3d gebouw als map in een spel

Pagina: 1
Acties:

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mijn collega heeft lopen knutselen in autocad 2004 en heeft een nieuwe indeling gemaakt voor een nieuwe etage voor ons bedrijf, en nu wil ik er voor zorgen dat ik er door heen kan lopen/rijden/vliegen/oid.
nu heb ik al een tijd lopen zoeken maar kan dat niet makkelijk voor elkaar krijgen. ben nu aan het klooien in autodesk 3ds max 8 maar het lukt mij niet om dit voor elkaar te krijgen.

de bedoeling is om een indruk te krijgen hoe het er uit komt te zien. toen bedacht ik me dat hier misschien wel in een of ander spel te importenen is. ik heb lopen te zoeken om hier een map in unreal tournament van te maken, maar dit is niet mogelijk (voor zover ik weet). weet iemand misschien een spel waar dit mogelijk is?
We hebben de 3d tekening in DWG formaat (autocad 2004) en 3ds (3ds max 8 ).

is dit meer een topic is voor Spielerij ??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik het goed heb gelezen in dit artikeltje moet je van Autodesk -> Unreal Editor kunnen :) (dus UT/Unreal)

Wauw, een sig!

Verwijderd

er zijn ook plugins waarmee je kan exporteren naar bepaald 3d formaat zodat deze via internet te bekijken is in 3d (net zoiets als op nokia website waarmee je hun mobieltjes in 3d kan bekijken), ik kan jammer genoeg niet meer herrinneren hoe dit tooltje heet |:(

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:26:
er zijn ook plugins waarmee je kan exporteren naar bepaald 3d formaat zodat deze via internet te bekijken is in 3d (net zoiets als op nokia website waarmee je hun mobieltjes in 3d kan bekijken), ik kan jammer genoeg niet meer herrinneren hoe dit tooltje heet |:(
Denk Blaxxun, en dan exporteer je naar wml/vrml.

• trigger808
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:14:
Als ik het goed heb gelezen in dit artikeltje moet je van Autodesk -> Unreal Editor kunnen :) (dus UT/Unreal)
na een hele tijd klooien lukt het mij niet zoals het moet (namelijk geen ervaring met unrealeditor) :(
maar iig bedankt voor de hulp

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Je kunt ook in 3d Studio MAX rondbewegen met een first person besturing. Is dat niet ook al voldoende voor wat je wilt?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Oogst schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:07:
Je kunt ook in 3d Studio MAX rondbewegen met een first person besturing. Is dat niet ook al voldoende voor wat je wilt?
joh echt waar?
hoe dan precies?

Stoer; Marduq

• Oogst
XangadiX schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:44:
[...]

joh echt waar?
hoe dan precies?
Maakte ik een hele domme opmerking? :?

Mocht je gewoon bedoelen dat je niet in de help van 3dsmax gezocht hebt naar "first person", dan kan ik het wel verklappen: het heet in 3dsmax "Walkthrough Navigation" en het zit verstopt onder de pan-knop rechtsonder in beeld. Even ingedrukt houden en dan de twee voetjes selecteren. (Zo leert de help me, want ik wist het ook niet uit mijn hoofd.)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 08:08
als unreal map word.. wel ff posten op dit forum.. lachen een kantoorpand gebruiken om iemand te fraggen :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oogst schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:29:
[...]

Maakte ik een hele domme opmerking? :?

Mocht je gewoon bedoelen dat je niet in de help van 3dsmax gezocht hebt naar "first person", dan kan ik het wel verklappen: het heet in 3dsmax "Walkthrough Navigation" en het zit verstopt onder de pan-knop rechtsonder in beeld. Even ingedrukt houden en dan de twee voetjes selecteren. (Zo leert de help me, want ik wist het ook niet uit mijn hoofd.)
dat werkt zeker niet op "ondergrond-gevoeligheid" als in een trap op lopen, of een heuvel af/op lopen?

denk meer dat de TS, en ik ook, zoekt

je kan zoiets toch ook met een toepassing voor IE gebruiken, moet wel gratis zijn eigenlijk.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 16:24
Zoiets heb ik vroeger wel eens gedaan van HalfLife -> AutoCAD. Kan me helaas niet meer herinneren of omgekeerd ook wou, dat was nog ten tijde van AutoCAD 2000 dus wellicht..

Uiteindelijk wel een vleugel van m'n school nagebouwd voor HL om als CtF map te gebruiken :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Oogst
HyperTrophy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:54:
[...]

dat werkt zeker niet op "ondergrond-gevoeligheid" als in een trap op lopen, of een heuvel af/op lopen?

denk meer dat de TS, en ik ook, zoekt

je kan zoiets toch ook met een toepassing voor IE gebruiken, moet wel gratis zijn eigenlijk.
Daar werkt het inderdaad niet voor, nee.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• trigger808
  • Niet online
Oogst schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:07:
_/-\o_ dank u, dat was precies wat ik zocht maar niet kon vinden (ook niet via google). ik heb gisteren maar een animatie gemaakt met behulp van deze (pdf) tutorial. maar die walk through was het snelst en makkelijkst.
To_Tall schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:36:
als unreal map word.. wel ff posten op dit forum.. lachen een kantoorpand gebruiken om iemand te fraggen :+
nee dus, helaas :'( (unreal editor hing zich constant op)
Pagina: 1