[Raid kaart] Promise SX6000 op Asus A7V8X

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 18:45
Ik heb wat problemen met het werkend krijgen van een Promise SuperTrak SX6000 op mijn Asus A7V8X

Dit moederbord zit in m'n server.

Ik heb sowieso al een PCI videokaartje nodig om beeld te kunnen krijgen. Met een AGP kaart krijg ik gewoon geen beeld. Hij boot verder wel goed, maar beeld, hó maar.

Vervolgens met PCI vid kaart krijg ik keurig beeld. Systeem boot keurig, eerst komt m'n onboard raid controler in beeld incl set. Vervolgens krijg ik het bios te zien van de Promise SuperTrak SX6000.

Als ik op CTRL-F druk om de arreys te definieren zegt hij dat hij geen disks kan vinden. Terwijl ze er echt aan hangen. Maakt niet uit welke disks ik er aan hang. Ik heb maxtors 60, 80 en 300GB geprobeerd.

Als ik deze kaart in een ander systeem hang, eg Asus A7N8X of een ander mobo dan werkt het gewoon goed, de hdd's worden keurig herkend. Kaart opzich werkt dus goed.

Ik heb op m'n Asus A7V8X elk PCI slot geprobeerd, geen van alle heeft zin. Heb ook geprobeerd om met onboard RAID gedisabled, te kijken of dat werkt, zelfde symptonen.

Persoonlijk vermoed ik dat het ligt aan 't moederboard, hier zit echter wel 't meest recente BIOS in, lijkt mij dus hier geen mogelijkheden meer.

Verder op internet kan ik niets vinden over deze symptonen. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen??

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 16:29

Croga

The Unreasonable Man

(jarig!)
Sa1 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:31:
Ik heb sowieso al een PCI videokaartje nodig om beeld te kunnen krijgen. Met een AGP kaart krijg ik gewoon geen beeld. Hij boot verder wel goed, maar beeld, hó maar.
Lijkt mij dat dit al vrij duidelijk aan geeft dat het moederbord gewoon brak is..... Dat wordt nog eens ondersteund door het feit dat je RAID kaart in een ander moederbord wel gewoon werkt.....

• Sa1
Croga schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:34:
[...]

Lijkt mij dat dit al vrij duidelijk aan geeft dat het moederbord gewoon brak is..... Dat wordt nog eens ondersteund door het feit dat je RAID kaart in een ander moederbord wel gewoon werkt.....
K vind jouw conclusie wel wat snel getrokken imo.

Een gewoon IDE bijzetkaartje werkt zonder problemen, zitten 3 nics in, werken zonder problemen, rest van het sys werkt zonder problemen... om nu direct te zeggen dat hij brak is.. mja..

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

(jarig!)
Sa1 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:
K vind jouw conclusie wel wat snel getrokken imo.

Een gewoon IDE bijzetkaartje werkt zonder problemen, zitten 3 nics in, werken zonder problemen, rest van het sys werkt zonder problemen... om nu direct te zeggen dat hij brak is.. mja..
Maar een "gewone" AGP grafische kaart werkt niet....

Mischien dat de stroomtoevoer naar je slots te weinig is... De kaarten die je noemt zullen daar niks van merken, een AGP grafkaart en een SX6000 waarschijnlijk wel....

• Sa1
Croga schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:59:
[...]

Maar een "gewone" AGP grafische kaart werkt niet....

Mischien dat de stroomtoevoer naar je slots te weinig is... De kaarten die je noemt zullen daar niks van merken, een AGP grafkaart en een SX6000 waarschijnlijk wel....
Letwel, die agp kaart werkt wel wanneer de sx6000 kaart niet aanwezig is.

maar ik zal der idd is een andere voeding in knallen. is nu een 400watt, heb nog wel een 550 wattert liggen denk...

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Heb je ook al geprobeerd het BIOS/CMOS te resetten? (via jumper op je moederbord)

• Sa1
Nieuwe (andere (550watt antec)) voeding geprobeerd, geen oplossing geboden. Bios reset met jumper ook geen oplossing. ..

ander bios heb ik nog naar gekeken, maar er is boven m'n huidige 1014 alleen een 1015beta, lijkt me niet super plan om dat te doen.

persoonlijk denk ik dat het gewoon niet gaat lukken, heb geen zin om een nieuw moederboard te kopen hiervoor :D

Zou een 'Promise SATAII 150 TX2 Plus OEM' wel werken? of loop je tegen 't zelfde probleem aan? Op deze kaart zit één ata 133 aansluiting en 2 sata aansluitingen.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

(jarig!)
Ik denk ook niet dat een andere voeding uitkomst zal bieden. Ziet er naar uit dat het moederbord zelf gewoon niet in staat is om voldoende stroom naar de slots te voeren... Dat zou ook verklaren waarom de AGP kaart zonder die SX6000 wel gewoon werkt....

De kans dat die 150TX2 wel gaat werken is redelijk groot aangezien die geen eigen processor heeft. Maar ja, je zult dan ook je harddisks moeten gaan vervangen....

• Sa1
Croga schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:46:
Ik denk ook niet dat een andere voeding uitkomst zal bieden. Ziet er naar uit dat het moederbord zelf gewoon niet in staat is om voldoende stroom naar de slots te voeren... Dat zou ook verklaren waarom de AGP kaart zonder die SX6000 wel gewoon werkt....

De kans dat die 150TX2 wel gaat werken is redelijk groot aangezien die geen eigen processor heeft. Maar ja, je zult dan ook je harddisks moeten gaan vervangen....
Nieuwe hdd's hoef ik niet. ik heb nog maar één pata kanaal nodig om m'n hdd's onder te brengen. Ik wilde eigenlijk 3x300gb in raid5 en 2x 80gb in raid 0, maar dat gaat dan gewoon over. Software raid vind ik overigens niets dus dat hoeft niet.

als ik die 150TX2 heb, kan ik daar iig één ata kanaal benutten, en eventueel later nog uitbreiden met 2 extra Sata schijven.

Tnx voor reacties!, gaan we het zo doen.
Pagina: 1