de chips.

Wat de bovenste moet voorstellen is me een raadsel, maar tegenwoordig kun je ervan uitgaan dat ze allemaal PSC chips bevatten. In dat geval zul je niet veel verder komen dan hun standaard kloksnelheid van 216 à 217 MHz (PC3500).

Je kunt eens vragen naar de laatste vier karakters van het P/N. Zie m'n RAM List voor de betekenis.
In het vervolg kun je met dergelijke vragen terecht in [rml][ OC] Het Winbond UTT geheugen topic - deel 2[/rml] :)
The__Virus schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:33:
[...]
TCCD (UTT) is de uitkomst voor je, maar ik weet niet of dat er op zit, dat moet je even uitzoeken.
TCCD UTT :?
Bedoel je daarmee ongetest TCCD (wat niet bestaat) of ben je in de war met Samsung/Winbond?
Daarbij komt dat TwinMOS alleen Samsung TCCD gebruikt op haar Twister Pro serie.

[ Voor 48% gewijzigd door Rone op 10-02-2006 07:58 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080