Toon posts:

Casema internet welke router?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ook ik heb nu een router nodig de nodige pc's van internet kan voorzien. Ik heb internet via de TV-kabel.
Nu ben ik gaan zoeken naar wat goed voor mij is. Veel gezien en wil voor een van de volgende gaan: Linksys WRT54G, Belkin Pre-N of de sitecom WL-153 router.
Echter weet ik niet welke ik nou precies moet nemen. Mijn wensen zijn: Overal goed bereik hebben (eengezinswonig met met tweede verdieping), online gaming, streamen van audio/video en natuurlijk een goede beveiliging. Het gaat om twee pc,s waarvan 1 bekabeld en een laptop die draadloos moet werken. Misschien in de toekomst een tweede draadloze laptop erbij.

Kunnen jullie mij advies geven over bovenstaande?

Alvast bedankt,
Lampenkap

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
zoekt en huivert
ik heb zelf de linksys, en die doet het goed

wat jij wilt kan met alle routers, dus ga zelf eens vergelijken

[ Voor 36% gewijzigd door Murcielago op 26-01-2006 11:44 ]

PSN: djmurcielago

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb ook een linksys (BEFW11S4) en die,.... :r
het eerste jaar ging prima maar tegenwoordig, minstens 3x op een avond moet ik hem resetten om internet te hebben.
ik ben nu dus ook op zoek naar een betere.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

OliverBB schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:42:
ik heb ook een linksys (BEFW11S4) en die,.... :r
het eerste jaar ging prima maar tegenwoordig, minstens 3x op een avond moet ik hem resetten om internet te hebben.
ik ben nu dus ook op zoek naar een betere.
Misschien eens kijken naar nieuwe firmware ? :)

Blij Met Wilco

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Sa1

tjah, b'tje vage vraag natuurlijk.

je hebt een modem van je casema gebeuren, die sluit je aan op je wirelessrouter, daar zit tevens een 4 ports switch in.

je kunt gewoon kijken naar een gewone wireless router. Tegenwoordig hebben ze eignelijk allemaal wel WPA ondersteuning, icm MAC is het rete veilig.

ik heb zelf een EdiMax, heeft me nog nooit in de steek gelaten, zijnook veel positieve ervarginen met een asus ding...

zelf ben ik niet zo'n fan van sweex, maar die zullen ook best werken...

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb zelf de MSI RG54GS2. Ik weet dat deze niet in je rijtje voorkomt maar je kan hem zeker even in ogenschouw nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.msimiami.com/images/images_products/RG54GS2.jpg

Hij werkt erg goed, is spot goedkoop. Ik heb hem voor €55,- gekocht bij een internet winkel. Er zit een printserver op en van alle beveiligingen voorzien. (Ook kan je Ssis broadcasting uitzetten). Een aanrader!

Link naar de site.

Succes met je keuze!

[ Voor 12% gewijzigd door vleppyniles op 26-01-2006 11:56 ]

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

We verwachten hier op GoT dat je zelf deze keus maakt. Ervaringen voor de meeste routers kun je genoeg vinden in de algemene threads. Overigens had dit topic ook eigenlijk in Network Troubleshooting geplaatst moeten worden, hier staat dit ook in de Policy vermeld:

Policy - Network Troubleshooting

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.