Ik heb er in een grijs verleden eentje gemaakt voor m'n epox nforce2 bord. Bord is allang weg, maar ik zag de spdif bracket afgelopen weekend nog liggen op zolder.
Als je hem wil hebben, mail me maar dan kiep ik hem wel op de post.
Is dus alleen een cinch-plugje met daaraan twee draadjes en zo'n stekkertje wat op een jumper past. En dat zit dus in een bracket geschroefd.
(Ja, was idd 2 draadjes solderen
)
Als je hem wil hebben, mail me maar dan kiep ik hem wel op de post.
Is dus alleen een cinch-plugje met daaraan twee draadjes en zo'n stekkertje wat op een jumper past. En dat zit dus in een bracket geschroefd.
(Ja, was idd 2 draadjes solderen
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Dus je hebt al optisch uit? Dan heb je nl. ook Coax uit
Die optische is ook gewoon SPDIF en dan nog een 3e pooltje voor 5 volts voeding (voor het ledje).
je kunt gewoon die 2 pooltjes/draajes van je optische vinden en rechstreeks op een cinch plug solderen, in 90% van de gevallen werkt het dan al. Je kunt het iets netter doen en er ter 'onstoring' etc. nog een 2 weerstandjes en een condensator tussen proppen......
zie hier:
[
Die optische is ook gewoon SPDIF en dan nog een 3e pooltje voor 5 volts voeding (voor het ledje).
je kunt gewoon die 2 pooltjes/draajes van je optische vinden en rechstreeks op een cinch plug solderen, in 90% van de gevallen werkt het dan al. Je kunt het iets netter doen en er ter 'onstoring' etc. nog een 2 weerstandjes en een condensator tussen proppen......
zie hier:
[
Leuk, maar op mijn moederbord zit gewoon een internal header (FPIO2), waarvan 2 pins voor SPDIF zijn. Als ik zelf zou hobby'en dan maakte ik daar liever gebruik van. Ik neem eerst even contact op met de tweaker boven jou voor info.
Maar je zegt zelf in de openingspost: "bovendien heb ik al optical spdif."
Wat bedoel je daar dan mee?
En buiten dat: als je die 2 pinnen (van je FPIO2) gewoon op/aan een female cinch/tulp hangt, heb je 90% zeker een goede Coaxiale digitale uitgang. Het kan in ieder geval geen kwaad het gewoon te proberen lijkt me..........
(welk MB is het eigenlijk?)
En buiten dat: als je die 2 pinnen (van je FPIO2) gewoon op/aan een female cinch/tulp hangt, heb je 90% zeker een goede Coaxiale digitale uitgang. Het kan in ieder geval geen kwaad het gewoon te proberen lijkt me..........
(welk MB is het eigenlijk?)
Ik bedoel dat mijn moederbord al een optische SPDIF uitgang heeft. Ik weet niet precies hoe je dat nog anders kan opvattenkaajee schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:01:
Maar je zegt zelf in de openingspost: "bovendien heb ik al optical spdif."
En hoe ga ik die draden fatsoenlijk aan een female RCA hangen dan? Ik heb geen soldeerbout en ook geen tang.En buiten dat: als je die 2 pinnen (van je FPIO2) gewoon op/aan een female cinch/tulp hangt, heb je 90% zeker een goede Coaxiale digitale uitgang. Het kan in ieder geval geen kwaad het gewoon te proberen lijkt me..........
Eh ja... zie titel en openingspost? Een Abit NF7-S.(welk MB is het eigenlijk?)
MB: oeps ja, ik had er niet op gelet.
En hoe connecten: heb je nog ergens een oude pc staan (of in je buurt)??
Daar ziiten van die stekkertjes in voor bijv. de ledjes aan het moederbord te connecten (of de speaker, of de aan/uit knop)
Die passen ook op de header van je MB. Daar komen dan 2 draadjes vanaf. Dan moet je alleen ergens een female tulp/cicnh hebben (een oud snoertje of een oud chassis deel van een cassetedeck/tuner/versterker oid.) alle vier de draadjes even afstrippen met een schaar (heb je die wel?
) anders met je tanden
Wel even aarde en plus onderscheiden. (als dit verkeerd om gaat is er nog geen man overboord, doet ie et sowieso niet)
In je female een tlup-tulp naar je receiver en testen maar.
Nog makkelijker: pak een (oude) interlink kabel (is: tulp-tulp / cinch-chinch), knip daar aan 1 kant de stekker af, strip deze draad en knoop em aan die eerder genoemde pc kabel met connectortje)
Dan stop je de niet-afgeknipte tulp/cinch stekker rechtstraaks in je receiver en testen maar.......
PS Pin 14 (meest rechtsboven) van de FPIO2 is je SPDIF out, die moet aan het 'puntje' van de tulp komen, pin11 is de ground/aarde, die moet aan de rand (omhulsel) van je tulp.(rechtsonder = 13, meteen links daarvan = pin11)
En hoe connecten: heb je nog ergens een oude pc staan (of in je buurt)??
Daar ziiten van die stekkertjes in voor bijv. de ledjes aan het moederbord te connecten (of de speaker, of de aan/uit knop)
Die passen ook op de header van je MB. Daar komen dan 2 draadjes vanaf. Dan moet je alleen ergens een female tulp/cicnh hebben (een oud snoertje of een oud chassis deel van een cassetedeck/tuner/versterker oid.) alle vier de draadjes even afstrippen met een schaar (heb je die wel?
Wel even aarde en plus onderscheiden. (als dit verkeerd om gaat is er nog geen man overboord, doet ie et sowieso niet)
In je female een tlup-tulp naar je receiver en testen maar.
Nog makkelijker: pak een (oude) interlink kabel (is: tulp-tulp / cinch-chinch), knip daar aan 1 kant de stekker af, strip deze draad en knoop em aan die eerder genoemde pc kabel met connectortje)
Dan stop je de niet-afgeknipte tulp/cinch stekker rechtstraaks in je receiver en testen maar.......
PS Pin 14 (meest rechtsboven) van de FPIO2 is je SPDIF out, die moet aan het 'puntje' van de tulp komen, pin11 is de ground/aarde, die moet aan de rand (omhulsel) van je tulp.(rechtsonder = 13, meteen links daarvan = pin11)
[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 26-01-2006 23:49 . Reden: extra info ]
Pagina: 1